proces wiedźmiński to kultowa już kolekcja opowiadań i powieści o zawodowym tępicielu potworów Geralcie z Rivii autorstwa Andrzeja Sapkowskiego, która znalazła miliony miłośników na całym świecie. Standardowy dla serii jest oryginalny, mroczny, a jednocześnie bardzo żywy świat fantasy, czerpiący sporo ze słowiańskich mitów, baśni i legend.
Fabuła Kontynuacja powieści "Czas pogardy" Wiedźmin Geralt po wyleczeniu ran odniesionych w walce z czarodziejem Vilgefortzem opuszcza las Brioklion w poszukiwaniu swojej przybranej córki Ciri.
W poszukiwaniach towarzyszą mu stary druch, bard Jaskier i łuczniczka Milva. Wkrótce do kompanii dołącza nieodgadniony i dziwny cyrulik Emiel Regis. Cesarz Nilfgaardu, Emhyr var Emreis kontynuuje swoją kampanię wojskową.
Zrywa rozejm z Temerią i atakuje Brugge. Filippa Eilhart powołuje Lożę Czarodziejek, która ma dbać o sprawy magii. Loża ma własne plany co do Ciri, co nie podoba się Yennefer. Tymczasem po zniknięciu Ciri z Wieży Mewy na wyspie Thanedd, wciąż nie wiadomo gdzie ona przebywa i co się z nią dzieje.
Uniwersum Wiedźmina Mutanci, wyprani z emocji bezpłodni odmieńcy, których sens życia sprowadza się do zabijania. Czy można się dziwić, że każdy porządny chłop chce mieć z nimi jak najmniej wspólnego$847 iż najchętniej zapomniałby o ich istnieniu$848 Niestety, choćby największy poczciwiec będzie musiał skorzystać z ich usług, kiedy strzyga rozerwie mu mućkę, a utopiec porwie babę.
Nie ma bowiem udoskonalonych łowców potworów nad wiedźminów. Tak jak stwory na które polują, tak sami wiedźmini są reliktami przeszłości, niespokojnych czasów, kiedy w wyniku koniunkcji sfer do świata śmiertelników przeniknęła magia, a wraz z nią dobrodziejstwa i plagi, o których nie śniło się nawet najmądrzejszym starcom.
Znakiem rozpoznawczym tych wojowników stały się dwa miecze, jeden stalowy na zwykłych łotrów i drugi srebrny, świetny na choćby największe plugastwa. I choć szeregi wiedźminów zostały solidnie przetrzebione, to wciąż żyw jest najkorzystniejszy z nich - Biały Wilk, Geralt z Rivii.
Znany jako niezrównany mistrz fechtunku i tropiciel, poprzez lata zdołał się poznać jeszcze jako rozważny mężczyzna, którego osąd sytuacji uratował skórę niejednemu możnowładcy. Dlatego też, jednak rozpaczliwie stara się pozostać neutralny wobec polityki, raz po raz wciągany jest w rozgrywki wyżej postawionych od siebie.
W jego przygodach niejednokrotnie towarzyszą mu jego wierni kompanii, jak Zoltan Chivay, krasnolud i przywódca kompanii najemników, czy Jaskier, bard, który swoim spektakularnymi balladami nieraz zapewnił sobie namacalną wdzięczność kobiet i niezrozumiałą wrogość ich partnerów.
Wśród kompanów Geralta są także czarodziejki, rudowłosa Triss Merigold i Yennefer, najmłodsza członkini Rady Czarodziejów i ukochana Białego Wilka. Ich ojczyzną są Królestwa Północy, miejsce, gdzie żądza władzy miesza się z hipokryzją i zdradą.
Najpotężniejsi władcy podzielili między siebie ziemię i zazdrośnie strzegą ich przed innymi, jednocześnie fantazjując o rozszerzeniu własnej domeny. W tym celu utrzymują duże armie, a ich asem w rękawie są magowie.
Łudzą się przy tym, że swoją koroną i monetami utrzymają w ryzach czarodziejów władających zaklęciami - błąd, który drogo kosztował niejednego władcę. Tak jak możni posiadają swoje przywary, tak i lud Królestw Północy nie stroni od grzechu.
Upojeni swoją pozycją ludzie z pogardą spoglądają na starsze rasy, takie jak elfy i krasnoludy. Rasizm i wyzysk bywają tak szerokie, iż wyrażenie "nieludzkie warunki" nabrało nowego znaczenia. Część ze starszych ras postanowiła odpowiedzieć na terror terrorem, dając początek "Wiewiórkom", organizacji, która mieczem i łukiem stara się wywalczyć dawno pogrzebaną godność.
Skonfliktowane, grzeszne, zapatrzone w siebie Królestwa Północy nie egzystują jednak w próżni. Na południu rozpościera Cesarstwo Nilfgaardu, którego żelazna ręką niebezpiecznie zbliża się do północnych ziem...
parametry książki: Trzeci tom kultowej sagi o wiedźminie Geralcie Niezwykła postać wiedźmina Geralta, specjalnie "wyhodowanego" i wyszkolonego zabójcy potworów oryginalny świat łączący części tradycyjnego fantasy, słowiańskiego folkloru i znanych baśni oraz legend Wartka akcja, ciekawe postaci i inteligentne, cięte dialogi