Jednym najsilniej rozwijających się nurtów teorii i praktyki zarządzania jest Business Process Management – BPM. Koncentracja na procesach biznesowych stała się koniecznością w organizacjach, które osiągając większe rozmiary, przestały je kontrolować i doskonalić.
w efekcie rozwinęło się dodatkowo zainteresowanie procesem wspomagającym oraz przekonanie o konieczności metodycznego, spójnego z innymi procesami w organizacji projektowania ich i doskonalenia. Jednorazowe akcje i przedsięwzięcia generują wysokie koszty, a ich skutki nie utrwalają pożądanych zmian, dlatego współczesne doskonalenie organizacji powinno odbywać się jednocześnie poprzez procesy biznesowe i wspomagające.
Prezentowana książka odwołuje się do współczesnej roli procesów personalnych w organizacji w perspektywie koncepcji BPM i podstaw ich kształtowania w duchu koncepcji Human Resource Management. Zaproponowane modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi łączy doświadczenia oraz potrzeby współczesnych organizacji, które dostrzegły konieczność procesowego przeorientowania.