Jesienią 1960 roku na nowojorskiej Piątej Alei o piątej rano padł pierwszy klaps na planie jednego z najsłynniejszych filmów w historii – Śniadania u Tiffany’ego. W pełnej porywających faktów i anegdot opowieści Wasson demonstruje nie tylko kulisy powstawania filmu, lecz także dokumentuje burzliwą epokę przełomu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych w Ameryce – przed rewolucją seksualną dzieci kwiatów, powszechnym dostępem do antykoncepcji i zanim niepokaźna czarna stała się symbolem elegancji.
Autor ukazuje plan filmowy, przybliża stosunki panujące wśród członków ekipy i narastające pomiędzy nimi animozje. Równocześnie szerokim spojrzeniem ogarnia wpływ Audrey Hepburn na modę, politykę dotyczącą płci i budzenie się nowej moralności.
Pojawiają się szerokie postacie tamtych czasów: Truman Capote, Audrey Hepburn, Blake Edwards, Henry Mancini, a także Marylin Monroe, Billy Wilder czy Akira Kurosawa. Dlaczego filmowa opowieść o Holly Golightly miała kłopoty z cenzurą? Czym różni się od powieści Capote’a? Co zmieniła w życiu milionów młodych pań, które nie chciały żyć jak ich matki? Tę książkę – całkowitą smakowitych szczegółów – czyta się jak powieść o dawnym Hollywood, pełnym uroku i mrocznych tajemnic.
Ta książka jest tak korzystnie skrojona jak nieduża czarna, której Śniadanie u Tiffany’ego przyniosło sławę. Janet Maslin, „New York Times" Sam Wasson jest fantastycznym gawędziarzem, jeśli chodzi o sprawy towarzyskie… Piąta Aleja jest zarazem melancholijna i ładna, tak jak opowieść Capote’a o Holly Golightly.
„The New Yorker" Porywający portret Audrey Hepburn, który odsłania jej słodką fasadę, prezentując ją jako skomplikowaną i ciekawą kobietę. Wasson uchwycił także fascynujący punkt zwrotny w amerykańskiej historii – moment, w którym kobiety pozbyły się ciasnych sznurów pereł i zahamowań.
Karen Abbott, autorka Sin in the Second City