Marketing internetowy, który można najkrócej zdefiniować jako wykorzystanie internetu do realizacji celów marketingowych, to dziedzina rozwijająca się w ogromnym tempie już od blisko 20 lat. W obecnych czasach nikogo nie trzeba przekonywać, że e-marketing to ważny składnik działania każdej producenta, a kompetencje związane z marketingowym zastosowaniem internetu stają się podstawą pracy marketerów, specjalistów od sprzedaży czy PR.
W książce zostały omówione zagadnienia takie jak: strategia e-marketingowa, usługi interaktywne, badania marketingowe online, zachowanie konsumenta online, aspekty prawne e-marketingu, marketing przenośny, serwisy www, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, projektowanie interfejsów, reklama AdWords, Analytics, e-mail marketing, marketing automation, social media marketing, personal branding, internet PR i influencer marketing, a także content marketing.
Ze względu na zakres tematyczny i praktyczny sposób prezentowania poszczególnych zagadnień publikacja jest rewelacyjnym wsparciem dla każdego, kto profesjonalnie zajmuje się e-marketingiem albo stawia w cyfrowym świecie pierwsze kroki.
Książka składa się z trzech bloków tematycznych: – strategicznego i operacyjnego zarządzania działalnością marketingową online, – pomiaru, analityki i badań wspierających podejmowanie decyzji online, – narzędzi i technik komunikacji marketingowej online.
Każdy rozdział zawiera wyjaśnienia podstawowych pojęć oraz ergonomiczny opis danego zagadnienia – w taki sposób, aby miał on stricte wdrożeniowy charakter. W dodatku w każdym rozdziale znajdują się ćwiczenia oraz studia przypadków z polskiego rynku.
Autorzy książki to nie tylko świetni eksperci branżowi,także uznani dydaktycy, wykorzystujący doświadczenie z firm i instytucji, które reprezentują (m.in.: Deloitte Digital, GoldenSubmarine, VML Poland, T-Mobile, Socjomania, Future Mind, Akademia Leona Koźmińskiego, IQS Poland, Ideo, Freshmail).
Zdecydowana większość z nich od wielu lat z sukcesem prowadzi kursy, szkolenia i zajęcia na studiach podyplomowych. *** „E-marketing to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin wiedzy. Każdego miesiąca pojawiają się nowe technologie, narzędzia, a także powiązane z nimi korzystne praktyki.
Książka pomaga nadążyć za zmieniającym się krajobrazem marketingu internetowego. Dzięki niej poznasz wartościowe techniki i aplikacje, które pozwolą analizować efekty Twoich działań marketingowych, poprawę satysfakcji klientów, a w wyniku czego przyspieszą wzrost Twojej firmy” – Michał Sadowski, założyciel Brand24