Książka ma charakter oryginalny i wnosi nowe podejście do problematyki kształtowania rynku turystycznego, ze szczególnym uwzględnieniem rynku turystyki żeglarskiej, w tym kreowania i oferowania produktu turystycznego w tym obszarze. Podjęte poprzez Autorkę rozważania dotyczą zarówno strony podażowej, jak i popytowej rynku turystyki żeglarskiej, co należy uznać za ważne i zasadne, szczególnie przy relatywnie słabym naświetleniu tego problemu w literaturze polskiej i zagranicznej. Atuty metodologiczne i poznawcze pracy zapewnią jej godną uwagi wartość teoretyczną i aplikacyjną. dr hab. Beata Meyer, prof. US Uniwersytet Szczeciński Książka "Turystyka żeglarska" stanowi atrakcyjne i w pokaźnym stopniu oryginalne studium na temat uwarunkowań i kierunków rozwoju artykułu turystyki żeglarskiej. Dotyczy problemu ważnego z punktu widzenia praktyki, gdyż towar turystyczny może być podstawą podnoszenia poziomu konkurencyjności obszarów recepcji turystycznej. dr hab. Agnieszka Niezgoda, prof. UEP Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Książka jest pierwszą na polskim rynku wydawniczym publikacją, traktującą o ekonomicznych zagadnieniach turystyki żeglarskiej. Jest to oryginalne kompendium teoretyczne, silnie podbudowane znajomością problematyki empirycznej. Autorka nad wyraz dobre przygotowanie, jednocześnie naukowo-badawcze jak i użyteczne, związane z tą formą turystyki kwalifikowanej. dr hab. Aleksander Panasiuk, prof. US Uniwersytet Szczeciński