Cyberatak to teraz jedno z poważniejszych zagrożeń dla biznesu, a przygotowanie firmy do ataku hakerów, który nieuchronnie nastąpi, to jedno z największych wyzwań dla kadry zarządzającej.
Mimo iż o cyberbezpieczeństwie mówi się dużo, komunikaty, które docierają do typowego menedżera, trudno przełożyć na potężne działania zarządcze. Książka Zdążyć przed hakerem jest próbą sprostania temu wyzwaniu i przygotowania menedżerów do udziału w dyskusji z ekspertami. Skupia się na elementach zarządzania cyberbezpieczeństwem wybranych tak, żeby nie wymagały one wiedzy specjalistycznej, a jednocześnie pokazywały związek pomiędzy technologią informatyczną i postępowym biznesem. Cyberbepieczeństwo jest w niej pokazane z perspektywy procesów zarządczych, standardów prawidłowej praktyki i wybranych regulacji.
Jakub Bojanowski, wykorzystując swoje ponad 20-letnie doświadczenie doradcy, zdobyte w trakcie współpracy z instytucjami ze wszelkich ważniejszych działów gospodarki, demonstruje, że aktywny udział kadry menedżerskiej w zarządzaniu bezpieczeństwem jest nie tylko możliwy, lecz także wcale nie tak trudny, jak się powszechnie uważa. Więc jeśli chcesz zrozumieć, na jakie cyberzagrożenia musimy być przygotowani, to w tej książce znajdziesz nie tylko wyjaśnienia najważniejszych terminów, lecz także przydatne przykłady i case studies z praktyki zawodowej autora, które pokazują, że każdy menedżer, choćby z nad wyraz podstawową wiedzą z zakresu informatyki, może pełnić ważną funkcję w tworzeniu firmowego programu cyberbezpieczeństwa.
Z książki dowiesz się:
#zdazycprzedhakerem
***
przez ostatnie lata liderzy organizacji kierowani radami profesjonalistów i konsultantów specjalizujących się w cyberbezpieczeństwie sukcesywnie wprowadzali firmy na wyższy poziom świadomości zarządzania bezpieczeństwem. Z czasem pewne rozwiązania zadomowiły się w przedsiębiorstwach, nie nadążając za istotnie dynamicznym środowiskiem zagrożeń cyberprzestrzeni.
Zdążyć przed hakerem w zupełnie nowy sposób przedstawia, że podążanie za „normami” i regulacjami i szablonowe podejście do zarządzania cyberbezpieczeństwem to przeszłość. Książka w praktyczny sposób obrazuje, jak kreować wartość biznesu i redukować jego koszty przez stosowne, na bieżąco weryfikowane praktyki zarządcze w zakresie zarządzania cyberryzykiem. Głęboko wierzę, że książka Kuby Bojanowskiego w pokaźnym stopniu przyczyni się do podnoszenia świadomości, znaczenia profilaktyki oraz budowania oporności firm na zagrożenia, które jak otaczający nas świat zmieniają się i ewaluują każdego dnia.
- Marcin Ludwiszewski, wieloletni lider i ekspert ds. Cyberbezpieczeństwa w organizacjach prywatnych i publicznych.
Zachowania ludzkie zmieniają się wolniej od technice, co formuje najgroźniejszą lukę w obszarze cyberbezpieczeństwa, którą na razie można zniwelować tylko poprzez budowanie świadomości dotyczącej cyberzagrożeń z naciskiem na działania socjotechniczne oraz popełniane błędy. (…) Ta książka posiada słuszne przykłady, skierowane do szerokiego grona odbiorców: menadżerów, decydentów, pracowników, specjalistów IT i cyberbezpieczeństwa, wykonujących swoją pracę jednocześnie na rzecz administracji państwowej, jak i w sektorze prywatnym, pozwalające na pogłębienie wiedzy z cyberbezpieczeństwa.
- prof. Katarzyna Śledziewska, dyrektor DELab UW, kierownik Katedry Transformacji technologicznej, Wydział Nauk Ekonomicznych UW