Podręcznik akademicki skierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku Turystyka i rekreacja, na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyczną i świetna lektura dla praktyków gospodarczych zajmujących się organizacją i marketingiem usług turystycznych.
Książka mieści kompleksowe ujęcie koncepcji marketingowej, uwzględniające specyfikę sektora usług turystycznych, a w tym: * podstawy teoretyczne i terminologię, * funkcjonowanie marketingu usług turystycznych z uwzględnieniem zachowań konsumenckich, * działalność marketingową na docelowym rynku, * badania marketingowe w turystyce, * analizę wybranych strategii marketingowych w turystyce.
Do głównych zalet podręcznika należą: * dobranie do programów nauczania, * logiczna struktura i jasność wykładu, * liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, * słowniczek podstawowych terminów, * bogata bibliografia, * indeks rzeczowy.
Zespół autorski tworzą: Małgorzata Januszewska, Daria Jaremen, Maja Jedlińska, Agnieszka Lewandowska, Beata Meyer, Dawid Milewski, Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz, Daniel Szostak i Anna Tokarz. Są to pracownicy naukowi i wykładowcy Katedry Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego, a także Katedry Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.