Zdjęcia Internet i komunikowanie we wspólnocie lokalnej marki Wydawnictwa uniwersytetu warszawskiego
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Internet i komunikowanie we wspólnocie lokalnej (Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego)
Do kupienia w: Marka: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
11,16 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Internet i komunikowanie we wspólnocie lokalnej Autor Anna Przybylska Język polski Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego ISBN 978-83-235-1179-3 Rok wydania 2010 Warszawa Wydanie...
Proponowany wporownywarce artykuł Internet i komunikowanie we wspólnocie lokalnej marki Wydawnictwa uniwersytetu warszawskiego jest dostępny w TaniaKsiazka.pl w naprawdę interesującej cenie 11,16 zł. Oferta ta jest wynikiem szerokich porównan ogromnej ilości sklepów online.
Podstawowe cechy
ISBN
9788323511793
Autor
Anna przybylska
Sprawdź promocyjne oferty na Internet i komunikowanie we wspólnocie lokalnej marki Wydawnictwa uniwersytetu warszawskiego
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Internet i komunikowanie we wspólnocie lokalnej marki Wydawnictwa uniwersytetu warszawskiego jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Internet i komunikowanie we wspólnocie lokalnej marki Wydawnictwa uniwersytetu warszawskiego (sklep TaniaKsiazka.pl)
11,16 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane na temat dostępności produktów i zmian cen zastosowane w naszym zestawieniu są zczytywane prawie natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Internet i komunikowanie we wspólnocie lokalnej Autor Anna Przybylska Język polski Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego ISBN 978-83-235-1179-3 Rok wydania 2010 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 285 Format pdf Spis treści Wstęp 9
Rozdział pierwszy. Społeczność lokalna jako komunikacyjna wspólnota polityczna 21
1. Demokracja deliberatywna – od problemu do metody 22 1.1. Deficyt demokracji jako wynik zaburzeń komunikacji publicznej 22 1.2. Demokracja deliberatywna wobec kryzysu komunikowania 26 1.3. Sfera publiczna a bezpośrednia i zapośredniczona podmiana informacji-29 1.4. Próby instytucjonalizacji debaty 33
2. Wspólnota jako obszar polityki 38 2.1. Wspólnota w perspektywie teoretycznej 38 2.2. Samorządność jako forma działania komunikacyjnego: od konfliktu do współpracy 42
Rozdział drugi. Media a uczestnictwo w lokalnej sferze publicznej 50
1. Interaktywność jako wartość i miara wydajności komunikacji 52
2. Media i lokalna sfera publiczna 58 2.1. Prasa jako medium społecznej integracji i debaty 65 2.2. Lokalne radio i telewizja – jednogłos władzy i wielogłos obywateli 71 2.3. Internet – od transmisji do dialogu? 82
Rozdział trzeci. Komunikacja internetowa w polityce lokalnej: od idei do praktyki 93
1. Projektowanie, skala i zakres wykorzystania nowych narzędzi komunikacji 94
2. Doświadczenia elektronicznej samorządności 108 2.1. Casus Finlandii 111 2.2. Casus szerokiej Brytanii 120 2.3. Od eksperymentu do instytucjonalizacji 126
Rozdział czwarty. Wzorce komunikowania między samorządem a mieszkańcami w czterech polskich miastach 131
1. Charakterystyka społeczności lokalnych 132
2. Media konwencjonalne a lokalna sfera publiczna 144 2.1. Lokalny rynek mediów 144 2.1.1. Żyrardów 144 2.1.2. Mszczonów 146 2.1.3. Oleśnica 149 2.1.4. Bierutów 152 2.2. Zakorzenienie mediów w społeczności lokalnej 154 2.3. Media obywatela czy media władzy? 160
3. Obszar i formy komunikacji mieszkańców i przedstawicieli samorządu w sieci 186 3.1. Miasta w Internecie 186 3.1.1. Żyrardów 187 3.1.2. Mszczonów 188 3.1.3. Oleśnica 188 3.1.4. Bierutów 189 3.2. Skala korzystania z lokalnych serwisów internetowych 191 3.3. Funkcjonalność oficjalnych stron internetowych miast 199
4. Od mediów konwencjonalnych do Internetu: komunikacyjne aspekty uczestnictwa w polityce lokalnej 215
Zakończenie. Internet a relacje władzy w społeczności lokalnej 226
Bibliografia 237
Aneks 249
Załącznik 1. Kwestionariusz badania ankietowego 255 Załącznik 2. Kwestionariusze wywiadów 264 Załacznik 3. Media a uczestnictwo w życiu publicznym: wyniki badania sondażowego 270 Załącznik 4. Archiwalne ilustracje witryn internetowych urzędu miasta w badanych miejscowościach 282
Spis tabel, wykresów i schematów 16
Tabele 16
