Aby nauczyć się prowadzenia producenta albo pozyskać nowe kompetencje zawodowe, nie trzeba kończyć specjalistycznych studiów biznesowych. Zdecydowana większość współczesnych ludzi biznesu opiera się w swej działalności jedynie na zdrowym rozsądku, prostej arytmetyce i znajomości kilku ważnych zasad.
Josh Kaufman za główny cel postawił sobie pokazanie w jasny i zrozumiały sposób tych najważniejszych pojęć ze świata biznesu w możliwie jak najmniej czasochłonny sposób. Jego książka indywidualny program MBA to kompleksowy i przezroczysty przegląd wszelkich ważnych tematów biznesowych – takich jak przedsiębiorczość, rozwój towaru, marketing, sprzedaż, negocjacje, księgowość, finanse, skuteczność, komunikacja, przywództwo, projektowanie systemów, analiza i zarządzanie operacyjne – a wszystko to zawarte w jednym tomie.
wynajdziesz w niej 271 prostych pojęć, nowoczesne koncepcje i potężne narzędzia, dzięki którym nauczysz się myśleć o biznesie w nowy, przydatny sposób. Wśród najważniejszych zagadnień wynajdziesz m.in.: · Pięć elementów każdej producenta.
Możesz zrozumieć i ulepszyć każdą producenta, dużą lub małą, koncentrując się na pięciu podstawowych kwestiach. Czy wiesz, na jakich obszarach danej organizacji trzeba się z reguły skupić? · Dwanaście form wartości.
Produkty i usługi to tylko dwa z dwunastu sposobów kreowania wartości dla klientów. Jakie są pozostałe? · Cztery metody zwiększania przychodów. Istnieją tylko cztery sposoby,marka mogła zarobić więcej pieniędzy.
Czy je znasz? Połącz lekturę tej książki ze swym ergonomicznym doświadczeniem i już dziś zacznij wydajniej pracować, podejmować korzystne decyzje i wykorzystywać w pełni swoje umiejętności, zdolności i dostępne okazje – bez względu na to, w jaki sposób zarabiasz (albo chciałbyś zarabiać) na życie.
Z pomocą tej książki założysz rentowną firmę, uzyskasz ważny awans albo w pokaźny sposób poprawisz swoje życie osobiste i zawodowe. *** Większość książek mających stanowić alternatywę dla studiów MBA stara się odtwarzać program nauczania uczelni cieszących się najkorzystniejszą opinią.
w sytuacji jednostkowego programu MBA jest inaczej. Moim celem jest ułatwienie czytelnikom dogłębnego zrozumienia działalności biznesowej od podstaw, bez względu na wyjściowy poziom wiedzy albo doświadczenia w tym zakresie.
(…) Dzięki zrozumieniu tych fundamentalnych zasad zyskasz zestaw narzędzi zezwalających podejmować prawidłowe decyzje. Jeżeli zainwestujesz czas i energię w opanowanie omówionych koncepcji, wejdziesz do wytwornego grona jednego procenta ludzkiej populacji, który wie: • jak działają przedsiębiorstwa; • jak założyć własną producenta; • jak udoskonalić istniejącą markę; • jak osiągać osobiste cele za pomocą umiejętności ze świata biznesu.
Traktuj tę książkę jak filtr. Zamiast próbować przyswajać wszystkie przystępne informacje na temat świata biznesu – a jest ich naprawdę dużo – naucz się, które posiadają największe znaczenie, a potem skup się na tym, co naprawdę ważne: na wydajnym działaniu.
[fragment] *** Skarbiec przydatnych pomysłów i funkcjonalnych wyjaśnień. Każdy przedsiębiorca powinien posiadać swój egzemplarz". James Clear, autor książki Atomowe nawyki „Tę książkę należałoby skatalogować pod hasłem »Koniec wymówek«.
Po jej przeczytaniu przestaniesz słuchać ludzi, którzy powtarzają ci przy każdej okazji, iż nie jesteś dość inteligentny, dość przenikliwy ani dość poprawnie wykształcony, by robić ważne rzeczy. Josh zabiera czytelników w niezwykłą podróż po najmocniejszych koncepcjach w biznesie".
Seth Godin, autor bestsellera To jest marketing! „Wykorzystałem modele myślowe opisane w indywidualnym programie MBA do stworzenia rentownej marki. Josh szybko rozprawia się z wszelkimi błędnymi przekonaniami na temat przedsiębiorczości".
Evan Deaubl, prezes i dyrektor generalny marki Tic Tac Code „Arcydzieło – wprowadzenie do biznesu dla każdego, kto interesuje się tymi zagadnieniami. Niesamowity przegląd wszystkich tematów, które należy opanować.
zawiera całą konieczną wiedzę, oczyszczoną z lubianych sloganów i wodolejstwa. Jedna z najszczególniej inspirujących książek, jakie czytałem w ostatnich latach". Derek Sivers, autor bestsellera Co tylko zechcesz „Bez względu na to, czy chodzi o napisanie biznesplanu, organizację pracowni pisarskiej, zaplanowanie dnia, czy przyjęcie systematycznego podejścia do identyfikowania i rozwiązywania problemów, trudno byłoby mi wyszczególnić inną książkę, która miałaby tak pozytywny wpływ na moją całkowitą wydajność i zadowolenie z życia".
Daniel Joshua Rubin, dramatopisarz i autor książki 27 Essential Principles of Story *** JOSH KAUFMAN jest autorem poczytnych książek na temat biznesu, zdobywania umiejętności, psychologii używanej i przeróżnego typu wiedzy praktycznej, takich jak jednostkowy program MBA, The First 20 Minutes i How to Fight a Hydra oraz twórcą strony PersonalMBA.com.