proces wiedźmiński to kultowa już kolekcja opowiadań i powieści o zawodowym tępicielu potworów Geralcie z Rivii autorstwa Andrzeja Sapkowskiego, która znalazła miliony fanów na całym świecie. Standardowy dla linii jest niepowtarzalny, mroczny, a jednocześnie nad wyraz żywy świat fantasy, czerpiący dużo ze słowiańskich mitów, baśni i legend.
Fabuła Kontynuacja powieści "Wieża Jaskółki" Ciri przekroczyła portal w Wieży Jaskółki, lecz zamiast na wyspę Thanedd przeniosła się do świata Ludu Olch. To stąd tysiące lat wcześniej przybyły elfy.
Jej przewodnikiem po nieznanym świecie zostaje elf Avallac'h. Gdy Ciri dowiaduje się od niego, czego chce od niej Król Olch, postanawia uciec z tej krainy. Z pomocą jednorożca ucieka przekraczając barierę między światami, ścigana przez jednego z elfów, Eredina.
Połączone armie Redanii i Temerii, zasilone najemnikami i ochotnikami z Koviru, stawiają opór wojskom Nilfgaardu, wygrywając kolejne bitwy. Drużyna Geralta zniecierpliwiona bezczynnością wyrusza na południe, do siedziby czarodzieja Vilgefortza w zamku Stygga, gdzie wszystko ma się rozstrzygnąć.
Uniwersum Wiedźmina Mutanci, wyprani z emocji bezpłodni odmieńcy, których sens życia sprowadza się do zabijania. Czy można się dziwić, iż każdy porządny chłop chce mieć z nimi jak najmniej wspólnego$772 że najchętniej zapomniałby o ich istnieniu$773 Niestety, choćby największy poczciwiec będzie musiał skorzystać z ich usług, kiedy strzyga rozerwie mu mućkę, a utopiec porwie babę.
Nie ma bowiem udoskonalonych łowców potworów nad wiedźminów. Tak jak stwory na które polują, tak sami wiedźmini są reliktami przeszłości, niespokojnych czasów, kiedy w wyniku koniunkcji sfer do świata śmiertelników przeniknęła magia, a wraz z nią dobrodziejstwa i plagi, o których nie śniło się choćby najmądrzejszym starcom.
Znakiem rozpoznawczym tych wojowników stały się dwa miecze, jeden stalowy na zwykłych łotrów i drugi metaliczny, wspaniały na nawet największe plugastwa. I choć szeregi wiedźminów zostały konkretnie przetrzebione, to wciąż żyw jest najkorzystniejszy z nich - Biały Wilk, Geralt z Rivii.
Znany jako niezrównany mistrz fechtunku i tropiciel, poprzez lata zdołał się poznać w dodatku jako rozważny mężczyzna, którego osąd sytuacji uratował skórę niejednemu możnowładcy. Dlatego też, aczkolwiek rozpaczliwie stara się pozostać neutralny wobec polityki, raz po raz wciągany jest w rozgrywki wyżej postawionych od siebie.
W jego przygodach często towarzyszą mu jego wierni kompanii, jak Zoltan Chivay, krasnolud i przywódca kompanii najemników, czy Jaskier, bard, który swym ładnymi balladami często zapewnił sobie namacalną wdzięczność pań i niezrozumiałą wrogość ich partnerów.
Wśród kompanów Geralta są także czarodziejki, rudowłosa Triss Merigold i Yennefer, najmłodsza członkini Rady Czarodziejów i ukochana Białego Wilka. Ich ojczyzną są Królestwa Północy, miejsce, gdzie żądza władzy miesza się z hipokryzją i zdradą.
Najpotężniejsi władcy podzielili między siebie ziemię i zazdrośnie strzegą ich przed innymi, jednocześnie fantazjując o rozszerzeniu własnej domeny. W tym celu utrzymują szerokie armie, a ich asem w rękawie są magowie.
Łudzą się przy tym, że swoją koroną i monetami utrzymają w ryzach czarodziejów władających zaklęciami - błąd, który drogo kosztował niejednego władcę. Tak jak możni mają swoje przywary, tak i lud Królestw Północy nie stroni od grzechu.
Upojeni swoją pozycją ludzie z pogardą spoglądają na starsze rasy, takie jak elfy i krasnoludy. Rasizm i wyzysk bywają tak szerokie, że wyrażenie "nieludzkie warunki" nabrało nowego znaczenia. Część ze starszych ras postanowiła odpowiedzieć na terror terrorem, dając początek "Wiewiórkom", organizacji, która mieczem i łukiem stara się wywalczyć dawno pogrzebaną godność.
Skonfliktowane, grzeszne, zapatrzone w siebie Królestwa Północy nie egzystują jednak w próżni. Na południu rozpościera Cesarstwo Nilfgaardu, którego żelazna ręką niebezpiecznie zbliża się do północnych ziem...
atrybuty książki: Piąty tom kultowej sagi o wiedźminie Geralcie Niezwykła postać wiedźmina Geralta, specjalnie "wyhodowanego" i wyszkolonego zabójcy potworów oryginalny świat łączący elementy konwencjonalnego fantasy, słowiańskiego folkloru i znanych baśni, a także legend Wartka akcja, atrakcyjne postaci i inteligentne, cięte dialogi