Zdjęcia Wydawnictwo naukowe pwn Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego

E-booki

Dostępność: Do kupienia

Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego (Wydawnictwo Naukowe PWN)

Do kupienia w: Sklep TaniaKsiazka.pl Marka: Wydawnictwo Naukowe PWN
76,04 zł
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Tytuł Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego Autorzy Przemysław E. Gębal, Władysław Miodunka Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-21486-9...

Proponowany towar Wydawnictwo naukowe pwn Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego można kupić w TaniaKsiazka.pl w atrakcyjnej cenie 76,04 zł. Promocja ta jest rezultatem szerokich porównan ogromnej liczby sklepów oraz hurtowni w bazie.

Podstawowe cechy

ISBN

9788301214869

Autor

Miodunka władysław, gębal przemysław e.

Sprawdź promocyjne oferty na Wydawnictwo naukowe pwn Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego

Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Wydawnictwo naukowe pwn Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:

Wydawnictwo naukowe pwn Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego (sklep TaniaKsiazka.pl)

76,04 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
  • Dane na temat dostępności towaru i aktualnych cen wykorzystane w prezentowanej klasyfikacji są zczytywane w zasadzie w czasie rzeczywistym.

Pełny opis produktu

Tytuł Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego Autorzy Przemysław E. Gębal, Władysław Miodunka Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-21486-9 Rok wydania 2020 Wydanie 1 liczba stron 450 Format epub, mobi Spis treści Wstęp 11 I Dydaktyka języka polskiego w świecie – jej tradycje, dotychczasowy rozwój i perspektywy 17 1. Miejsce dydaktyki i metodyki nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego we współczesnej glottodydaktyce polonistycznej 19 2. Historia nauczania polszczyzny jako przykład nauczania języków europejskich 29 2.1. Pięćset lat tradycji nauczania języka polskiego jako obcego 30 2.1.1. Jan Mączyński i jego Lexicon Latino-Polonicum 31 2.1.2. Piotr Statorius-Stojeński i jego pierwsza gramatyka języka polskiego 33 2.1.3. Późniejsi autorzy gramatyk języka polskiego 35 2.2. Zasługi cudzoziemców dla nauczania i propagowania języka i kultury polskiej jako obcych 40 2.3. Rozwój nauczania języka polskiego jako obcego 46 2.3.1. Podział pięćsetletniej historii nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego na okresy według Anny Dąbrowskiej 47 2.3.2. Nauczanie polszczyzny od początków XVI do końca XVIII wieku 48 2.3.3. Nauczanie polszczyzny w latach 1795–1918 51 2.3.4. Nauczanie polszczyzny w latach 1918–1939 52 3. Współczesne problemy nauczania polszczyzny jako języka obcego 55 3.1. Nauczanie polszczyzny w latach 1952–1992 56 3.2. Nauczanie polszczyzny w latach 1993–2003 58 3.3. Metody nauczania polszczyzny w okresie od 2004 r. Do dziś 62 3.3.1. Podejście komunikacyjne w nauczaniu polszczyzny jako języka obcego 62 3.3.2. Publikacje z zakresu metodyki nauczania JPJO 64 3.3.3. Najnowsze podręczniki do nauczania polszczyzny jako języka obcego 65 3.4. Standardy europejskie w nauczaniu polszczyzny jako języka obcego 70 4. Dydaktyka języka polskiego w świecie 79 4.1. Kto i w jakim celu uczy się języka polskiego w świecie? 80 4.1.1. Uczący się języka polskiego za granicą w szkołach podstawowych i przeciętnych 81 4.1.2. Nauczanie polszczyzny jako języka obcego w szkołach wyższych wielu państw świata 86 4.1.3. Osiągnięcia polonistyki na Uniwersytecie Hankuk w Seulu 89 4.1.4. Motywacja uczących się języka polskiego w różnorodnych krajach świata 91 4.2. Kto i dlaczego naucza języka polskiego w świecie? 