Platforma Xamarin jest wszechstronnym, progresywnym narzędziem do budowania aplikacji działających w wielu systemach. Pozwala na pisanie kodu w języku C# i ułatwia tworzenie niestandardowych widoków, układów i kontrolek. Interfejsy graficzne wykonane w Xamarin urzekają swoją estetyką. Platformy Xamarin i Xamarin.Forms zdobywają coraz obszerniejszą popularność i właściwie stają się charakterystyczną technologią pisania oprogramowania na urządzenia przenośne.
Dzięki tej książce dowiesz się, jak zaimplementować struktury i układy interfejsu użytkownika i jak tworzyć własne komponenty i pisać służące do ich obsługi skrypty C#. Poznasz architekturę MVVM i nauczysz się jej implementacji w swych aplikacjach. Zrozumiesz trudniejsze zagadnienia, takie jak włączanie do aplikacji funkcji specyficznych dla danej platformy przenośnej, współpraca z usługami Microsoft Azure App, korzystanie z kompletu SDK Facebooka, a także obsługa zewnętrznych bibliotek, takich jak Razor. Dowiesz się też, jak zaimplementować kluczowe techniki wiązania informacji i efektów wizualnych w interfejsach użytkownika przy pomocy własnych rendererów i interfejsu API PlatformEffects.
W książce pomiędzy innymi:
Steven F. Daniel jest prezesem australijskiej producenta programistycznej GENIESOFT STUDIOS. Od niemal 20 lat stwarza oprogramowanie na komputery PC i urządzenia mobilne. Jest znany z tego,z ochotą się dzieli swoim bogatym doświadczeniem z programistami, a środowisko Xamarin to jedno z jego ulubionych narzędzi. Daniel należy do SQLSIG (SQL Server Special Interest Group), Melbourne CocoaHeads i Java Community.