Pracodawcy, którzy zatrudnią bezrobotnych, mogą korzystać z wielu form bezpośredniego wsparcia finansowego z urzędu pracy. Wsparcie może dotyczyć równocześnie kosztów kursowi szkoleń takich osób, jak i kosztów ich wynagrodzeń, a także składek na ubezpieczenia społeczne opłacanych przez pracodawcę.dodatkowo w przypadku bezrobotnych do 30. Roku życia i 50+ pracodawca może uzyskać 12-miesięczne zwolnienie z opłacania składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Dużo z tych rozwiązań
to albo nowości (m.in. Granty na telepracę, bony zatrudnieniowe, pożyczki) wprowadzone w ubiegłym roku, albo – przeważnie – zmodyfikowane rozwiązania w stosunku do regulacji obowiązujących przed 27 maja 2014 r. Równie wymierne korzyści może przynieść zatrudnianie osób niepełnosprawnych. Wynagrodzenia tych osób są bowiem dofinansowywane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji
Osób Niepełnosprawnych, podobnie jak zorganizowanie dla nich stanowisk pracy. Do uzyskania dofinansowania konieczne jest spełnianie przez pracodawcę wymaganych warunków, m.in. Zatrudnianie optymalnej liczby osób niepełnosprawnych, a także wypłacanie i przekazywanie wynagrodzenia niepełnosprawnym pracownikom. Niezbędne jest także składanie adekwatnych formularzy.