Zdjęcia Uniwersytet śląski Ku afirmacji życia

E-booki

Dostępność: Do kupienia

Uniwersytet śląski Ku afirmacji życia (Uniwersytet Śląski)

Do kupienia w: Sklep TaniaKsiazka.pl Marka: Uniwersytet Śląski
65,84 zł
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Tytuł Ku afirmacji życia Podtytuł Pedagogiczne podstawy pomyślnej egzystencji Autor Alicja Żywczok Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-8012-653-4 linia Prace Naukowe UŚ;...

Proponowany wporownywarce towar Uniwersytet śląski Ku afirmacji życia dostępny jest w TaniaKsiazka.pl w naprawdę świetnej cenie 65,84 zł. Oferta ta jest efektem szerokich porównan olbrzymiej liczby sklepów internetowych.

Podstawowe cechy

ISBN

9788380126534

Autor

Alicja żywczok

Sprawdź promocyjne oferty na Uniwersytet śląski Ku afirmacji życia

Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Uniwersytet śląski Ku afirmacji życia jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:

Uniwersytet śląski Ku afirmacji życia (sklep TaniaKsiazka.pl)

65,84 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
  • Dane o aktualnych cenach i dostępności produktu użyte w powyższej klasyfikacji zczytywane są niemal bez żadnych opóźnień.

