cykl wiedźmiński to kultowa już seria opowiadań i powieści o zawodowym tępicielu potworów Geralcie z Rivii autorstwa Andrzeja Sapkowskiego, która znalazła miliony sympatyków na całym świecie. Typowy dla linii jest niepowtarzalny, mroczny, a jednocześnie szczególnie żywy świat fantasy, czerpiący niemało ze słowiańskich mitów, baśni i legend.
Fabuła Kontynuacja powieści "Krew elfów" Wiedźmin Geralt szuka danych o prześladującym jego i Ciri czarodzieju imieniem Rience. Ciri, która zdradza magiczne zdolności, pobiera lekcje od czarodziejki Yennefer.
podczas zjazdu magów na wyspie Thanedd, czarodziejka Filippa Eilhart i szef redańskiego wywiadu Sigismund Dijkstra przeprowadzają przewrót, który ma oczyścić środowisko czarodziejów z nilfgaardzkich szpiegów.
Cesarstwo Nilfgaardu inicjuje kampanię wojenną przeciwko Królestwom Północy i momentalnie zdobywa kolejne tereny. Ciri przejawia kolejne talenty magiczne, co ściąga na jej głowę kolejne niebezpieczeństwa.
Geralt stara się za wszelką cenę chronić przybraną córkę,nawet jego umiejętności mogą okazac się niewystarczające. Uniwersum Wiedźmina Mutanci, wyprani z emocji bezpłodni odmieńcy, których sens życia sprowadza się do zabijania.
Czy można się dziwić, że każdy porządny chłop chce posiadać z nimi jak najmniej wspólnego$1080 iż najchętniej zapomniałby o ich istnieniu$1081 Niestety, choćby największy poczciwiec będzie musiał skorzystać z ich usług, kiedy strzyga rozerwie mu mućkę, a utopiec porwie babę.
Nie ma bowiem udoskonalonych łowców potworów nad wiedźminów. Tak jak stwory na które polują, tak sami wiedźmini są reliktami przeszłości, niespokojnych czasów, kiedy w wyniku koniunkcji sfer do świata śmiertelników przeniknęła magia, a wraz z nią dobrodziejstwa i plagi, o których nie śniło się nawet najmądrzejszym starcom.
Znakiem rozpoznawczym tych wojowników stały się dwa miecze, jeden stalowy na zwykłych łotrów i drugi srebrny, wspaniały na choćby największe plugastwa. I choć szeregi wiedźminów zostały konkretnie przetrzebione, to wciąż żyw jest najkorzystniejszy z nich - Biały Wilk, Geralt z Rivii.
Znany jako nieprzeciętny mistrz fechtunku i tropiciel, przez lata zdołał się poznać także jako rozważny mężczyzna, którego osąd sytuacji uratował skórę niejednemu możnowładcy. Dlatego też, jednak rozpaczliwie stara się pozostać neutralny wobec polityki, raz po raz wciągany jest w rozgrywki wyżej postawionych od siebie.
W jego przygodach niejednokrotnie towarzyszą mu jego wierni kompanii, jak Zoltan Chivay, krasnolud i przywódca kompanii najemników, czy Jaskier, bard, który swoim ładnymi balladami często zapewnił sobie namacalną wdzięczność pań i niezrozumiałą wrogość ich partnerów.
Wśród kompanów Geralta są także czarodziejki, rudowłosa Triss Merigold i Yennefer, najmłodsza członkini Rady Czarodziejów i ukochana Białego Wilka. Ich ojczyzną są Królestwa Północy, miejsce, gdzie żądza władzy miesza się z hipokryzją i zdradą.
Najpotężniejsi władcy podzielili między siebie ziemię i zazdrośnie strzegą ich przed innymi, jednocześnie fantazjując o zwiększeniu własnej domeny. W tym celu utrzymują obszerne armie, a ich asem w rękawie są magowie.
Łudzą się przy tym, że swoją koroną i monetami utrzymają w ryzach czarodziejów władających zaklęciami - błąd, który drogo kosztował niejednego władcę. Tak jak możni mają swoje przywary, tak i lud Królestw Północy nie stroni od grzechu.
Upojeni swoją pozycją ludzie z pogardą spoglądają na starsze rasy, takie jak elfy i krasnoludy. Rasizm i wyzysk bywają tak szerokie, iż wyrażenie "nieludzkie warunki" nabrało nowego znaczenia. Część ze starszych ras postanowiła odpowiedzieć na terror terrorem, dając początek "Wiewiórkom", organizacji, która mieczem i łukiem stara się wywalczyć dawno pogrzebaną godność.
Skonfliktowane, grzeszne, zapatrzone w siebie Królestwa Północy nie egzystują jednak w próżni. Na południu rozpościera Cesarstwo Nilfgaardu, którego żelazna ręką niebezpiecznie zbliża się do północnych ziem...
cechy książki: Drugi tom kultowej sagi o wiedźminie Geralcie Niezwykła postać wiedźmina Geralta, specjalnie "wyhodowanego" i wyszkolonego zabójcy potworów niepowtarzalny świat łączący części konwencjonalnego fantasy, słowiańskiego folkloru i znanych baśni, a także legend Wartka akcja, interesujące postaci i inteligentne, cięte dialogi