Cyfrowo-literowa notacja muzyczna (cylinomuz) powstawała przez niemało lat pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie. Wyrosła z zapotrzebowania gry na instrumentach i ciekawości niepełnosprawnych dzieci. Dotychczasowe i zalecane metody muzykowania (oparte na nutach) są skuteczne. Na drodze do łatwiejszego i efektywnego sposobu gry na instrumentach znajdowały się litery – jako znaki pisma oraz jako nazwy nut. Nazwy te zostały przeniesione na płytki instrumentów sztabkowych, które kojarzyły się z dźwiękami. Skoro dzieci mogły sobie pomagać literami w grze na dzwonkach chromatycznych, to dlaczego cyfry miałyby nie spełnić podobnej funkcji w grze na flecie prostym? Do książki w wydaniu elektronicznym nie posiada płyty z nagraniami.
Tytuł Muzykowanie Podtytuł metodą cyfrowo literową z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim Autor Tadeusz Wolak Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-732-8 Rok wydania 2010 Kraków ilość stron 146 Format pdf Spis treści Wstęp
Edukacja muzyczna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Zdolności muzyczne uczniów z niepełnosprawności intelektualną a ich wrażliwość muzyczna
Przydatność cyfrowo-literowego zapisu muzyki (cylinomuz) w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną
Modyfikacja zasad muzyki w cyfrowo-literowej notacji muzycznej (cylinomuz)
Puls, rytm, metrum, tempo
Cyfry i litery jako zastępcze nuty dla niepełnosprawnych dzieci
wybór instrumentów i repertuaru do muzykowania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Muzykowanie na instrumentach perkusyjnych z użyciem literowej notacji muzycznej (linomuz)
Muzykowanie na instrumentach klawiszowych z wykorzystaniem literowej notacji muzycznej (linomuz)
Muzykowanie na fletach prostych sopranowych z zastosowaniem cyfrowej notacji muzycznej (cynomuz)
Projekty instrumentów muzycznych dostosowanych do potrzeb dzieci niepełnosprawnych
Edukacja muzyczna a terapia muzyką i socjalizacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Muzykowanie na przykładzie zespołu muzycznego Promyk ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 2 w Krakowie
Bibliografia
Słowniczek