Pełny opis produktu

Tytuł Ku afirmacji życia Podtytuł Pedagogiczne podstawy pomyślnej egzystencji Autor Alicja Żywczok Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-8012-653-4 seria Prace Naukowe UŚ; Pedagogika Rok wydania 2011 Katowice Wydanie 1 liczba stron 674 Format pdf Spis treści Spis treści Wprowadzenie / 15 Wyjaśnienia terminologiczne: afirmacja życia, wychowanie do afirmacji życia, szczęście, pomyślność, radość, egzystencja (15) • Stan wiedzy z zakresu prezentowanej problematyki, eksploatacja źródeł (20) • Znaczenie podjętych badań z „pogranicza" antropologii filozoficznej i teorii wychowania dla rozwoju nauk humanistycznych (26) • Felicytologia pedagogiczna — współczesny trend wychowania (31) • Szczegółowa struktura rozprawy (35) • Słowa wdzięczności (44) 1. Poznanie duchowych fenomenów eudajmonologii — założenia metodologiczne badań własnych / 47 1.1. Przedmiot badań, problemy badawcze, główne tezy i cele badań / 49 1.2. Uzasadnienie wyboru metod badania fenomenu afirmacji życia / 52 1.3. Dyskusja nad pedagogicznym a priori — próba przezwyciężenia sceptycyzmu poznawczego / 59 1.3.1. Fenomenologiczne badanie wartości, idei i ideałów wychowania / 63 1.3.2. Postawa miłości, pokory i samoopanowania — fenomenologiczny styl pracy naukowej / 66 1.3.3. Poszukiwanie podstawy pewności wiedzy a afirmacja ludzkiego poznania / 69 1.3.4. Fenomenologiczna rekonstrukcja sensu a sens wychowania / 70 1.4. Hermeneutyczna jedność poznania i rozumienia — struktura autorefleksji i uzasadniania w nauce / 72 1.5. System jako konsekwencja fenomenologicznej ścisłości metodologicznej / 76 1.5.1. Pedagogika normatywna — przeciw redukcji sensu życia ludzkiego i sensu wychowania / 78 1.5.2. Pułapki scjentystycznego modelu pedagogiki / 81 1.6. Felicytologiczny mikrosystem wychowania / 83 1.7. Afirmacja życia — społeczny, kulturowy i biologiczny fenomen ludzkiej egzystencji / 90 1.7.1. Afirmacja życia jako fenomen społeczny / 90 1.7.2. Afirmacja życia — kulturowy fenomen. Kultury i społeczności afirmujące życie / 94 1.7.3. Afirmacja życia — fenomen biologiczny. Natura afirmacji życia / 98 1.7.4. Ontogenetyczna względna stałość ludzkiej radości życia / 101 1.8. Konstytucja świadomości czasu uczuć ludzkich — afirmacja życia a czasoprzestrzeń / 108 1.8.1. Wewnętrzna świadomość czasu życia uczuciowego człowieka w wymiarze fenomenologicznym / 110 1.8.2. Czasowy byt afirmacji życia i życiowej radości / 111 1.8.3. Czas psychicznego dobrostanu — wieczny niedosyt i niepokój w dążeniu do zaspokojenia / 112 1.8.4. Czasoprzestrzenna rzeczywistość eudajmonicznych fenomenów przeżyciowych / 114 1.8.5. Współczesne samozatarcie pogodnej przestrzeni życiowej / 116 1.8.6. Nerwica a percepcja czasu / 117 2. Polemika z hedonizmem etycznym i psychologicznym / 121 2.1. Niejednorodność eudajmonologii jako teorii kształtowania życia szczęśliwego / 122 2.1.1. Demokrytejska euthymia — pierwowzór eudajmonologii / 126 2.1.2. Arystypowa teoria hedonizmu i szkoła cyrenajska / 128 2.1.3. Sokratejskie i Platońskie pojmowanie szczęścia / 129 2.1.4. Cnota — szczęście w ujęciu Zenona z Kition a stoicki spokój / 131 2.1.5. Plutarcha pogoda ducha / 133 2.1.6. Epikurejska ataraksja — pochwała życia w roztropnym pokoju ducha / 134 2.2. Grecka eudaimonia i chrześcijańska pogoda ducha — filary europejskiej kultury afirmacji życia / 137 2.2.1. Arystotelesowska doktryna „środka", czyli pochwała nadzwyczajnego zharmonizowania człowieka / 137 2.2.2. Franciszkańskie poważanie dla natury / 139 2.3. Nihilizm hedonistycznej postawy życiowej / 147 2.3.1. Krytyka