Prowadzenie biznesu bez umiejętności negocjowania jest prawie niemożliwe. Negocjować muszą właściciele firm, menedżerowie i kierownicy, a także pracownicy każdego działu, który ma kontakt z klientami lub dostawcami. Zdolność do uważnego wysłuchania potrzeb drugiej strony, a następnie do wypracowania rozwiązania prawidłowego i dla nas, i dla partnera biznesowego stanowi warunek budowania owocnych, długofalowych relacji, zezwalających w rezultacie zwiększać wpływy i zyski przedsiębiorstwa.
Ta książka wyczerpująco wyjaśnia, na czym polegają profesjonalnie prowadzone negocjacje,, a także podpowiada, z których technik negocjacyjnych warto korzystać i o jakich zasadach negocjatorskich należy za każdym razem pamiętać. Wskazuje, które tematy warto poruszać w rozmowie biznesowej, a które lepiej pominąć. Pozwala zrozumieć wagę planowania cyklu negocjacyjnego i prawidłowo przygotować się do dyskusji. Nie zabrakło omówienia najważniejszych metod wywierania wpływu sprawnych sposobów na nawiązywanie szczerych i długookresowych relacji, a także wskazówek, jak radzić sobie z własnymi emocjami i niwelować pojawiające się przy okazji negocjacji konflikty.