MONOGRAFIA NAUKOWA Współczesne producenta funkcjonują w niełatwych i dynamicznie zmieniających się warunkach, co utrudnia zarządzającym nie tylko przygotowanie prawidłowej strategii, ale także wydajne jej wdrożenie.
Implementacji strategii towarzyszy pokaźny stopień złożoności, co sprawia, iż przedsięwzięcia mające na celu realizację długotrwałych celów nieraz nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Publikacje o strategii dostępne na rynku wydawniczym nie upraszczają menedżerom zadania, gdyż najczęściej są one poświęcone cząstkowemu, teoretycznemu lub funkcjonalnemu opisowi wybranych zagadnień wdrażania strategii.
Tę lukę stara się wypełnić niniejsza monografia, która proponuje kompleksowe podejście do złożonego problemu wdrażania strategii. Autorka publikacji demonstruje nie tylko dotychczasowy dorobek teoretyczno-metodyczny w zakresie wdrażania strategii, ale także własny ogląd i ocenę tej problematyki, włącznie z modelem implementacji strategii zarządzania.
Książka zawiera konkretne metody, które mogą być przydatne w procesie wdrażania strategii w firmach. Przedstawia także koncepcję doboru metod implementacji strategii przy uwzględnieniu warunków otoczenia i innych czynników wpływających na funkcjonowanie organizacji.
Monografia może stanowić cenny przewodnik dla praktyków zarządzania, zwłaszcza menedżerów wyższego szczebla i wszelkich tych, którzy w swojej aktywności zawodowej podejmują trud wdrażania strategii. Skorzystają z niej także studenci kierunków biznesowych.
Gracjana Noga – doktor nauk o zarządzaniu i jakości, absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, a także Studium Doktoranckiego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od 2018 roku adiunkt w Katedrze Analiz Strategicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Jej zainteresowania naukowo-badawcze obejmują zarządzanie strategiczne, zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie, doskonalenie systemów zarządzania. Jest autorką i współautorką publikacji naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym.