Publikacja ukazuje wyniki projektu badawczego powstałego z przekonania zespołu badaczy z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego o konieczności sapojrzenia na społeczną odpowiedzialność biznesu z perspektywy relacji pracodawców z pracownikami. Wydaje się być ona papierkiem lakmusowym, który przedstawia, na ile przedsiębiorca identyfikuje się z wartościami kojarzonymi ze społeczną odpowiedzialnością biznesu i decyduje się wdrażać je w swej działalności. Mamy nadzieję, że zaprezentowane badania wypełnią dotychczasową lukę na polskim rynku, dostarczając Czytelnikowi wyników szeroko zakrojonych badań empirycznych i wiedzy na temat praktyk i uwarunkowań odpowiedzialnego społecznie zarządzania ludźmi w prywatnych przedsiębiorstwach. Ambicją autorów jest, by wyniki badań prezentowanych w niniejszej książce stały się atrakcyjne nie tylko dla teoretyków społecznej odpowiedzialności biznesu, lecz także dla zarządzających przedsiębiorstwami. Jak wynika z badań partnerskie kształtowanie relacji pracodawca-pracownik jest możliwe również w sektorze MSP i nie wymaga tak sporych nakładów finansowych, jak sponsoring czy kosztowne kampanie społeczne wykonywane przez największe przedsiębiorstwa.