W świecie nieustających zmian i przełomowych wyzwań potrzeba firm śmiałych i opornych na przeciwności losu. Niestety większość organizacji jest przeciążona z powodu biurokracji, a przez to działa powoli i zbyt ostrożnie.
W czasach dużego zamętu struktury oparte na modelu odgórnego zarządzania i licznych regułach okazują się bardziej szkodzić niżeli pomagać. Tłamszą kreatywność, tłumią progresywność. A dziś potrzeba organizacji śmiałych, przedsiębiorczych i nadążających za zmianami.
Dlatego powstała ta książka. Jak procedury i hierarchię zastąpić czymś ulepszonym. W Humanokracji Gary Hamel i Michele Zanini wyróżniają siedem podstawowych zasad producenta skupionej na człowieku i dzielą się z czytelnikiem skrupulatnymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia organizacji postbiurokratycznej.
Przedstawiają nowy model zarządzania, który uwalnia drzemiące w ludziach pokłady kreatywności i zachęca wszelkich do myślenia i progresywnania jak właściciel marki. Kreślą szczegółowy plan jak stworzyć organizację jednocześnie dużą i szybką, jednocześnie zdyscyplinowaną i samorządną, jednocześnie sprawną i przedsiębiorczą w swojej naturze, jednocześnie rozważną i śmiałą.
Rebelianci odnoszący sukcesy biznesowe. Aby nie pozostać gołosłownymi, Hamel i Zanini przywołują przykłady przeróżnych firm, które zgodnie z zasadami humanokracji spłaszczyły swą strukturę, zaufały pracownikom i umożliwiły im podejmowanie decyzji biznesowych, dzięki czemu odniosły sukces na konkurencyjnych rynkach.
Są to takie organizacje jak m.in.: Buurtzorg, Nucor, Haier, Svenska Handelsbanken, Southwest Airlines, 3M czy Michelin. Stosując ten alternatywny model zarządzania, w którym ludzie nie są tylko „zasobami” stosowanymi do realizacji czyichś założeń, lecz zaangażowanymi twórcami rozwiązań, stworzyli firmy zwinne, które szybko podejmują decyzje i prosto tworzą innowacje.
Nowa organizacja, w której na pierwszym miejscu jest człowiek. Niniejsza książka to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce kreować organizacje zdolne wyprzedzać zmiany – dla każdego, kto dąży do tego, żeby zapewnić wszystkim członkom zespołu możliwość zdobywania wiedzy, rozwijania się i wnoszenia własnego wkładu.
To gotowy przewodnik dla menedżerów marzących o tym, żeby każdy pracownik stał się mikro przedsiębiorcą odpowiedzialnym za producenta, w której pracuje. Dla liderów pragnących obalać przestarzałe systemy zarządzania i wycofywać niepraktyczne procesy.
Humanokracja podpowiada, jak zainicjować ruch, którego nie da się zatrzymać i który doprowadzi do powstania marki gotowej na przyszłość i otwartej na człowieka. *** To jest nowy model zarządzania, którego szukamy od dziesięcioleci.
Hamel i Zanini w końcu go znaleźli! – JIM WHITEHURST, były przewodniczący rady dyrektorów IBM Trudno sobie wyobrazić ulepszony poradnik rozmontowywania biurokracji i tworzenia miejsc pracy, które w pełni wykorzystywałyby potencjał zajmujących je ludzi.
– ADAM GRANT, autor książek Buntownicy oraz Leniwy umysł, gospodarz podcastu WorkLife Humanokracja to plan działania, za pomocą którego można uwolnić potencjał kreatywności i energię tkwiącą w organizacjach, a równocześnie zapewnić im zdolność do trwania nawet w obliczu przeciwności losu.
Plan ten zakłada wykorzystanie niesamowitego atutu, który ma każda marka – czyli ludzi. – GEN. STANLEY MCCHRYSTAL, emerytowany wojskowy Armii Stanów Zjednoczonych, autor Team of Teams, bestsellera „New York Times” Humanokracja to najważniejsza książka o zarządzaniu, jaką czytałam w ostatnich latach.
To uszczegółowione i przekonujące opracowanie, oparte na rozległych badaniach i danych naukowych, z którego wynika, że biurokracja rodzi dla naszego społeczeństwa ogromne koszty. Hamel i Zanini słusznie argumentują, dlaczego tak być nie musi, a swoje rozważania uzupełniają o użyteczne wskazówki dotyczące tworzenia naprawdę wydajnych organizacji.
– AMY EDMONDSON, profesor Harvard Business School; autorka książki producent bez strachu Humanokracja namawia do zastąpienia drogi służbowej zaufaniem i radykalną przejrzystością. Wyjaśnia, jak odblokować bezprecedensową innowacyjność i uwolnić…