potężna dawka danych o prowadzeniu marki Oparta na wywiadach prezentowanych w kolekcji podcastów radia NPR How I Built This, których gospodarzem jest Guy Raz, niniejsza książka proponuje bezcenną wiedzę i inspirację wynikającą z rozmów z ponad dwustoma przedsiębiorcami z całego świata, którzy opowiadają o swoich porażkach i nauczkach, a także o tym, co sprawiło, iż osiągnęli sukces.
To obowiązkowa pozycja dla każdego, kto marzy o otwarciu własnej producenta albo zastanawia się, dlaczego udało się to innym. Nieoczekiwane ścieżki do sukcesu rewelacyjne idee powstają często z niczego. Piłkarz reprezentacji Nowej Zelandii widzi wełnę, która nie jest wykorzystywana w jego kraju, i wpada na pomysł, by robić z niej buty (Allbirds).
Były buddyjski mnich uważa,najlepszym sposobem na wykorzystanie jego potencjału jest aplikacja na urządzenia mobilne (Headspace). Osoba sprzedająca na ulicy kanapki dostrzega możliwość użycia resztek i przekształca ten pomysł w producenta obracającą milionami dolarów (Stacy’s Pita Chips).
Przewodnik na drodze do przedsiębiorczości Guy Raz to wielokrotnie nagradzany dziennikarz, okrzyknięty poprzez „New York Timesa" najszczególniej modnym autorem podcastów biznesowych, którego rozmów wysłuchało ponad 19 milionów odbiorców, jest także wykładowcą na uniwersytetach Princeton i Georgetown.
W niniejszej książce dzieli się z czytelnikami doświadczeniami i wskazówkami znanych przedsiębiorców dotyczącymi tworzenia i rozwijania własnej firmy – od momentu sformułowania pomysłu, przez etap pozyskiwania pieniędzy, szukania pracowników, aż po walkę z konkurencją i moment, w którym zaczynają się pojawiać prawdziwe zyski.
*** Gdyby tylko ta książka ukazała się lata temu, budowanie biznesu byłoby dla mnie o dużo prostsze. Całe szczęście, że mamy ją dzisiaj! SIMON SINEK, optymista, autor Zaczynaj od dlaczego Za sukcesem każdego wielkiego przedsiębiorcy kryje się interesująca historia, a nikt nie jest ulepszony w ich opowiadaniu niż Guy Raz.
Po spędzeniu niezliczonych godzin w umysłach założycieli znanych na całym świecie firm Raz napisał jeden z najważniejszych pamiętników dotyczących przedsiębiorczości. To lektura obowiązkowa dla tych wszystkich, którzy chcą założyć firmę i ją rozwijać, a także inspirować się historiami tych, którzy już tego z sukcesem dokonali.
ADAM GRANT, autor bestsellera „New York Timesa" BUNTOWNICY. Kreatywni liderzy zmieniają świat, gospodarz podcastu TED „WorkLife" Gorzka prawda jest taka, iż większość ludzi zaczynających realizować marzenie o założeniu własnej producenta ponosi porażkę.
Jednak możemy się tyle nauczyć, poznając historie ich walki i prób przetrwania oraz historie tych nielicznych, którzy osiągnęli sukces! Jeśli chcesz zrealizować własne marzenie, potrzebnie przeczytaj tę książkę.
BARBARA CORCORAN, założycielka The Corcoran Group i uczestniczka programu Shark Tank Guy Raz jest prawdziwym sobą w tym przewodniku przeznaczonym dla ludzi chcących założyć biznes: jest atrakcyjny i pełen pozytywnej energii, a przede wszystkim znakomicie i ciekawie opowiada.
ANGELA DUCKWORTH, autorka bestsellera Upór, potęga pasji i wytrwałości, założycielka oraz prezes Character Lab Ta książka, podobnie jak podcast, na którego podstawie powstała, daje nam szanse stania się przedsiębiorcami, pokazując, że dążenie do innowacji jest jedną z podstawowych ludzkich cech.
W czasach, gdy potrzeba rewolucyjnych idei jest silniejsza niżeli kiedykolwiek, książka Jak zbudowałem markę staje się bezcennym przewodnikiem dla każdego, kto chce zrezygnować ze status quo, szukając rozwiązań, które uczynią świat ulepszonym.
Gorąco polecam. REID HOFFMAN, współzałożyciel Linkedln i współautor Blitzscaling. Ścieżka momentalnej ekspansji firm *** GUY RAZ jest współtwórcą podcastów How I Built This, TED Radio Hour i Wow in the World.
Współtworzył na dodatek podcasty Luminary’s wisdom from the Top i The Rewind na Spotify. Otrzymał pomiędzy innymi nagrodę im. Edwarda R. Murrowa, dziennikarską nagrodę im. Daniela Schorra, nagrodę National Headliner i nagrodę NABJ.
Mieszka w rejonie zatoki San Francisco.