Amazon powstał w garażu w 1994 roku, a dziś jest najbogatszą firmą na świecie. Jak to osiągnął? Jakie wnioski z tego niezwykłego sukcesu mogą wyciągnąć inni i co mogą wdrożyć w swych biznesach? Od Z do A to jednocześnie poręczny poradnik i opowieść o firmie.
Autorzy po raz pierwszy zdradzają opinii publicznej, jak ten gigant działa od środka. Opowiadają o tym, jak 14 zasad przywództwa Amazona przekłada się na przebieg cyklu decyzyjnego na każdym poziomie organizacji.
Prezentują wnikliwą analizę i w przystępny sposób wyjaśniają, w jaki sposób można zastosować te zasady w innych firmach – niezależnie od ich wymiarów. Tłumaczą też, jaki wpływ na kulturę organizacji posiadają cztery fundamentalne założenia Amazona, a mianowicie: obsesja na punkcie klienta, perspektywiczne myślenie, nastawienie na tworzenie wynalazków oraz doskonałość operacyjna.
Colin Bryar to były wiceprezes producenta, przez dwa lata był „szefem sztabu" Jeffa Bezosa, nazywano go też „cieniem Jeffa" i pracował w firmie od 1998 roku. Bill Carr dołączył do zespołu w 1999 roku i spędził w firmie ponad 15 lat.
Jako wiceprezes ds. Mediów cyfrowych uruchomił i zarządzał globalną działalnością firmy w zakresie cyfrowej muzyki i video, w tym Amazon Music, Prime Video i Amazon Studios. W książce Od Z do A obaj odwołują się do swoich wieloletnich doświadczeń menedżerskich, aby na tej podstawie sformułować i zdefiniować główne zasady i praktyki, dzięki którym jedna z najszczególniej niezwykłych firm na świecie odniosła tak ładny sukces.
To ergonomiczny przewodnik i korporacyjna narracja, wypełniona naszymi wspomnieniami o tym, czym jest „bycie Amazonką". Demonstrujemy, iż sukces na skalę Amazona nie jest osiągany dzięki geniuszowi pojedynczego lidera, ale raczej dzięki zaangażowaniu i realizacji zestawu należycie zdefiniowanych, rygorystycznie przestrzeganych zasad i praktyk, udostępnionych tutaj publicznie po raz pierwszy.
Colin Bryar