Turystyka jest ważnym sektorem gospodarczym. Żeby jednak jakiś region mógł ją uznać za podstawę swej gospodarki, musi mieć nie tylko optymalne warunki geograficzne, lecz także stworzyć strategię rozwoju sektora turystycznego, umieć ją wprowadzić w życie, a następnie zastosować w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej nad innymi regionami. Konieczne jest w dodatku sterowanie rozwojem turystyki, tak żeby zminimalizować jego negatywne konsekwencje, np. Przeciążenie infrastruktury. O tych właśnie kwestiach szczegółowo piszą autorzy.
Podręcznik jest:
- kompleksowy – demonstruje ogół zagadnień związanych z tworzeniem i wykonywaniem strategii rozwoju turystyki w regionie,
- uniwersalny – będzie przydatny dla osób poszukujących jednocześnie wiedzy ogólnej o strategii rozwoju turystyki w regionach, jak i wiedzy szczegółowej, np. Dotyczącej pozyskiwania środków na rozwój turystyki,
- poręczny – mieści potężne przykłady tworzenia i realizacji strategii rozwoju turystyki w regionach i charakterystykę strategii rozwoju turystyki w Polsce w wybranych województwach i gminach.
Publikacja adresowana do studentów kierunków związanych z turystyką oraz słuchaczy studiów podyplomowych, a także do pracowników samorządów terytorialnych odpowiedzialnych za rozwój gospodarczy i przestrzenny regionu, a bardzo za rozwój turystyki w regionie.
Autorzy są pracownikami Katedry Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego.