Tytuł Język w telewizji Podtytuł Antologia Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-8012-696-1 linia Podręczniki i Skrypty UŚ; Językoznawstwo Polonistyczne Rok wydania 2016 Katowice Wydanie 1 ilość stron 258 Format pdf Spis treści Spis treści Wstęp (Małgorzata Kita, Iwona Loewe) / 7 Iwona Loewe Język w telewizji / 9 Zagadnienia ogólne Artur Rejter Komunikacja medialna w perspektywie historycznojęzykowej. Dobór problemów / 17 Alicja Wosik Czy globalizacja języka mediów jest nieunikniona? — analiza telewizyjnych serwisów informacyjnych zróżnicowanych krajów / 28 Iwona Loewe Twarze polskiej telewizji / 53 Maciej Mrozowski Spectator in spectaculum. Ukryte osobowości programów telewizyjnych TVP1, TVP2, TVN i Polsat / 66 Zagadnienia szczegółowe Anna Jupowicz-Ginalska Syndrom „wirującego bąka", czyli rzecz o autopromocji medialnej / 93 Katarzyna Sujkowska-Sobisz, Katarzyna Wyrwas Nadawca wszechwiedzący w reklamie TV / 114 Jerzy Świątek Obraz jako komponent struktury argumentacyjnej — kilka uwag na temat funkcji warstwy wizualnej przekazów reklamowych / 127 Adam Ropa O języku pisanym w telewizji / 134 Andrzej Gwoźdź Dziennik telewizyjny — tekst i działanie komunikacyjne. Rekonesans / 151 Agnieszka Mac Kontrastywna analiza formatu i tematyki wiadomości telewizyjnych w Polsce i Niemczech / 168 Joanna Szylko-Kwas Wywiad czy talk‑show — polskie rozmowy na ekranie / 184 Olga Dąbrowska-Cendrowska Telewizja śniadaniowa. Celebryci, porady i audiotele — przynęty na kobiecą publiczność? / 195 Iwona Loewe Konstrukcje analityczne w polskiej telewizji na progu drugiej dekady XXI wieku / 206 Mariusz Koper Peryfrazy w języku komentatorów sportowych / 217 Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz Wyrażanie emocji w telewizyjnych komentarzach sportowych / 227 Beata Grochala Sposoby nobilitowania i deprecjonowania zawodników i ich zachowań w komentarzach sportowych / 239