niedużo jest przekonań szkodliwych i równie powszechnych we współczesnym biznesie jak to, iż nie da się jednocześnie realizować celów długo- i krótkoterminowych. Myślenie krótkoterminowe, które dominuje dziś wśród menedżerów i dyrektorów generalnych, powoduje,mnóstwo organizacji osiąga wyniki poniżej swoich możliwości lub wręcz znika z rynku.
Dave Cote poprawnie zna ten problem. W 2002 roku stanął na czele marki Honeywell jako jej dyrektor generalny. Organizacja, którą zastał, znajdowała się na skraju katastrofy, ponieważ przez niemało lat dominowało w niej myślenie krótkoterminowe.
Aby odmienić losy marki, Cote i jego zespół wprowadzili szereg śmiałych reform i wprowadzili niemało na pozór nieintuicyjnych praktyk. Dzięki temu udało im się skonsolidować dwa pozornie sprzeczne cele, a mianowicie jednocześnie dążyć do uzyskania korzystnych wyników w niedługim i w długim terminie.
Efekt był piękny. Pod przywództwem Cote’a wartość rynkowa Honeywell wzrosła z 20 miliardów dolarów do 120 miliardów, dzięki temu akcjonariusze uzyskali zwrot na poziomie 800 procent, a firmie udało się pobić indeks S&P 500 dwuipółkrotnie.
Niniejsza książka prezentuje dziesięć podstawowych koncepcji strategicznych i operacyjnych, dzięki którym można uzyskiwać dobre wyniki jednocześnie dziś, jak i jutro. Dowiesz się z niej m.in.: • jak rozpoznać praktyki, które wydają się ciekawe w niedługim terminie, lecz zaszkodzą przyszłości producenta; • w jaki sposób określić, gdzie i jak zainwestować w rozwój, żeby uzyskać największy wzrost; • jakie działania pozwolą utrzymać dobre wyniki krótkoterminowe bez szkody dla inwestycji w przyszłość – ponadto w niełatwych okresach, nawet w czasie recesji bądź zmiany kierownictwa; • jak wykonanie kroku w tył i krytyczne myślenie, a także zachęcanie wszelkich wokół do niezależności myślowej, rozszerzą zdolność twojego zespołu do produktywnego wypracowywania wyników.
Wygrać dziś, wygrać jutro to kompleksowe rozwiązanie odwiecznego problemu – jak uzyskiwać prawidłowe wyniki równocześnie w niedługim, jak i w długim okresie. *** Historia Davida Cote’a jest jednocześnie inspirująca i pouczająca, a lekcje zawarte w tej książce przydać się mogą nie tylko w biznesie, ale w ogóle w każdej dziedzinie życia, w której chce się coś stanowczo zmienić lub osiągnąć zasadniczy sukces.
Rober Iger, wykonawczy przewodniczący rady dyrektorów The Walt Disney Company i bestsellerowy autor David Cote to chodzący dowód na to, że można uzyskiwać korzystne wyniki jednocześnie w niedługim, jak i w długim okresie.
Opowiada o tym, jak wywiązywać się ze swoich obowiązków w taki sposób, aby wszyscy byli zadowoleni. A wiedzieć trzeba, że on sam stanął przed zadaniem trudnym jak to, z którym musiał się uporać Herakles, gdy przyszło mu uprzątnąć stajnię Augiasza.
Jim Cramer, współgospodarz programu CNBC Squawk on the Street, bestsellerowy autor David Cote wyjaśnia, jak poprowadzić producenta z grona Fortune 100 do sukcesu w długim okresie. Każdy lider biznesu z każdej branży znajdzie w tej wartościowej książce coś cennego dla siebie.
Marc Benioff, jeden z dyrektorów generalnych i założycieli Salesforce, autor bestsellerów Jako dyrektor generalna, która myśli w głównej mierze o długim okresie, lecz dba także o wyniki krótkoterminowe, musiałam opracować sobie własny zbiór zasad.
Jakże żałuję, że nie miałam wtedy do dyspozycji książki Davida Cote’a. Życie byłoby wówczas istotnie prostsze! Dziękuję Ci, Davidzie. Wielu liderów bez dwóch zdań będzie czerpać z tego poradnika garściami. Indra K.
Nooki, była dyrektor generalna PepsiCo, Inc. *** David M. Cote poprzez 16 lat zajmował stanowisko przewodniczącego rady dyrektorów i dyrektora generalnego Honeywell. W tym czasie wartość rynkowa marki wzrosła z 20 miliardów dolarów do blisko 120 miliardów dolarów, zapewniając akcjonariuszom zwroty na poziomie 800 procent i uzyskując wynik niemal 2,5 razy lepszy niżeli S&P.
obecnie David Cote zajmuje stanowisko wykonawczego przewodniczącego rady dyrektorów Vertiv Holdings Co., globalnego dostawcy produktów i usług data center oraz jest członkiem Aspen Economic Strategy Group.
Poza tym zasiada w radach dyrektorów Council on Foreign Relations i Conference of Montreal.