„Uważam, iż Autorka podjęła widoczną (tak z punktu widzenia nauki, jak i praktyki) problematykę, która po wnikliwej lekturze wielowątkowej literatury, a także właściwie zaprojektowanej procedurze badawczej stała się podstawą do przeprowadzenia badań empirycznych i przygotowania owej monografii, która powinna być wydana w formie zwartej.
Uważam, że: monografia stanowi oryginalne ujęcie problemu, jakim są losy i przydatność zawodowa absolwentów studiów pedagogicznych; jest wyraźnym wkładem Autorki w nieprzerwanie trwający dyskurs dotyczący owej problematyki; potwierdza umiejętności, jakie ma Autorka w zakresie samodzielnego rozwiązywania bieżących i perspektywicznych problemów, prowadzenia analiz i formułowania optymalnych wniosków.
Do najważniejszych walorów recenzowanej monografii i w mojej ocenie zaliczyć należy: aktualność i społeczną ergonomiczność podjętej tematyki; logiczną konstrukcje dostosowaną do podjętej tematyki i wymagań, jakie powinna spełniać monografii a autorska; dobre usytuowanie podjętej tematyki w literaturze przedmiotu; solidną i konsekwentną procedurę progresywnania w całym procesie przygotowania monografii i; bogaty materiał empiryczny z dużą ilością najróżniejszego rodzaju analiz i porównań." Z recenzji dra hab.
Czesława Plewki, prof. Nadzw.