hedonizmu osobistego / 148 2.3.2. Niedomogi eudajmonizmu społecznego, czyli tak zwanego utylitaryzmu / 152 2.3.2.1. Eudajmonika Jeremy’ego Benthama / 152 2.3.2.2. Utylitaryzm Johna Stuarta Milla / 157 2.3.3. Znaczące zarzuty wobec teorii utylitarystycznej / 158 2.3.4. Kierunki spożytkowania dyskursu nad hedonizmem w praktyce pedagogicznej / 163 2.4. Wyzwolenie radości życia spod hegemonii hedonizmu — ekspiacja niektórych kategorii felicytologii / 166 3. Realizacja jakości perfekcyjnych w procesie wychowania / 173 3.1. Struktura interakcji pomiędzy wartościami ludzkiej aksjosfery / 174 3.1.1. Symbiotyczne powiązania jakościowe w obrębie systemu wartości / 175 3.1.2. Stosunek szczęścia do moralności / 180 3.1.3. Relacja szczęścia do frustracji / 182 3.2. Życie jako własność konstytutywna i podstawa urzeczywistniania innych wartości / 182 3.2.1. Sakralność życia w etyce chrześcijańskiej / 184 3.2.2. Wychowanie jako kształtowanie stosunku człowieka do wartości życia / 185 3.3. Radość związana z poszanowaniem godności człowieka / 188 3.3.1. Funkcja pojęcia godności w etyce i pedagogice / 189 3.3.2. Godność — naturalne wyposażenie osoby ludzkiej / 191 3.3.3. Godność osoby ludzkiej a prawa człowieka / 192 3.3.4. Złożona semantyka pojęcia „godność" / 196 3.3.5. Poszanowanie godności człowieka jako afirmacja wartości osoby ludzkiej / 197 3.3.6. Nauka człowieczeństwa poprzez wychowanie / 198 3.3.7. Wychowanie jako doświadczanie aksjologicznej wielkości człowieka / 200 3.3.8. Godność i honor — etapy introcepcji wartości osobistej człowieka / 202 3.3.9. Godność osobista a społeczne otoczenie człowieka — zachowanie godności w społecznościach ludzkich / 202 3.3.10. Zachwyt godności ucznia i nauczyciela w szkole / 203 3.3.11. Korelacja pomiędzy godnością a afirmacją życia / 206 3.3.12. Współczesny kryzys człowieczeństwa czy permanentna niedoskonałość człowieka? / 207 3.3.13. Potrzeba uszanowania człowieczeństwa — źródło integratywnych dążeń społecznych / 207 3.3.14. Felicytologia pedagogiczna w służbie człowiekowi / 209 3.3.15. Poważanie dla prawdy — podstawa doświadczania osobistej godności / 210 3.4. Autentyzm radości życia / 212 3.4.1. Być sobą oznacza być osobą — autentyczność jako forma wierności ludzkiej naturze / 213 3.4.2. Autentyczność a spontaniczność / 214 3.4.3. Zadowolenie z pozostawania sobą i „ciężar" nieautentyczności / 216 3.4.4. Zaprzeczenia kultury autentyczności — nihilistyczne wzorce kulturowe / 218 3.4.5. Technocentryzm i los idei autentyczności / 220 3.4.6. Autentyczne więzi międzyludzkie — fundament afirmacji życia / 221 3.4.7. Rola społeczna a postawa defensywna wobec samego siebie / 222 3.4.8. Autentyczność a życiowa pomyślność / 224 3.4.9. Utrata radości życia — koszt niepowodzeń człowieka w dążeniu do bycia sobą / 225 3.4.10. Prawdziwość instytucji społecznych — wychowanie do autentyczności w szkole i na uniwersytecie / 226 3.4.11. Wewnętrzna zgodność — rdzeń poczucia godności i ostoja akceptacji życia / 228 3.4.12. Pomiędzy pierwotną naturalnością a prawdziwością wtórną — pedagogika autentyczności przeżyć / 232 3.5. Immanentna pogoda odwagi i etycznej dzielności / 233 3.5.1. Związek aretologii z naukami pedagogicznymi / 235 3.5.2. Ludzka odwaga — syntonia afirmacji życia i autodeterminacji / 238 3.5.3. Odwaga a strach i lęk / 240 3.5.4. Dzieje ludzkiej odwagi / 241 3.5.5. Odwaga wychowania / 243 3.5.6. Odwaga a autorytet pedagogiczny / 245 3.5.7. Aprobatywne wychowanie w odwadze / 246 3.5.8. Wypaczenia idei odwagi, pozory męstwa / 247 3.5.9. Pokonywanie tchórzostwa i innych zachowań