95 4.2.1. Nauczyciele polszczyzny w szkołach polonijnych i polskich za granicą 95 4.2.2. Lektorzy języka polskiego zatrudniani w uczelniach zagranicznych 100 4.2.3. Kształcenie nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego 102 4.3. Kształtowanie się teorii nauczania JPJO 108 4.4. Wielowymiarowość dydaktyki języka polskiego w świecie 113 5. Polityka językowa i promocja polszczyzny w świecie 115 5.1. Opracowania ogólne na temat polityki językowej 115 5.2. Polityka językowa na przełomie tysiącleci 118 5.3. Wejście Polski do Unii Europejskiej w polskiej polityce językowej 120 5.4. Koncepcja promocji języka polskiego w świecie według Adama Pawłowskiego 126 5.5. Zasługi polonistów zagranicznych dla promocji języka i kultury polskiej w świecie 130 5.6. Władze państwowe czy instytucje akademickie – kto prowadzi w Polsce politykę językową? 135 5.7. Certyfikacja znajomości polszczyzny jako języka obcego i jej rozwój 138 5.7.1. Przebieg egzaminów certyfikatowych w 2013 roku 139 5.7.2. Przebieg egzaminów certyfikatowych w 2014 roku 141 5.8. Rola certyfikacji w promocji (nauczania) języka polskiego w świecie 143 5.9. Certyfikacja znajomości polszczyzny po roku 2015 145 6. Język polski jako drugi i jako język edukacji szkolnej 149 6.1. Nauczanie języka polskiego jako drugiego w Polsce 149 6.1.1. Rozwiązania systemowe i programowe 153 6.1.2. Koncepcje pedagogiczne i dydaktyczne 161 6.1.3. W stronę edukacji włączającej 165 6.2. Język polski jako język edukacji szkolnej 170 6.2.1. Język edukacji szkolnej jako odmiana języka specjalistycznego 171 6.2.2. Kompetencje kluczowe i zintegrowane nauczanie przedmiotowo- -językowe (CLIL) 174 7. Współczesne wyznaczniki kształcenia językowego w nauczaniu języka polskiego jako obcego i drugiego 180 7.1. Od behawioryzmu poprzez kognitywizm do konstruktywizmu. Współczesne teorie poznania i uczenia się 182 7.2. Pragmatyzm pedagogiczny 185 7.3. Edukacja międzykulturowa 186 7.4. Dydaktyka wielojęzyczności 189 7.5. Dydaktyka działaniowa 192 7.6. Koncepcje neuroedukacyjne 193 7.7. Refleksyjność i autonomia w procesie uczenia się 194 II Metodyka nauczania i uczenia się języka polskiego jako obcego i drugiego 199 8. Rozwijanie kompetencji językowych w języku polskim 201 8.1. Kompetencje lingwistyczne w Programach nauczania języka polskiego jako obcego.poziomy A1–C2 201 8.2. Rozwijanie kompetencji fonologicznej 208 8.2.1. Miejsce wymowy w nauczaniu języków obcych 208 8.2.2. Polski system wokaliczny i konsonantyczny 209 8.2.3. Podejście kontrastywne w nauczaniu wymowy polskiej 211 8.2.4. Trudności wymowy polskiej i strategie ich unikania w ujęciu Gerda Hentschela 214 8.2.5. Inne miejsca nieprzystępne wymowy polskiej 217 8.2.6. Techniki nauczania wymowy polskiej 219 8.2.7. Podręczniki nauczania wymowy 220 8.3. Rozwijanie kompetencji ortograficznej 221 8.3.1. Alfabet polski 221 8.3.2. Zasady używane w ortografii polskiej 223 8.3.3. Miejsca trudne w ortografii polskiej 224 8.3.4. Ortografia a fleksja polska 225 8.3.5. Techniki kształtowania kompetencji ortograficznej 225 8.3.6. Podręczniki do nauczania pisowni polskiej 227 8.4. Rozwijanie kompetencji gramatycznej 228 8.4.1. Kompetencja gramatyczna w nauczaniu języków obcych na świecie 228 8.4.2. Kompetencja gramatyczna w nauczaniu JPJO 230 8.4.2.1. Prace nad programami gramatycznymi w nauczaniu polszczyzny jako języka obcego 231 8.4.2.2. Kompetencja gramatyczna w Programach nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1–C2 233 8.4.3. Miejsce gramatyki w podejściu komunikacyjnym, stosowanym do nauczania polszczyzny jako języka obcego 237 8.4.4. Koncepcja skomplikowanych miejsc polszczyzny według Anny Dąbrowskiej i Małgorzaty Pasieki 242 8.4.5. Techniki nauczania gramatyki 247 8.4.6. Pomoce dydaktyczne do nauczania gramatyki 249 8.5. Rozwijanie kompetencji leksykalnej i semantycznej 251 8.5.1. Uwagi ogólne 251 8.5.2. Badania słownictwa tematycznego w polszczyźnie 252 8.5.3. Koncepcja gron wyrazowych Anny Seretny 256 8.5.4. Techniki nauczania słownictwa i struktur leksykalnych 258 8.5.5. Najczęstsze błędy leksykalne popełniane poprzez uczących się JPJO 260 8.5.6. Podręczniki, zbiory ćwiczeń i słowniki dydaktyczne jako pomoce w rozwijaniu kompetencji leksykalnej 261 9. Rozwijanie działań językowych 264 9.1. Działania językowe 264 9.2. Podejmowanie działań receptywnych 269 9.2.1. Recepcja ustna (rozumienie ze słuchu i recepcja audiowizualna) 269 9.2.1.1. Neurolingwistyczne etapy cyklu rozumienia ze słuchu 270 9.2.1.2. Teksty do słuchania 271 9.2.1.3. Produktywność słuchania 273 9.2.1.4. Model kształcenia rozumienia ze słuchu Gary’ego Bucka 275 9.2.1.5. Metodyka rozwijania recepcji ustnej 277 9.2.1.6. Nowoczesnanie metodyczne przy rozwijaniu recepcji ustnej i audiowizualnej 282 9.2.2. Recepcja pisemna 283 9.2.2.1. Neurolingwistyczne etapy cyklu czytania ze zrozumieniem 284 9.2.2.2. Style czytania i intencje czytelnicze 286 9.2.2.3. Metodyka pracy z tekstem na zajęciach językowych 288 9.2.2.4. Nowoczesnanie metodyczne przy rozwijaniu recepcji pisemnej 291 9.3. Podejmowanie działań sprawnych i interakcyjnych 292 9.3.1. Produkcja i interakcja ustna 292 9.3.1.1. Proces mówienia z perspektywy psycholingwistycznej 293 9.3.1.2. Zakres wypowiedzi ustnych. Elementy konstytuujące wypowiedź ustną 293 9.3.1.3. Psychologiczne i kulturowe uwarunkowania produkcji i interakcji ustnej 296 9.3.1.4. Ćwiczenia przedkomunikacyjne przygotowujące do produkcji i interakcji ustnej 298 9.3.1.5. Metodyka rozwijania produkcji i interakcji ustnej 300 9.3.1.6. Postępowanie metodyczne przy rozwijaniu produkcji i interakcji ustnej 305 9.3.2. Produkcja i interakcja pisemna 306 9.3.2.1. Język pisany 306 9.3.2.2. Proces pisania z perspektywy neuro- i psycholingwistycznej 307 9.3.2.3. Pisanie tekstów użytkowych i kreatywnych 307 9.3.2.4. Pisanie zorientowane na proces i na artykuł 308 9.3.2.5. Metodyka rozwijania produkcji i interakcji pisemnej 309 9.3.2.6. Progresywnanie metodyczne przy rozwijaniu produkcji i interakcji pisemnej 313 9.4. Działania mediacyjne 314 9.4.1. Od mediacji językowej do mediacji pedagogicznej 314 9.4.2. Działania i strategie mediacyjne w CEFR-CV 2018 315 9.4.3. Działania mediacyjne a nauczanie języka polskiego jako odziedziczonego (języka pochodzenia) 317 9.4.4. Metodyka rozwijania mediacji ustnej i pisemnej 319 9.5. Przypadek szczególny. Alfabetyzacja w kontekście wspierania czytania i pisania 322 9.5.1. Warianty analfabetyzmu i jego skutki społeczne 322 9.5.2. Alfabetyzacja na zajęciach języka obcego 323 10. Nauczanie kultury polskiej 327 10.1. Kwestie terminologiczne 328 10.2. Podejścia do nauczania kultury 329 10.3. Cel współczesnego nauczania kultury – rozwijanie kompetencji międzykulturowej 333 10.4. Kultura w opracowaniach glottodydaktyków polonistycznych 336 10.5. Metodyka nauczania międzykulturowego 347 10.6. Pomoce dydaktyczne do nauczania języka i kultury polskiej 348 11. Nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego wspierane technologiami informacyjno-komunikacyjnymi 353 11.1. Od koncepcji CALL do koncepcji MALL 353 11.2. CALL i MALL a nauczanie JPJO 355 11.3. Metodyczne aspekty zastosowania CALL i MALL w nauczaniu polszczyzny 356 12. Organizacja, a także planowanie kursu i zajęć języka polskiego jako obcego i drugiego 360 12.1. Planowanie dydaktyczne na poziomie makro 362 12.2. Planowanie dydaktyczne na poziomie mikro 364 12.3. Jednostka uczenia się / nauczania w podejściu komunikacyjnym i działaniowym 367 12.4. Planowanie zajęć w codziennej praktyce nauczycielskiej i ich autoewaluacja 374 13. Metody testowania znajomości JPJO 379 13.1. Testowanie znajomości JPJO – kształt historyczny 380 13.2. Testy językowe i ich klasyfikacja 379 13.3. Kryteria poprawności testów językowych 383 13.4. Zbiory zadań do testowania znajomości JPJO 384 13.5. Stały monitoring rozwoju językowego uczących się. Ocenianie modelujące 386 Zakończenie 389 Bibliografia 393 Aneksy 413 Didactics and methodology of teaching Polish as a foreign and second language. Summary (streszczenie w języku angielskim) 443 Дидактика та методика викладання польської мови як іноземної та другої мови. Резюме (streszczenie w języku ukraińskim) 447 Дидактика и методика преподавания польского языка как иностранного и второго языка. Резюме (streszczenie w języku rosyjskim) 451