tabelka 1. Liczba uczestników wywiadu według roli społecznej 16 tabelka 2. Przykładowe formy instytucji deliberatywnych 36 tablica 3. Liczba mieszkańców w badanych miejscowościach 132 tablica 4. Podział populacji ze względu na okres aktywności zawodowej 132 tabelka 5. Wybrane wskaźniki ekonomiczne wyznaczające poziom życia (2004 r.) 134 tablica 6. Zadowolenie z samorządu 139 tabela 7. Zaufanie do samorządu 140 tabela 8. Wskaźniki aktywności społeczno-politycznej mieszkańców 142 tablica 9. Zainteresowanie sytuacją w mieście 143 tabelka 10. Zainteresowanie sytuacją w kraju 143 tabela 11. Liczba tytułów prasowych w pierwszym kwartale 2004 r. 144 tabelka 12. Czytelnictwo poszczególnych tytułów gazet lokalnych w Żyrardowie 146 tablica 13. Czytelnictwo poszczególnych tytułów gazet lokalnych w Mszczonowie 148 tabelka 14. Czytelnictwo poszczególnych tytułów gazet lokalnych w Oleśnicy 151 tablica 15. Czytelnictwo poszczególnych tytułów gazet lokalnych w Bierutowie 154 tabelka 16. Czytelnictwo prasy lokalnej 156 tabelka 17. Rozmowy na temat zawartości gazet lokalnych 180 tabelka 18. Częstotliwość rozmów na temat zawartości gazet lokalnych 181 tabela 19. Zaufanie do prasy lokalnej 182 tablica 20. Zadowolenie z prasy lokalnej 183 tablica 21. Zadowolenie z radia lokalnego 184 tabelka 22. Zadowolenie z TV powiatowej 184 tabela 23. Podstawowe informacje o samorządowych stronach internetowych 190 tabelka 24. Miejsce korzystania z Internetu 191 tablica 25. Dostęp do Internetu i korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta 195 tabela 26. Częstotliwość korzystania ze stron internetowych urzędu miasta 195 tabelka 27. Korzystanie z prywatnych miejskich stron internetowych 196 tabela 28. Częstotliwość korzystania z prywatnych miejskich stron internetowych 197 tablica 29. Funkcjonalność stron internetowych urzędu miasta 200 tabela 30. Rozmowy na temat zawartości stron internetowych miasta 201 tablica 31. Sposoby komunikowania się z urzędem miasta w sprawach prywatnych i publicznych na przestrzeni roku 204 tablica 32. Cel odwiedzin na stronie internetowej urzędu miasta 211 tablica 33. Cel odwiedzin na prywatnej miejskiej stronie internetowej 212 tabelka 34. Znaczące źródło danych o miejscowości 216 tablica 35. Rozmowy na temat polityki lokalnej 216 tabelka 36. Partnerzy rozmów na temat polityki lokalnej 217 tabelka 37. Poczucie poinformowania o wydarzeniach lokalnych 218 tabelka 38. Poczucie poinformowania o polityce lokalnej 218 tabelka 39. Korzystanie z mediów a poczucie poinformowania o polityce lokalnej 219 tablica 40. Poczucie poinformowania o polityce lokalnej a zainteresowanie nią 220 tabela 41. Poczucie wpływu na politykę lokalną 222 tabelka 42. Poczucie wpływu na politykę krajową 222 tablica 43. Korzystanie z mediów lokalnych a poczucie wpływu na politykę lokalną 223
Wykresy 104
Wykres 1. Korzystanie z Internetu w 21 krajach europejskich 104 Wykres 2. Korzystanie z rządowych i samorządowych stron WWW w 21 krajach europejskich 104 Wykres 3. Czytelnictwo prasy lokalnej ze względu na wiek 158 Wykres 4. Czytelnictwo prasy lokalnej ze względu na wykształcenie 158 Wykres 5. Czytelnictwo prasy lokalnej ze względu na zatrudnienie 159 Wykres 6. Korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta ze względu na wiek 192 Wykres 7. Korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta ze względu na wykształcenie 193 Wykres 8. Korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta ze względu na zatrudnienie 193 Wykres 9. Korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta a uczestnictwo w organizacjach społecznych 194 Wykres 10. Korzystanie ze stron internetowych urzędu miasta a czytelnictwo prasy lokalnej 194 Wykres 11. Częstotliwość korzystania ze stron internetowych miasta 198
Schematy 52
Schemat 1. Wzory przepływu informacji 52 Schemat 2. Cztery modele interaktywności użytkownik – użytkownik 56 Schemat 3. Modele demokracji 95
Parametry
ISBN
9788323511793
Autor
Anna przybylska
Wydawnictwo
Wydawnictwa uniwersytetu warszawskiego
Ilość stron
286
Rok wydania
2010
Kategoria
E-booki
Producent
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Jarosław F.
21.11.2024
Nadesłana opinia / recenzja produktu Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego pomoże innym odwiedzającym
Jeśli tylko miałeś szansę skorzystać z Internet i komunikowanie we wspólnocie lokalnej marki Wydawnictwa uniwersytetu warszawskiego wyślij do nas swoją recenzję lub opinię. Zaakcentuj jakie są Twoje wrażenia z korzystania, czy polecasz produkt, a także czy relacja jakość / cena jest dla Ciebie na satysfakcjonującym poziomie.
Tom demonstruje złożone relacje pomiędzy środowiskiem polskich antytrynitarzy (braci polskich zwanych arianami albo socynianami) a przedstawicielami...