lękowych w szkolnym środowisku wychowującym / 250 3.5.10. Kształtowanie odwagi cywilnej w rodzinie / 252 3.5.11. Wybrane klasyfikacje odwagi ludzkiej — ujęcie spore / 253 3.5.12. Odmiany odwagi ludzkiej — ujęcie analityczne / 257 3.5.12.1. Odwaga cywilna / 258 3.5.12.2. Odwaga mądrości / 258 3.5.12.3. Odwaga — niespecyficzna postać nadziei na zwycięstwo zewnętrzne i moralne / 260 3.5.12.4. Odwaga bycia szczęśliwym i przejawiania afirmacji życia / 260 3.5.12.5. Odwaga bycia sobą — dzielność zachowywania własnej autentyczności / 262 3.5.12.6. Odwaga bezkompromisowości i rozsądnego konformizmu / 263 3.5.12.7. Odwaga istnienia i męstwo bycia / 263 3.5.12.8. Odwaga znoszenia cierpień i trudów życia / 264 3.5.12.9. Odwaga przezwyciężania rozpaczy, beznadziei i negacji życia / 265 3.5.12.10. Odwaga godziwego życia / 265 3.5.12.11. Odwaga transgresji, samorozwoju i autokreacji / 266 3.6. Sprawiedliwość i afirmacja życia / 267 3.6.1. Wartość sprawiedliwości w procesie wychowania / 269 3.6.2. Sprawiedliwość — fundament etycznej dzielności człowieka / 270 3.6.3. Typy sprawiedliwości ludzkiej uwielbiane w wychowaniu i ich kwalifikacja / 272 3.6.4. Spór semiotyczny o istotę sprawiedliwości / 276 3.6.5. Sprawiedliwa opieka i wychowanie do sprawiedliwości / 279 3.6.6. Postawa miłosiernej sprawiedliwości — implikacje etyczne i pedagogiczne / 281 3.6.7. Sprawiedliwość — „pierwsza cnota społecznych instytucji" / 282 3.6.8. Szkolna sprawiedliwość — respektowanie normy sprawiedliwości przez nauczycieli i uczniów / 285 3.6.9. Sprawiedliwość czy niesprawiedliwość placówek opiekuńczo-wychowawczych? / 287 3.7. Nadzieja wielkoduszności / 288 3.7.1. Dobro ontologiczne jako doświadczenie afirmacji życia / 289 3.7.2. Dobro moralne — nadzieja na utrzymanie się w szczęśliwym istnieniu / 292 3.7.3. Zachowanie wielkoduszne jako czyn supererogacyjny / 294 3.7.4. Miłość ludzkiej duchowości — antyteza małoduszności w wychowaniu / 295 3.7.5. Wielkoduszna hojność bytu a kształtowanie postawy wielkoduszności w procesie wychowania / 297 3.7.6. Wielkoduszność — świetna forma życia szczęśliwego / 299 4. Afirmatywny sens twórczości ludzkiej / 301 4.1. Afirmacja życia a twórcza identyczność człowieka / 302 4.1.1. Dialektyka i tajemnica procesu twórczego / 303 4.1.2. Sens życia — twórcze przezwyciężenie nonsensu / 304 4.1.3. Deontyczny wymiar ludzkiej kreatywności / 306 4.1.4. Indeterminatywny rozmiar kreacji człowieka / 307 4.1.5. Ontologiczny wymiar twórczości / 309 4.1.6. Wysiłek zachowania zapotrzebowania tworzenia w cywilizacji informatycznej / 309 4.2. Felicytologia pracy naukowej / 312 4.2.1. Epistemiczny sceptycyzm — tonizacja niebezpieczeństw hiperoptymizmu / 314 4.2.2. Pokorna negacja zastanego — optymistyczne „wejście" w obszar prawdy naukowej / 316 4.2.3. Osobliwe wydarzenia psychiki ludzkiej — rodowód nauki / 318 4.2.4. Ontologiczne zdziwienie — składowa afirmacji życia jako „prapoczątek" nauki / 319 4.2.5. Entuzjazm jako nadprzyrodzony pierwiastek w człowieku / 320 4.2.6. Pasjonująca jedność przeróżnych nauk / 323 4.2.7. Praca twórcza — samodzielne pokonanie samotności / 325 4.2.8. Wierność ludzi nauki — wytrwałość w zadowalającej aktywności / 326 4.2.9. Autonomia uniwersytetu a kultura afirmacji życia / 328 4.2.10. Dostojeństwo uniwersytetu / 331 4.2.11. Ufność i zaufanie w życiu uczonych / 332 4.2.12. Satysfakcja wysiłku moralnego i intelektualnego twórców kultury / 333 4.2.13. Nauka — sposób trwania przy życiu / 335 4.2.14. Ideał współczesnego uczonego — wyspecjalizowany mędrzec i pogodny humanista / 339 4.2.15. Radość i