mało jest przekonań szkodliwych i jednakowo powszechnych we współczesnym biznesie jak to, że nie da się równocześnie realizować celów długo- i krótkoterminowych. Myślenie krótkoterminowe, które dominuje dziś wśród menedżerów i dyrektorów generalnych, powoduje,mnóstwo organizacji osiąga wyniki poniżej swych możliwości lub wręcz znika z rynku.
Dave Cote należycie zna ten problem. W 2002 roku stanął na czele producenta Honeywell jako jej dyrektor generalny. Organizacja, którą zastał, znajdowała się na skraju katastrofy, ponieważ poprzez mnóstwo lat dominowało w niej myślenie krótkoterminowe. Żeby odmienić losy producenta, Cote i jego zespół wprowadzili szereg śmiałych reform i wdrożyli mnóstwo na pozór nieintuicyjnych praktyk. Dzięki czemu udało im się zespolić dwa pozornie sprzeczne cele, a mianowicie równocześnie dążyć do uzyskania dobrych wyników w niedługim i w długim terminie. Efekt był efektowny. Pod przywództwem Cote’a wartość rynkowa Honeywell wzrosła z 20 miliardów dolarów do 120 miliardów, dzięki czemu akcjonariusze uzyskali zwrot na poziomie 800 procent, a firmie udało się pobić indeks S&P 500 dwuipółkrotnie.
Niniejsza książka ukazuje dziesięć podstawowych koncepcji strategicznych i operacyjnych, dzięki którym można uzyskiwać dobre wyniki jednocześnie dziś, jak i jutro.
Dowiesz się z niej m.in.:
Wygrać dziś, wygrać jutro to kompleksowe rozwiązanie odwiecznego problemu – jak uzyskiwać dobre wyniki równocześnie w krótkim, jak i w długim okresie.
***
Historia Davida Cote’a jest równocześnie inspirująca i pouczająca, a lekcje zawarte w tej książce przydać się mogą nie tylko w biznesie, ale w ogóle w każdej dziedzinie życia, w której chce się coś wyjątkowo zmienić lub osiągnąć stanowczy sukces.
Rober Iger, wykonawczy przewodniczący rady dyrektorów The Walt Disney Company i bestsellerowy autor
David Cote to chodzący dowód na to, iż można uzyskiwać korzystne wyniki jednocześnie w niedługim, jak i w długim okresie. Opowiada o tym, jak wywiązywać się ze swych obowiązków w taki sposób, by wszyscy byli zadowoleni. A wiedzieć trzeba, że on sam stanął przed zadaniem skomplikowanym jak to, z którym musiał się uporać Herakles, gdy przyszło mu uprzątnąć stajnię Augiasza.
Jim Cramer, współgospodarz programu CNBC Squawk on the Street, bestsellerowy autor
David Cote wyjaśnia, jak poprowadzić markę z grona Fortune 100 do sukcesu w długim okresie. Każdy lider biznesu z każdej branży odszuka w tej wartościowej książce coś cennego dla siebie.
Marc Benioff, jeden z dyrektorów generalnych i założycieli Salesforce, autor bestsellerów
Jako dyrektor generalna, która myśli z zasady o długim okresie, ale dba także o wyniki krótkoterminowe, musiałam opracować sobie własny zbiór zasad. Jakże żałuję, iż nie miałam wtedy do dyspozycji książki Davida Cote’a. Życie byłoby wówczas wyraźnie prostsze! Dziękuję Ci, Davidzie. Wielu liderów niewątpliwie będzie czerpać z tego poradnika garściami.
Indra K. Nooki, była dyrektor generalna PepsiCo, Inc.
***
David M. Cote przez 16 lat zajmował stanowisko przewodniczącego rady dyrektorów i dyrektora generalnego Honeywell. W tym czasie wartość rynkowa producenta wzrosła z 20 miliardów dolarów do blisko 120 miliardów dolarów, zapewniając akcjonariuszom zwroty na poziomie 800 procent i uzyskując wynik niemal 2,5 razy lepszy niżeli S&P. Obecnie David Cote zajmuje stanowisko wykonawczego przewodniczącego rady dyrektorów Vertiv Holdings Co., globalnego dostawcy produktów i usług data center i jest członkiem Aspen Economic Strategy Group. Poza tym zasiada w radach dyrektorów Council on Foreign Relations, a także Conference of Montreal.