niewiele jest przekonań szkodliwych i jednakowo powszechnych we współczesnym biznesie jak to, iż nie da się równocześnie realizować celów długo- i krótkoterminowych. Myślenie krótkoterminowe, które dominuje dziś wśród menedżerów i dyrektorów generalnych, powoduje,mnóstwo organizacji osiąga wyniki poniżej swoich możliwości albo wręcz znika z rynku.
Dave Cote prawidłowo zna ten problem. W 2002 roku stanął na czele firmy Honeywell jako jej dyrektor generalny. Organizacja, którą zastał, znajdowała się na skraju katastrofy, ponieważ przez dużo lat dominowało w niej myślenie krótkoterminowe. Żeby odmienić losy marki, Cote i jego zespół wdrożyli szereg śmiałych reform i wprowadzili sporo na pozór nieintuicyjnych praktyk. Dzięki czemu udało im się połączyć dwa pozornie sprzeczne cele, a mianowicie równocześnie dążyć do uzyskania prawidłowych wyników w krótkim i w długim terminie. Efekt był efektowny. Pod przywództwem Cote’a wartość rynkowa Honeywell wzrosła z 20 miliardów dolarów do 120 miliardów, dzięki temu akcjonariusze uzyskali zwrot na poziomie 800 procent, a firmie udało się pobić indeks S&P 500 dwuipółkrotnie.
Niniejsza książka prezentuje dziesięć podstawowych koncepcji strategicznych i operacyjnych, dzięki którym można uzyskiwać korzystne wyniki zarówno dziś, jak i jutro. Dowiesz się z niej m.in.:
Wygrać dziś, wygrać jutro to kompleksowe rozwiązanie odwiecznego problemu – jak uzyskiwać dobre wyniki jednocześnie w niedługim, jak i w długim okresie.
***
Historia Davida Cote’a jest jednocześnie inspirująca i pouczająca, a lekcje zawarte w tej książce przydać się mogą nie tylko w biznesie, lecz w ogóle w każdej dziedzinie życia, w której chce się coś szczególnie zmienić albo osiągnąć stanowczy sukces.
Rober Iger, wykonawczy przewodniczący rady dyrektorów The Walt Disney Company i bestsellerowy autor
David Cote to chodzący dowód na to, iż można uzyskiwać korzystne wyniki jednocześnie w krótkim, jak i w długim okresie. Opowiada o tym, jak wywiązywać si...