odpowiedzialność w pracy naukowej / 341 4.2.16. Nadzieja konceptualizowania, procesu tworzenia i rezultatu, czyli dzieła / 343 4.2.17. Zobowiązania uczonych względem przyjemności życia umysłowego / 344 4.3. Praktykowanie teorii w ethosie nauki. Optymizm teoriopraktyki / 346 4.3.1. Komplementarność nauk teoretycznych i ergonomicznych / 348 4.3.2. Benedyktyńska praca nad zniesieniem barier między teorią a empirią / 350 4.3.3. Episteme i phronesis we współczesnej scholiologii / 351 4.3.4. Uniwersytet jako zinstytucjonalizowana teoria naukowa / 353 4.3.5. W obronie „bezproduktywnej" teorii / 355 4.3.6. Konsekwencje rozdarcia między pragmatofobią i symbolomanią a pragmatomanią i symbolofobią w naukach pedagogicznych / 357 4.3.7. Typy powiązań teorii z praktyką — dyskurs Immanuela Kanta z Christianem Garvem / 359 4.3.8. Absurdy teorii i klęski praktyki / 362 4.3.9. Pedagogika, czyli system teoretyczno-użyteczny / 364 4.4. Afirmacja potencjalności człowieka w procesie edukacyjnym / 366 4.4.1. Natura optymalności człowieka / 367 4.4.2. Rozwój struktur epistemicznych i intuicji szczęścia / 369 4.4.3. Tożsamość bytu osobowego i jego psychiczno-duchowa integracja / 370 4.4.4. Mechanizmy transgresji i transcendencji / 371 4.4.5. Deontologizacja człowieka w procesie wychowania / 372 4.4.6. Język — pole emanacji człowieczeństwa / 372 4.4.7. Ewolucja pierwotnych afektów i emocji w uczuciowość „wyższą" / 373 4.4.8. Śmiech i uśmiech — przejawy afirmatywnej więzi człowieka z bytem / 374 4.4.9. Wolność, wolna wola i inne wolitywne struktury ludzkiego charakteru / 375 4.4.10. Ludzkie sumienie a konstruowanie sensu życia / 376 4.4.11. Genialne wychowanie — istota ludzkiego geniuszu / 377 4.4.12. Od aktualizacji zamiłowań do rozkwitu ludzkiego talentu — ujęcie prakseologiczne / 378 5. Felicytologia pedagogiczna wobec ludzkiego szczęścia i nieszczęścia / 381 5.1. Współczesny „podbój" szczęścia — zagrożenie afirmacji życia w cywilizacji technologicznej / 382 5.1.1. Utopia hiperoptymizmu związanego z facylitacją życia / 383 5.1.2. Przyspieszenie tempa życia a afirmowanie istnienia / 385 5.1.3. Zmęczenie industrialne i przeciążenie sensoryczne — utrudnienia w ekspresji radości życia / 386 5.1.4. Regenerujące oddziaływanie środowiska naturalnego a ekspansja technosfery / 389 5.1.5. Urzeczowienie człowieczeństwa i rozrost mentalności „kupieckiej" — inercja akceptacji życia / 390 5.1.6. „Zoperowane" nieszczęście — mikrochirurgiczne manipulacje systemem afektywnym człowieka / 391 5.1.7. Wypieranie niepokoju egzystencjalnego poprzez niepokój konsumpcyjny / 392 5.1.8. Atrofia ludzkiej uczuciowości „wyższej" — syndrom zanikania „życia żarliwego" / 394 5.1.9. Nowe odmiany lęku cywilizacyjnego — zaburzenia chęci życia / 394 5.2. Niedobory afirmacji życia jako źródło różnorodnych form ludzkiego ubóstwa / 398 5.2.1. Ubóstwo materialne — powszechny los ludzkości / 399 5.2.2. Zubożenie i przepych — oryginalne zakłócenia pomiędzy istnieniem a posiadaniem / 401 5.2.3. Integracyjne powołanie felicytologii pedagogicznej / 403 5.2.4. Zubożenie duchowych odniesień międzyludzkich / 405 5.2.5. Od etyki globalnej odpowiedzialności do wychowania w afirmatywnej odpowiedzialności zbiorowej / 405 5.2.6. Deficyty afirmacji życia a patogeneza niedostosowania społecznego / 408 5.2.7. Radykalne zło — największe nieszczęście ludzkości / 409 5.2.8. Ubóstwo obcowania społecznego / 411 5.2.9. Ubóstwo uniwersytetów i społeczna marginalizacja nauki / 412 5.3. Niepełnosprawność jako egzemplifikacja heroicznej drogi ku afirmacji życia / 415 5.3.1. Człowiek z