Autorka przygotowała 160 pomysłów na nauczanie matematyki w klasach I-III. Przedstawione propozycje mają na celu uczynienie matematyki w oczach uczniów atrakcyjniejszą aniżeli jest w istocie dla niektórych osób. Pomysły ułożone są od najłatwiejszych do stopniowo coraz trudniejszych. Są one opracowane w taki sposób,w sytuacji śladowych modyfikacji te najłatwiejsze nadają się do wykorzystania także w klasach starszych. Większość z nich została sprawdzona w trakcie pracy z dziećmi.
Dają one szansę nadrobienia niewielkich zaległości, tworzyją możliwość współpracy zdolniejszych dzieci ze słabszymi. Uczą logicznego myślenia, rozumienia, staranności i samodzielności, wdrażają do rzetelnej i uczciwej nauki, własnej pracy i współdziałania w zespole. Wyrabiają umiejętność koncentracji, wytrwałości w pokonywaniu trudności i przeszkód oraz precyzyjności.
Stanowią wspaniałą pomoc dydaktyczną zarówno dla nauczycieli jak i rodziców.