Czy wiesz, kiedy koszty reprezentacji i reklamy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu producenta i odliczyć od tego zakupu podatek VAT?
W związku z prowadzoną działalnością podatnicy niejednokrotnie podejmują zróżnicowanego typu działania reprezentacyjne i reklamowe. Zarówno księgowi, jak i przedsiębiorcy często jednak posiadają problem z oceną, do której kategorii zaliczyć poniesione wydatki. Przepisy w tym zakresie nie są jednoznaczne, a interpretacje podatkowe jeszcze ulegają zmianom. Z tego powodu dochodzi do sporów podatników z organami podatkowymi.
Niepewność tę nasilają jeszcze dynamiczne zmiany rzeczywistości gospodarczej. Przesuwa się granica między zachowaniami, które stanowią reprezentację, a tymi przyjętymi za prawidłową praktykę czy obyczaj, bez których współczesny biznes nie może funkcjonować.
Niniejsza publikacja pomoże odpowiedzieć na pytania:
• Jak odróżnić reprezentację od reklamy?
• Które wydatki mogą być cenione za koszt podatkowy?
• Kiedy można odliczyć VAT od zakupów na reprezentację i reklamę?
• Jak poprawnie ujmować reprezentację i reklamę w księgach rachunkowych?
Całość jest poparta użytecznymi przykładami i zestawieniami tabelkarycznymi.