niepełnosprawnością a rozwój naukowych specjalizacji / 416 5.3.2. Człowiek — osoba „niepełnosprawna" / 416 5.3.3. Radość życia i cierpienie — sensotwórcze budulce osobowości / 418 5.3.4. Zdolność do samowychowania i autoterapii — przejaw psychospołecznego zdrowia osoby niepełnosprawnej / 420 5.4. Schyłek indywidualnego życia człowieka — wtórna radość życia / 423 5.4.1. Sublimacja lęku przed upływem czasu i śmiercią / 424 5.4.2. Sublimacja lęku przed samotnością / 428 5.4.3. Sublimacja lęku przed cierpieniem i chorobą / 430 5.4.4. Tonizacja lęku metafizycznego / 432 5.4.5. Wola życia — chęć życia przedsięwzięta wobec osiągalnego braku bytu / 433 5.4.6. Wtórna afirmacja życia — w obrębie systemu decyzyjnego osoby dorosłej / 434 5.4.7. Autoafirmacja odrębności i intymności indywidualnego istnienia / 435 5.4.8. Nadzieja osób starzejących się jako radość cierpliwego wymagania / 437 5.4.9. Pogoda ducha — rezultat czci dla wszelkiego życia / 443 5.4.10. Pokój wewnętrzny jako alternatywa dla egzystencjalnego niepokoju / 446 5.4.11. Ontogenetyczna i filogenetyczna względna stałość vs zmienność ludzkiej radości życia — spojrzenie ewolucyjne / 447 5.4.12. Domy „spokojnej starości" — społeczne instytucje smutku / 450 5.4.13. Młodość uniwersytetów trzeciego wieku i klubów seniora / 451 5.4.14. Tajemnica pogodnego starzenia się / 453 5.5. Satysfakcja, ambiwalencja i dekadencja pracy ludzkiej / 455 5.5.1. Praca — przejaw szczególnej nadziei człowieka / 455 5.5.2. Praca jako siła etyczna / 457 5.5.3. Satysfakcjonujący trud ludzkiej pracy / 458 5.5.4. Praca — czynnik pokonania nihilizmu / 460 5.5.5. Oświata jako radosny dar pracy umysłowej / 461 5.5.6. Ambiwalencja ludzkiej pracy / 462 5.5.7. Dekadencja współczesnej pracy człowieka, czyli fatalizm procesu pracy / 464 5.6. Nihilistyczne wzorce kulturowe w społeczeństwie globalnym / 468 5.6.1. Natura pesymizmu i innych odmian negacji życia / 469 5.6.2. Ofensywa antywartości — „śmierć" we wnętrzu procesu życia / 472 5.6.3. Terroryzm jako aberracja aksjologiczna współczesnego świata / 476 5.6.4. Totalitaryzm — tyrania bez cienia optymizmu / 478 5.6.5. Satanizm — uderzenie w deontyczną strukturę człowieka / 481 6. Wychowanie jako doświadczanie uprawnionej etycznie afirmacji życia / 483 6.1. Noetyczne i prakseologiczne cechy afirmacji życia / 484 6.1.1. Teleologiczny rozmiar ludzkiego dążenia do szczęścia — afirmacja życia jako kryterium celów wychowania / 485 6.1.2. Afirmacja życia — noetyczna wartość wychowawcza / 489 6.1.3. Afirmacja życia jako idea, składowa współczesnego ideału wychowania, tworzywo wzorca i wzoru osobowego / 490 6.1.4. Zasada afirmacji życia i metoda wychowania poprzez radość życia / 493 6.1.5. Rozwój postawy afirmacji życia w kontekście sytuacji wychowawczej i atmosfery wychowania / 494 6.1.6. Egzystencjalna postawa radości życia — rezultat pomyślnego cyklu wychowania / 497 6.1.7. Wychowanie jako cykl zorganizowania ludzkich zjawisk afektywnych w postawy wobec życia / 498 6.1.8. Wychowanek afirmujący życie — identyfikacja i oddziaływanie pedagogiczne / 502 6.2. Afirmacja życia jako budulec pedagogicznego autorytetu / 505 6.2.1. Kryzys autorytetów czy kryzys terminu „autorytet"? / 505 6.2.2. Autorytety rzeczywiste i rzekome w wychowaniu człowieka / 508 6.2.3. Relacje między autorytetem kompetencyjnym i autorytetem moralnym / 513 6.2.4. Społeczny i pedagogiczny sens budowania postaw autorytatywnych / 516 6.2.5. Znaczenie klaryfikacji zakresów pojęć: „wychowanie autorytatywne", „wychowanie autokratyczne", „wychowanie autorytarne" w felicytologii