Informatyka 2. Liceum i technikum. Podręcznik. Zakres podstawowy. Nowa edycja 2023-2025 skłania do samodzielnego szukania rozwiązań i zachęca do ciągłego rozwijania umiejętności pisania programów. Publikacja obejmują naukę dwóch języków programowania Python i C++. W połączeniu z serwisem internetowym Informatyka 1 w praktyce pozwala na naukę i doskonalenie umiejętności informatycznych. W podręczniku wykorzystano metodę odwróconej klasy, co generuje możliwości inspirowania uczniów do samodzielnej pracy i rozwijania ich umiejętności. Działy umieszczone w podręczniku: • Wprowadzenie, • Podstawy algorytmiki w Python i C ++, • Projekt - przewodnik multimedialny, • Arkusz kalkulacyjny, • Grafika wektorowa. Zalety podręcznika: Więcej narzędzi, łatwiejsza i bardziej produktywna praca na miarę każdego ucznia. • rozszerzona liczba różnych zadań podsumowujących oraz dodatkowych pozwoli na udoskonalone dopasowanie pracy do umiejętności uczniów. • Ramki w praktyce prezentują przykłady zastosowania zdobytej wiedzy w życiu codziennym. • nowe infografiki z pytaniami urozmaicają zajęcia i pokazują praktyczne wykorzystanie informatyki. • Pytania quizowe na końcu każdej lekcji pozwalają uporządkować, sprawdzić i utrwalić wiedzę. Łagodne wprowadzenie w świat programowania dopasowane do możliwości uczniów. • dobór dwóch języków programowania: C++ i Python daje wygodę w pracy z uczniami. • Zadanie na start wprowadza uczniów w tematykę każdej lekcji, pozwala na wspólną analizę problemu na początku zajęć lub samodzielną – przed lekcją. • Problemowe podejście do zagadnień oraz dokładnie omówione algorytmy nawiązują do innych przedmiotów i najróżniejszych zagadnień z życia codziennego, przedstawiają programowanie jako narzędzie uniwersalne, do zastosowań funkcjonalnych. Zadania rozwiązane krok po kroku pozwalają lepiej wyćwiczyć umiejętności. • Przemyślana kompozycja wykładu umożliwia stopniowe objaśnianie zagadnień. Proste, jednoznaczne sformułowania upraszczają zrozumienie nawet trudnych tematów, a właściwe proporcje teorii i ćwiczeń zapewniają sprawną naukę. • Zadania do samodzielnego rozwiązania pozwalają nauczycielowi zindywidualizować tok nauczania i zachęcą uczniów do użycia nabytych umiejętności. • Podsumowania pomagają uczniom ocenić opanowanie tematu – kluczowe zagadnienia czytelnie wyszczególniono w punktach. Pytania sprawdzające pozwalają zweryfikować wiedzę z danego materiału.