Format A4 oprawa teczka zeszyt A5, 8 stron 21 kolorowych kart plastykowe kieszonki Są to materiały edukacyjne dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 3 obrazków, które dziecko ma ułożyć w optymalnej kolejności i włożyć do plastykowych kieszonek.
Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako prawidłową zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy efekt - pokaźna ilustracja, która powstanie po odwróceniu poprawnie ułożonych obrazków.
Historyjki na ogół uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Żeby ułożyć obrazki w poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi zobaczyć detaly występujące na poszczególnych obrazkach, porównać je, określić, czy są takie same, rozmaite, czy podobne. Uczy się więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych albo samodzielnie opowiadając o tym, co pokazuje dany obrazek albo co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę, wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację albo wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym obrazku, rozwija wyobraźnię.
Część historyjek dodatkowo ułatwi dziecku poznanie pewnych cyklów mających miejsce w przyrodzie (np. Jak gąsienica przeistacza się w motyla) i nauczy zachowania w niektórych sytuacjach (np. Dbania o czystość środowiska, bezpieczeństwa na drogach). Pomoże jeszcze poznać niektóre zawody (np. Strażak) i efekty ludzkiej pracy (np. Miód, mleko).