Marketing 5.0. To najnowsza książka autorytetu w zakresie marketingu, Philipa Kotlera, i jego współpracowników: Hermawana Kartajaya, a także Iwana Setiawana. Skupiają się w niej przeważnie na trzech ważnych zjawiskach, którym muszą stawić czoła marketerzy: prędkim postępie technicznym, zmieniającym się zachowaniu konsumenckim oraz zmianach w modelach biznesowych.
Jednym z kluczowych zagadnień Marketingu 5.0 są także technologie nowej generacji, tak zwane Next Tech, które mają pomóc marketerom w stworzeniu, zakomunikowaniu, dostarczeniu i uatrakcyjnieniu wartości oferowanej na każdym etapie ścieżki zakupowej klienta.
Autorzy przyglądają się przykładom zastosowania postępowych rozwiązań technicznych w różnych firmach, jednocześnie pokazują jak samodzielnie zaprojektować strategię wykorzystującą technologię odpowiednią dla najróżniejszych celów marketingowych.
Książka składa się z trzech części. Pierwsza z nich to analiza zmian pokoleniowych i tego, jak wpłynęły na zachowanie konsumenckie. Autorzy zastanawiają się, w jaki sposób pokonać podziały społeczne, wynikające chociażby z nierówności ekonomicznej i sporów politycznych, by móc dotrzeć do całego rynku.
Część druga zajmuje się nowymi kierunkami strategicznymi obranymi poprzez firmy na całym świecie i wyjaśnia, jak podejść do nowych modeli biznesowych, które stały się charakterystyczne dla współczesnego otoczenia biznesowego.
Wreszcie część trzecia zagłębia się w realia ekspresowo rozwijającej się technice w kontekście nienaturalnej inteligencji, wszechobecnych czujników, rzeczywistości powiększonej i wirtualnej, a także Internetu rzeczy i Blockchain.
*** „Książka pojawiła się w odpowiednim momencie i wyśmienicie wpisuje się w obecne czasy pandemii. Przedłużająca się kwarantanna wprowadzona w wielu krajach zmusiła niemało firm do przyjrzenia się cyfrowym aspektom marketingu.
wymiar książki czyni z niej także wspaniały podręcznik dla praktykujących menedżerów". Walter Viera, były przewodniczący International Council of Management Consulting Institutes „bardzo aktualny, a jednocześnie dalekowzroczny wgląd w technologie cyfrowe i ich możliwości transformacji praktyk biznesowych.
Marketingowcy, którzy szybciej niż konkurenci zrozumieją, co z sobą niesie ten potencjał i podejmą trafne działania, zapewnią swym firmom trwałą przewagę rynkową". George Day, profesor emeritus Wharton School przy Uniwersytecie Pensylwanii „Philip Kotler niezrównaną zdolność nadawania przezroczystości przeszłości, teraźniejszości i przyszłości marketingu.
za każdym razem rewelacyjnie wie, co powinno przetrwać, a co należy zmienić. Wraz z dwoma współautorami książki odważnie wplata cyfrową technikę w marketingowe myślenie, planowanie i wdrażanie. Pozycja na czasie i nieprzemijalna".
Kevin Lane Keller, profesor katedry marketingu w Tuck School of Business przy Dartmouth College *** Dr Philip Kotler, professor emeritus Kellog School of Management, gdzie przez sporo lat pracował jako wykładowca w Katedrze Marketingu Międzynarodowego.
Według „Wall Street Journal" należy do sześciu najistotniej wpływowych myślicieli biznesowych. Otrzymał szereg nagród i honorowych tytułów od szkół z wielu krajów. Kotler jest znany na całym świecie – jego książki przetłumaczono na ponad dwadzieścia pięć języków, a sam regularnie zabiera głos na międzynarodowych forach.
Hermawan Kartajaya jest założycielem i prezesem MarkPlus, Inc. I jednym z „50 guru, którzy kształtują przyszłość marketingu" według Chartered Institute of Marketing z szerokiej Brytanii. Jest ponadto laureatem nagrody Distinguished Global Leadership (wybitnego przywództwa światowego) przyznawanej poprzez Pan-Pacific Business Association przy Uniwersytecie Nebraski – Lincoln.
Jest także prezesem Asia Council for Small Business, a także współzałożycielem Asia Marketing Federation. Iwan Setiawan jest dyrektorem generalnym w MarkPlus, Inc. Pomaga firmom w zaprojektowaniu strategii korporacyjnych i marketingowych.
Aktywny pisarz i mówca i redaktor naczelny „Marketeers".