Marketing to sztuka wyboru... Właściwych rozwiązań na drodze do budowania producenta.
Chcesz, by Twoja marka była znaczna? Chcesz,konsumenci ją lubili, żeby chcieli z nią obcować i aby - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim razie czas zabrać się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że by zbudować silną firmę, trzeba posiadać ogromny budżet. Oczywiście, z grubymi milionami w portfelu dużo łatwiej i szybciej można wykreować brand, ale nie jest to ani jedyny, ani, co więcej, potrzebny czynnik sukcesu. Wszystko zależy od Ciebie - i od tego, czy budowanie firmy zaczniesz od podstaw. Od tego, jak prawidłowo poukładasz klocki i czy będą one do siebie pasować.
jednakowo jak dom budowany bez fundamentów, tak samo brand bez porządnej strategii przejdzie do historii, gdy tylko silniej zawieje wiatr. Chyba nie tego oczekujesz? Każdego dnia producenta krzyczą do nas z reklam: perfekcyjna jakość, produkty premium, najwyższa klasa obsługi klienta... Tylko co z tego, jeśli za tymi przekazami zupełnie nic nie stoi. Jeśli to tylko wydmuszka, wytwarzana, by krzyczeć, bez pomysłu, bez podstaw... Bez fundamentów. Ty je zbuduj. I przekonaj się, jak sporo korzyści może przynieść poprawnie skonstruowana strategia firmy. Nie idź na skróty. Nie powielaj schematów. Znajdź swoją drogę. Stwórz brand, który zajmie określone miejsce w świadomości konsumentów, dzięki temu zdystansuje konkurencję i będzie czytelny, akceptowany, wreszcie - wybierany poprzez konsumentów. O tym właśnie jest ta książka.
Celem tego poradnika jest przeprowadzenie Cię - krok po kroku - poprzez cały cykl, w którym Ty podejmiesz decyzję, o czym powinna opowiadać Twoja firma. Nie ma to jednak być jedynie myśl czy pomysł. Ma to być wynikowa Twojej pracy, poznania rynku, konsumenta, konkurencji, swej firmy. Autor książki, doświadczony marketer, psycholog i trener biznesu, pokaże Ci, jak stworzyć brand, jak opracować zapis jego pozycjonowania. Odkryje przed Tobą, czym jest insight, przeprowadzi Cię przez świat archetypów, wskaże, kiedy warto pomyśleć o rebrandingu i dlaczego nie ogranicza się on wyłącznie do zmiany logo. Przekonasz się, jak ważna jest strategia firmy i jaki ma wpływ na system identyfikacji wizualnej oraz strategię komunikacji. Zdobędziesz więc kompleksową wiedzę, dzięki której do budowania własnej marki podejdziesz przygotowany, z planem działania, ze świadomością, które rozwiązania są właściwe, a których należy unikać w procesie budowania marek i ich przekształcania - z znikomych w obfite.
O autorze książki Krzysztof Wadas - marketingowiec, praktyk, psycholog i trener biznesu. Na co dzień zajmuje się szeroko pojętym marketingiem, działaniami promocyjnymi i budowaniem silnych brandów. Od kilku lat dzieli się swoim doświadczeniem, prowadząc zajęcia ze studentami na Uniwersytecie SWPS w ramach specjalności psychologia biznesu i w Wyższej Szkole Bankowej, gdzie uczy strategii firmy. "Otwieranie drzwiczek w głowie" to jego pasja. Wolny czas najchętniej spędza ze swoją doskonałą rodziną, lubi czytać książki popularnonaukowe, a od czasu do czasu dosłownie zatraca się w grach RPG rodzaju Wiedźmin czy Final Fantasy.