pedagogicznej / 517 6.2.6. Autorytatywność i wychowanie autorytatywne / 519 6.2.7. Zasady autorytatywnego wychowania w afirmacji życia / 520 6.2.8. Autokratyzm jako spotęgowana dyrektywność / 521 6.2.9. Autorytaryzm — dominacja pozbawiona autorytatywności / 524 6.2.10. Autorytet afirmacji życia nauczyciela / 526 6.2.11. Wzbudzanie afirmacji życia w ludzkim otoczeniu — ważny składnik talentu pedagogicznego / 528 6.3. Ludzka potrzeba radości życia — antropologiczne spojrzenie na klasyfikacje potrzeb psychicznych człowieka / 531 6.3.1. Radość życia jako potrzeba psychiczna, czynnik napędowy i motyw działania / 532 6.3.2. Skutki deprywacji potrzeby radości życia we wczesnym dzieciństwie / 533 6.3.3. Dyskurs nad istnieniem ludzkiej zapotrzebowania radości życia / 534 6.3.4. Afirmacja życia — moralne przeznaczenie człowieka i zobowiązanie / 535 6.3.5. Znaczenie zapotrzebowania radości życia w prakseologii pedagogicznej / 537 6.4. Prawo do radości i zobowiązanie do życia szczęśliwego — wychowawczy sens przywilejów i obowiązków / 538 6.4.1. Pakty praw człowieka w walce o ludzkie szczęście / 540 6.4.2. Radość życia — wymóg etyki czy prawa? / 543 6.4.3. Prawo do afirmacji życia i jego modyfikacje / 543 6.4.4. Zobowiązanie do troski o cudze szczęście — cel moralnego życia człowieka / 545 6.4.5. Obowiązek szczęścia, czyli sprawowania pieczy nad własną szczęśliwością / 546 6.5. Epistemologia a dywergencyjna afirmacja życia / 548 6.6. Diagnostyczne, profilaktyczne i terapeutyczne znaczenie afirmatywnych doświadczeń życiowych / 554 6.6.1. Diagnostyczne różnicowanie postaw afirmacji i negacji życia / 554 6.6.2. Profilaktyczne cechy afirmacji życia / 556 6.6.3. Terapeutyczne znaczenie radości życia / 557 6.6.4. Felicytologiczna terapia afirmacją życia / 559 7. Wychowanie do afirmacji życia w środowisku wychowawczym / 565 7.1. Rodzinne wychowanie do radości życia / 566 7.1.1. Radość macierzyństwa i ojcostwa / 567 7.1.2. Udział młodego pokolenia w radościach innych członków rodziny / 569 7.1.3. Destruktywne formy doznawania przyjemności — wypaczenie atmosfery radości życia w rodzinie / 572 7.1.4. Diagnostyka pogodnej atmosfery życia w rodzinie / 573 7.2. Profilaktyka pesymizmu i negacji życia w wychowaniu szkolnym — kultura afirmowania życia w szkole / 574 7.2.1. Powaga, strach i znudzenie jako wyróżniki autorytarnej ideologii szkoły / 576 7.2.2. Szkolne bariery wychowania w radości życia / 579 7.2.3. Renesansowa szkoła entuzjazmu dla wysiłku umysłowego / 581 7.2.4. Progresywizm a szkolne kształtowanie życia szczęśliwego wychowanków / 583 7.2.5. Pogodne wychowanie do zacności życia w szkole indyjskiej / 585 7.2.6. Duchowa wolność sprzymierzeńcem ludzkiego zadowolenia i satysfakcji / 586 7.2.7. Szkoła — miejsce „leczenia" dzieci i młodzieży z nieszczęścia / 588 7.3. Dziecięce i młodzieżowe wspólnoty śmiechu — radość i duma przynależności do grupy rówieśniczej / 590 7.3.1. Fenomenologiczne spojrzenie na afirmatywne więzi społeczne / 591 7.3.2. Więź koleżeńska jako forma sympatii dla ludzkiego otoczenia / 592 7.3.3. Przyjaźń i afirmacja życia / 593 7.3.4. Sensotwórcze parametry więzi miłości / 596 7.3.5. Pedagogiczne implikacje rozwoju afirmatywnych więzi międzyludzkich / 598 7.4. Niektóre rodzaje placówek opiekuńczo-wychowawczych jako przestrzeń zakłóconej afirmacji życia człowieka / 599 7.5. Praktykowanie idei afirmacji życia w środowisku wychowawczym (sugestie dotyczące autorskich programów wychowania do afirmacji życia) / 604 Zakończenie / 613 Bibliografia / 621 Indeks osobowy / 651 Summary / 663 Zusammenfassung / 667