Parametry

ISBN

9788301214869

Autor

Miodunka władysław, gębal przemysław e.

Wydawnictwo

Wydawnictwo naukowe pwn

Kategoria

E-booki

Producent

Wydawnictwo Naukowe PWN

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Jarosław T.
Jarosław T.
03.12.2024
Każda przesłana opinia klienta jest dla nas bardzo ważna
Jeżeli korzystać z oferowanego produktu Wydawnictwo naukowe pwn Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego wyślij swoją ocenę lub opinię. Zaakcentuj jakie są Twoje z użytkoania, czy jesteś usatysfakcjonowany z zakupu oraz czy relacja jakość / cena jest satysfakcjonująca.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Niewolnicy i panowie. sześć i pół eseju z antropologii i filozofii społecznej świata
Niewolnicy i panowie to zbiór esejów z antropologii i filozofii społecznej postępowości poświęconych kwestii emancypacji, rozumianej jako...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Uszkodzenia i naprawy przegród budowlanych w aspekcie izolacyjności termicznej Wydawnictwo naukowe pwn
To jedyna krajowa publikacja opisująca w tak kompleksowy sposób błędy i nieprawidłowości – jednocześnie w zakresie projektowania – jak i...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN On the phenomenon of visual arts and the meanders of their preservation, AZ#A96E3743EB/DL-ebwm/mobi
Tytuł On the Phenomenon of Visual Arts and the Meanders of Their Preservation Podtytuł The Philosophy and Elements of the New Theory and...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Szumią, trzeszczą i szeleszczą. o polskiej fonetyce dla dzieci i młodzieży
Tytuł Szumią, trzeszczą i szeleszczą. O polskiej fonetyce dla dzieci i młodzieży Autor Anna Kamińska-Mieszkowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Wydawnictwo naukowe pwn Urządzenia elektroenergetyczne - wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką
Tytuł Urządzenia elektroenergetyczne Autor Henryk Markiewicz Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-18594-7 Rok...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN 50 idei, które powinieneś znać. architektura - philip wilkinson (epub) Wydawnictwo naukowe pwn
nowe wydanie światowego bestsellera literatury popularnonaukowej, część pasjonującej kolekcji „50 idei, które powinieneś znać". Jaka jest...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Diagnoza w psychoterapii par. tom 1. diagnoza par w różnych podejściach
Diagnoza w psychoterapii par. Tom 1: Diagnoza par w przeróżnych podejściach to polifonia psychoterapeutów par pracujących w przeróżnych...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Family office. teoria i praktyka działania na rynkach polskim i międzynarodowym Wydawnictwo naukowe pwn
Family Office to podmioty świadczące usługi międzypokoleniowego, kompleksowego zarządzania posiadajątkiem zamożnych rodzin, zabezpieczające...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Wydawnictwo naukowe pwn Angielsko-polski słownik matematyczny - wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką
Słownik mieści ok. 5000 podstawowych terminów występujących w anglojęzycznej literaturze matematycznej i ich odpowiedniki lub objaśnienia...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa Wydawnictwo naukowe pwn
Tytuł Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa Autorzy Paweł Mielcarz, Paweł Paszczyk Język polski...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej Wydawnictwo naukowe pwn
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak sporo innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom....
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Człowiek istota społeczna. wydanie nowe - elliot aronson, joshua aronson (mobi) Wydawnictwo naukowe pwn
Pierwsze wydanie książki Elliota Aronsona powstało w 1970 roku. Od tamtej pory stale aktualizowany podręcznik Człowiek istota społeczna...
Wybrane dla Ciebie
Rekomendacja
Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego
Do sklepu Szczegóły

Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego

45,43 zł
Książka podejmuje tematy tabu o których na co dzień ludzie boją się głośno mówić. Pokazuje znane i mniej znane przykłady: obłudy, kłamstwa,...
Rekomendacja
Szydełko. zabawki Literat
Do sklepu Szczegóły

Szydełko. zabawki Literat

9,21 zł
Szydełkowanie to obecnie nad wyraz popularne hobby. Raduje się zainteresowaniem jednocześnie dziewczynek 7-8-letnich, jak i pań w każdym...
Rekomendacja
Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże
Do sklepu Szczegóły

Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże

20,00 zł
Żyli w dwóch różnorodnych światach… zespoliło ich przeznaczenie. Książka, która zainspirowała twórców serialu doskonałe stulecie. Ona jest...
Rekomendacja
Wiatr przez dziurkę od klucza. mroczna wieża. tom 4.5
Roland z Gilead jest rewolwerowcem, jednym z nielicznych usiłujących utrzymać porządek w świecie rosnącego bezprawia, połączeniem błędnego...
Rekomendacja
Odlotowe gołębie łapią bandytów
Do sklepu Szczegóły

Odlotowe gołębie łapią bandytów

26,03 zł
ODLOTOWE GOŁĘBIE ŁAPIĄ BANDYTÓWKażdy prawdziwy gołąb da się pokroić za okruszki. Mniam! Mniam! Mniam! Lubicie frytki? Pizzę? Lody? Tym dla...
Rekomendacja
Harlequin Gorąco jak przed laty
Do sklepu Szczegóły

Harlequin Gorąco jak przed laty

8,98 zł
Przystojny, zmysłowy, bogaty, seksowny – oto popularny hokeista Jordan Serenghetti. Kontuzjowany trafia w ręce rehabilitantki Sery. Sera...
Rekomendacja
Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1 Literat
Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 1 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Chłopcy z placu broni ferenca molnara, AZ#567596AAEB/DL-ebwm/pdf
Rzetelne i przystępnie napisane opracowanie lektury, m.in. Szczegółowe i znaczne streszczenie, skrupulatna analiza, charakterystyka bohaterów,...
Rekomendacja
Literat Pielęgnacja włosów w domu
Do sklepu Szczegóły

Literat Pielęgnacja włosów w domu

2,18 zł
Poradnik Pielęgnacja włosów w domu mieści mnóstwo cennych danych i porad, jak samodzielnie w warunkach domowych uzyskać spektakularne, zdrowe,...
Rekomendacja
Beata guzowska Sprawdziany. język polski. przyroda. klasa iii
Sprawdziany, opracowane przez nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem, dedykowane są dla uczniów klasy III szkoły podstawowej do samodzielnej...
Rekomendacja
Zasada równości stron w procesie cywilnym Wydawnictwo c.h beck
Niniejsza monografia poświęcona jest zasadzie równości stron w procesie cywilnym. Mimo iż zasada równości nie została sformułowana wprost...
Rekomendacja
Literat Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 2
Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 2 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo...