Książka pt. „Psychologia negocjacji: pomiędzy nauką a praktyką zarządzania" jest skierowana do szerokiego grona odbiorców i ma na celu ukazanie oraz upowszechnienie osiągnięć psychologii w obszarze negocjacji.
nieraz wiedza z zakresu negocjacji, zwłaszcza ta zawarta w poradnikach, nie jest poparta ustaleniami naukowymi, a zdroworozsądkowymi mitami dotyczącymi negocjacji bądź wynika z indywidulanego doświadczenia autorów tych opracowań.
W przygotowywanym opracowaniu, w sposób dostępny, lecz oparty na naukowych ustaleniach badawczych zostaną ukazane zróżnicowane psychologiczne aspekty prowadzenia negocjacji. Celem jest wskazanie głównych obszarów badawczych i powstałych w ich ramach kluczowych ustaleń z zakresu psychologii negocjacji, jednocześnie wyróżniając zyski, jakie wynikają z aliansu teorii z praktyką zarządzania.
Autorka koncentruje się na głównym problemie badawczym: w jaki sposób ustalenia z obszaru psychologii przyczyniają się do doskonalenia negocjacji wykorzystywanych w praktyce i nauce o zarządzaniu i jakości?