Królowa fantasy YA, autorka #1 na listach bestsellerów New York Times tym razem wkracza w literaturę przeznaczoną także dla dorosłego fana gatunku!
Dla entuzjastów Neila Gaimana i Erin Morgenstern!
Fantasmagoryczny mroczny świat zdrady i spisków, w którym grasuje bezwzględny potwór kradnący cienie!
Nie ma takiego zamka, którego Charlie Hall nie potrafiłaby otworzyć. Ani księgi, której nie zdołałaby ukraść. Ani błędnej decyzji, jakiej żeby nie podjęła. Dawniej wysługiwała się umbromantom, czyli magom nakazującym cieniom zaglądać do zamkniętych pokoi, dusić ludzi we śnie i czynić jeszcze potworniejsze rzeczy. Umbromanci zazdrośnie strzegą swych sekretów, powstał nawet z tego powodu oryginalny czarny rynek grimoire’ów. By wejść w posiadanie tajemnej wiedzy innych magów, potrzebują takiej dziewczyny, jak Charlie. Charlie próbuje się odciąć od dawnych błędów, lecz jako barmanka w nocnym klubie wciąż porusza się w kręgach niezaprzeczalnie zbyt bliskich mrocznego półświatka. Jednocześnie jej siostra rozpaczliwie pożąda magii, zaś pozbawiony cienia i prawdopodobnie duszy chłopak Charlie znika bez śladu. Kiedy powracają upiory przeszłości, Charlie na powrót schodzi do budzącego grozę świata mordu i fałszu. Teraz Charlie musi się zmagać z sobowtórami, szalonymi miliarderami, umbromancją oraz ludźmi, których kocha najszczególniej na całym świecie. Stawką jest przetrwanie oraz sekret, który daje władzę nad światem cieni.
Mroczna, pełna tajemnic i zwrotów akcji — historia tak wiarygodna w swej magii, że przewracając kartki, będziesz zerkać ukradkiem na własny cień.
LEIGH BARDUGO
Holly Black to wirtuozka literatury fantasy; jej supermocą jest dotyk Midasa – czego nie tknie, zmienia w literackie złoto najczystszej próby.
V.E. SCHWAB
Gdyby w Neila Gaimana wstąpił duch Stephena Kinga, mogłaby powstać właśnie taka książka... Spektakularna proza, zwroty akcji szybkie jak smagnięcie biczem i głos postaci, do której się wraca.
JAMES ROLLINGS
Olbrzymi sukces KSIĘGI NOCY w Stanach, w pierwszym TYGODNIU sprzedaży tytuł osiągnął wynik ponad 30 tysięcy egzemplarzy.
To największa „pierwszotygodniowa” sprzedaż w tym roku ze wszystkich amerykańskich premier!