komplet mieści dwadzieścia jeden historyjek obrazkowych. Każda historyjka składa się z trzech obrazków demonstrujących kolejne etapy jednego zdarzenia. Głównymi bohaterami tych wydarzeń są z zasady dzieci. Pod każdym obrazkiem zapisano pytanie związane z jego treścią, a odpowiedzi na te pytania przekazano na osobnych paskach.
Historyjki podzielono ze względu na stopień trudności na trzy stopnie, po siedem historyjek w każdym poziomie. Różnica w poziomie trudności polega w głównej mierze na długości pytań i odpowiedzi i budowie wyrazów.
Dziecko - pracując z pomocą dorosłego albo pod jego kontrolą - powinno przyjrzeć się uważnie wszystkim trzem obrazkom należącym do jednej historyjki, a następnie ułożyć je w optymalnej kolejności. Następnie powinno przeczytać pytania i dobrać do nich odpowiedzi. Ułożone historyjki nauczyciel może wykorzystać do ćwiczeń w czytaniu, rozwijaniu mowy czynnej, a zwłaszcza umiejętności mówienia zdaniami, opowiadania. Historyjki obrazkowo-zdaniowe z pytaniami dedykowane są dla dzieci 6-letnich (a nawet młodszych), które rozpoczęły już naukę czytania. Mogą służyć na dodatek dzieciom starszym, których rozwój przebiega nieharmonijnie albo jest globalnie opóźniony. Historyjki mogą być pomocą dydaktyczną do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych, prowadzonych jednocześnie indywidualnie, jak i z kilkorgiem dzieci. Maluchy mogą układać je jeszcze w domu, bawiąc się z rodzicami.
Autorzy: Małgorzata Barańska
EAN: 9788371344312
Format: 22x30,5 cm
ilość stron: 37
ISBN: 9788371344312
Oprawa: teczka
Rok wydania: 2010
Wydawnictwo: Harmonia