Tytuł Nowy odbiorca? Autor Anna Kowalska Język polski Wydawnictwo Oficyna Naukowa ISBN 978-83-64363-60-3 Rok wydania 2020 Wydanie 1 liczba stron 259 Format pdf Spis treści Spis treści Wprowadzenie...
Proponowany w naszejporownywarce produkt Oficyna naukowa Nowy odbiorca? możesz nabyć w TaniaKsiazka.pl w naprawdę znakomitej cenie 27,79 zł. Oferta ta jest efektem kompleksowego porównania olbrzymiej ilości sklepów i hurtowni w naszej bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788364363603
Autor
Anna kowalska
Sprawdź promocyjne oferty na Oficyna naukowa Nowy odbiorca?
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Oficyna naukowa Nowy odbiorca? jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Oficyna naukowa Nowy odbiorca? (sklep TaniaKsiazka.pl)
27,79 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje na temat cen i dostępności wykorzystane w naszym zestawieniu indeksowane są w zasadzie bez żadnych opóźnień.
Pełny opis produktu
Tytuł Nowy odbiorca? Autor Anna Kowalska Język polski Wydawnictwo Oficyna Naukowa ISBN 978-83-64363-60-3 Rok wydania 2020 Wydanie 1 liczba stron 259 Format pdf Spis treści Spis treści
Wprowadzenie /9
Rozdział I. Odbiorca nieobecny /13 Teorie kultury masowej /13
Teorie kultury masowej a tradycja selektywnych ujęć kultury /15
„Ukryte założenia i jawne interpretacje kultury masowej" /18
elitarne koncepcje kultury vs teorie kultury masowej /21
Postulaty, oceny, emocje /23
Model komunikowania i model artykulacji kultury a nieobecność odbiorcy /29
Koncepcja społeczeństwa masowego w służbie ideologii kultury masowej /31
Odbiorca we wczesnych badaniach empirycznych /34
Widownia jako „masa społeczna" /35
Dominujący paradygmat teoretyczny i badawczy w badaniach nad komunikowaniem masowym a badania nad odbiorcami /40
Stopniowe przemiany w sposobach rozumienia odbiorcy w komunikacji masowej /43
Ponowne odkrycie niewielkich grup społecznych /44
Teoria użytkowania i korzyści /46
Rozdział II. Odbiorca odnaleziony /50 Brytyjskie studia kulturowe /50
Problem rozumienia kultury /51
Podstawowy układ odniesienia dla formującego się w studiach kulturowych rozumienia kultury /51
Kultura jest zwyczajna /53
Kulturalizm /55
„Ojcowie założyciele" w roli ludzi marginalnych (marginal men) /58
Dziedzictwo kulturalizmu /60
Kultura i polityka /61
Problem ideologii /64
Próba zerwania z opozycją kultura wysoka–kultura niska /67
Kultura popularna /67
Kultura współczesna /70
Stuart Hall. Kodowanie i dekodowanie /73
Rozdział III. Wspólnoty interpretacyjne /78 David Morley i dostrzeżenie roli kontekstu dekodowania / 78
Heterogeniczność publiczności /80
Kultura robotnicza /81
Subkultury /83
Pojęcie subkultury /84
Polityka stylu /86
„Publiczność damska" i feministyczne badania nad odbiorem / 90
Problem reprezentacji /91
Odbiorca aktywny /95
Rasa i etniczność /99
Problem stereotypizacji mniejszości /100
Rola przynależności etnicznej, narodowej i rasowej /102
Metodologia badań nad odbiorcami /106
Rozdział IV. Edukacja medialna /111 Dostrzeżenie roli kompetencji odbiorców kultury /111
Studia kulturowe jako inspiracja i teoretyczna baza projektów edukacji medialnej /115
Społeczne zaangażowanie studiów kulturowych /115
Pojmowanie roli intelektualisty w brytyjskich studiach kulturowych /117
Kulturowa polityka różnicy w praktyce /119
Studia kulturowe i ich dalsze interpretacje. Potencjał pedagogiczny / 123
Związki pomiędzy pedagogiką krytyczną a studiami kulturowymi / 126
Źródła projektów edukacji medialnej /129
Co to jest edukacja medialna? Problem kompetencji medialnych /131
Media jako forma pedagogiki i socjalizacji /135
Protekcjoniści kontra zwolennicy edukacji medialnej /136
Edukacja medialna. Między teorią a praktyką /140
Critical media literacy. Teoria w praktyce /143
Krytyczna edukacja medialna /144
Studia kulturowe w szkole /148
Rozdział V. Rewolucja cyfrowa? /150 Najnowsze ujęcia kultury /150
„Choroba natychmiastowości" /153
Retoryka „szerokiego zerwania" /154
Postmodernistyczny nihilizm /156
W drodze do przełamania impasu teoretycznego /156
Kategoria kultury raz jeszcze /156
Kumulatywny charakter sceny komunikacyjnej /159
Teoria miękkiego determinizmu /160
Perspektywa długiego trwania /162
Rola analogowej fazy audiowizualności w kształtowaniu się „cyfrowego przewrotu". Potencjał badań studiów kulturowych /166
Publiczność subkulturowa /169
Fani /174
Kultura entuzjastów /178
„Awangarda" kultury uczestnictwa /182
Rozdział VI. Kultura uczestnictwa /185 Problem interaktywności /185
Socjologiczne ujęcia interaktywności /192
Interaktywność i uczestnictwo /193
Społeczna historia najnowszych technologii /194
Aktywiści sieciowi /196
Śmierć autora? /197
Społeczne i kulturowe protokoły kultury uczestnictwa /199
Internet Web 2.0 /200
Media społeczne /202
Kultura uczestnictwa czy kult amatora? /204
Społeczna przestrzeń Internetu /206
Cyfrowy podział /207
Cyfrowy podział w Polsce /210
Luka uczestnictwa /212
Edukacja medialna 2.0 /215
Edukacja medialna 2.0 w praktyce /216
Edukacja medialna 2.0 w szkole. Trudności i ograniczenia 219
Nadesłane przez konsumentów opinie produktu Oficyna Naukowa pomogą innym odwiedzającym
Jeżeli skorzystać z proponowanego Oficyna naukowa Nowy odbiorca? podziel się z użytkownikami swoją opinią i recenzją. Wskaż jakie są Twoje z użytkowania, czy nie żałujesz zakupu oraz czy relacja jakość / cena jest dla Ciebie na dobrym poziomie.
Tytuł Rewitalizacja. Podejście partycypacyjne Autorzy Dorota Bazuń, Mariusz Kwiatkowski Język polski Wydawnictwo Oficyna Naukowa ISBN 978-83-66056-35-0...