Poznaj potęgę programu Maya i wejdź w świat mistrzowskiej animacji, a także realistycznej grafiki 3D! Jak produktywnie poruszać się w środowisku programu Maya? Jak modelować, organizować i animować obiekty na scenie? Jak wytwarzać cyfrowe oświetlenie i niezwykłe efekty specjalne? "Władca Pierścieni", "Matrix", "Shrek" i "Avatar"… to tylko część filmów, w których za porywającą animacją i szczególnie realistyczną grafiką stoi program Maya.
Jeśli miałeś okazję widzieć nawet jeden z tych kultowych obrazów, zapewne już wiesz, jak ogromny potencjał kryje się w solidnym narzędziu marki Autodesk. Maya, od lat wykorzystywana na ogół poprzez duże wytwórnie filmowe i czołowych producentów gier komputerowych do tworzenia niesamowitych efektów specjalnych i modeli 3D, dziś stała się bardziej dostępna jednocześnie pod względem ceny, jak i wymagań sprzętowych.
W związku z tym coraz częściej trafia do amatorów w dziedzinie tworzenia trójwymiarowej grafiki i animacji. Jedynymi ograniczeniami w korzystaniu ze wszystkich magicznych możliwości tego programu pozostają już tylko umiejętność jego efektywnej obsługi i… granice ludzkiej wyobraźni!
Oto podręcznik, który stanowi tak nieprzeciętne wprowadzenie w świat grafiki trójwymiarowej i programu Maya, że nie pozostanie Ci nic innego, jak tylko uwolnić swoją kreatywność i zacząć wytwarzać niezwykłe animacje!
Najpierw zdobędziesz ogólną wiedzę o procesie powstawania filmów animowanych i poszczególnych fazach ich produkcji, a potem prześledzisz każde działanie od początku do końca, by zrozumieć, jak odbywa się to w praktyce.
Dzięki licznym przykładom i praktycznym ćwiczeniom zaczniesz luźno poruszać się w środowisku programu Maya oraz dowiesz się, jak program ten definiuje i organizuje obiekty na scenie. Stopniowo opanujesz tajniki komputerowego modelowania, a także zdobędziesz wszystkie umiejętności pozwalające na teksturowanie, cieniowanie i — co najważniejsze — animowanie produkowanych modeli.
Przeczytasz także o tworzeniu i edycji cyfrowego oświetlenia oraz dokładnie zgłębisz niezwykle znaczny cykl renderowania. Na koniec zajmiesz się tworzeniem olśniewających efektów specjalnych i nadawaniem obrazom pożądanej, naturalnie wyglądającej dynamiki.
Z tym podręcznikiem: poznasz podstawowe pojęcia z zakresu trójwymiarowej grafiki komputerowej opanujesz interfejs programu Maya 2011 utworzysz prostą animację planet w Układzie Słonecznym poznasz atrybuty powierzchni NURBS i wielopodziałowych wymodelujesz ludzką dłoń, szkatułkę i parowóz odkryjesz niuanse cieniowania i teksturowania obiektów nauczysz się riggować modele pod kątem automatyzowania animacji, stosowania systemów kinematycznych, więzów itp.
opanujesz oświetlanie obrazami HDR, animowanie zgodne z zasadami dynamiki i malowanie efektów Naucz się modelowania, animowania, teksturowania i oświetlania cyfrowych scen na najwyższym, profesjonalnym poziomie!
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.