Parametry

ISBN

9788380126534

Autor

Alicja żywczok

Wydawnictwo

Uniwersytet śląski

Ilość stron

674

Rok wydania

2011

Kategoria

E-booki

Producent

Uniwersytet Śląski

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Grzegorz I.
Grzegorz I.
21.11.2024
Wysłana przez klienta opinia / recenzja produktu Uniwersytet Śląski może ułatwić zakup innym użytkownikom
Jeśli udało Ci się korzystać z produktu Uniwersytet śląski Ku afirmacji życia podziel się z nami swoją subiektywną opinią. Wskaż jakie są Twoje odczucia z korzystania, czy jesteś usatysfakcjonowany z zakupu, a także czy relacja jakości do ceny jest dla Ciebie na satysfakcjonującym poziomie.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Uniwersytet Śląski Rzym antyczny. polityka i pieniądz / the ancient rome. politics and money. t. 6, AZ#65C403C5EB/DL-ebwm/pdf
Tytuł Rzym antyczny. Polityka i pieniądz / The Ancient Rome. Politics and Money. T. 6 Języki angielski, polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski...
Rekomendacja
Uniwersytet Śląski Metody geoelektryczne w badaniach gruntów skażonych substancjami ropopochodnymi
Tytuł Metody geoelektryczne w badaniach gruntów skażonych substancjami ropopochodnymi Autor Bogdan Żogała Język polski Wydawnictwo Uniwersytet...
Rekomendacja
Uniwersytet Śląski Cykle życia publikacji naukowych warunkowane praktyką cytowania piśmiennictwa, AZ#4324D7AFEB/DL-ebwm/pdf
Książka porusza tematykę fenomenu kultury i praktyk cytowań literatury kultywowanych w społecznościach naukowych. Prezentuje wyniki autorskich...
Rekomendacja
Uniwersytet Śląski Elektrochemiczne metody skaningowe i ich zastosowanie w inżynierii korozyjnej, AZ#F17DB681EB/DL-ebwm/pdf
Tytuł Elektrochemiczne metody skaningowe i ich użycie w inżynierii korozyjnej Autor Julian Kubisztal Język polski Wydawnictwo Uniwersytet...
Rekomendacja
Uniwersytet Śląski Antologia literacka. przemiany, ekspansja i perspektywy gatunku. seria pierwsza, AZ#5386999EEB/DL-ebwm/pdf
Tytuł Antologia literacka. Przemiany, ekspansja i perspektywy gatunku. Seria pierwsza Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-226-3160-7...
Rekomendacja
Uniwersytet Śląski Franciszek ludwik, książę de conti - "obrany król polski". saga rodu kondeuszów, AZ#2D4F5582EB/DL-ebwm/pdf
Książka jest próbą wyjaśnienia nastawienia Franciszka Ludwika księcia de Conti do jego kandydatury do tronu polskiego – uważano dotąd, iż...
Rekomendacja
Uniwersytet Śląski Kościół w sferze publicznej: natanek, nergal, boniecki. wybrane studia przypadków, AZ#0ED63C9EEB/DL-ebwm/pdf
Relacje między Kościołem rzymskokatolickim i sferą publiczną odgrywają ważną rolę w polskim życiu społeczno–politycznym. Ostatnio sytuacja...
Rekomendacja
Uniwersytet Śląski Word order tendencies in mediaeval english against the indo-european background
Tytuł Word order tendencies in mediaeval English against the Indo-European background Autor Ireneusz Kida Język angielski Wydawnictwo Uniwersytet...
Rekomendacja
Uniwersytet Śląski Espacio de transformación. (meta)poesía de jenaro talens: entre teoría y práctica, AZ#0A9AF235EB/DL-ebwm/pdf
Książka Espacio de transformación. (Meta)poesía de Jenaro Talens: entre teoría y práctica. En torno a "El vuelo excede el ala" stanowi omówienie...
Rekomendacja
Uniwersytet Śląski Współpraca środowisk: szkolnego i rodzinnego z perspektywy rodziców i nauczycieli
Szkoła jest miejscem, w którym współpraca ma szczególne znaczenie. Osiągnięcie głównego celu, jakim jest edukacja i wychowanie dzieci i...
Rekomendacja
Uniwersytet Śląski świat awifauny v w polskich i czeskich przekładach pisma świętego. żuraw i struś, AZ#EBBDCA21EB/DL-ebwm/pdf
Autor najpierw charakteryzuje ptaki, których określenia w Biblii zamierza poddać badaniu. Podaje informacje z zakresu ornitologii, symbolikę,...
Rekomendacja
Uniwersytet Śląski Uniwersytet śląski Bezpieczeństwo zdrowotne w nauce i polityce społecznej. wprowadzenie do dyskusji
W publikacji podjęto problematykę bezpieczeństwa zdrowotnego analizowanego w nauce o polityce społecznej. Pierwsza część pracy mieści rozważania...
Wybrane dla Ciebie
Rekomendacja
Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego
Do sklepu Szczegóły

Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego

45,43 zł
Książka podejmuje tematy tabu o których na co dzień ludzie boją się głośno mówić. Pokazuje znane i mniej znane przykłady: obłudy, kłamstwa,...
Rekomendacja
Szydełko. zabawki Literat
Do sklepu Szczegóły

Szydełko. zabawki Literat

9,21 zł
Szydełkowanie to obecnie nad wyraz popularne hobby. Raduje się zainteresowaniem jednocześnie dziewczynek 7-8-letnich, jak i pań w każdym...
Rekomendacja
A.B.C
Do sklepu Szczegóły

A.B.C

24,21 zł
Kod wew.: 143771Autor: CHRISTIE AGATHAMiejsce i rok wydania: 2009 ilość stron: 40 s. Oprawa: CD rozmiary: 150x140 ISBN: 978-83-7267-417-3Kod...
Rekomendacja
Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże
Do sklepu Szczegóły

Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże

20,00 zł
Żyli w dwóch różnorodnych światach… zespoliło ich przeznaczenie. Książka, która zainspirowała twórców serialu doskonałe stulecie. Ona jest...
Rekomendacja
W ich cieniu
Do sklepu Szczegóły

W ich cieniu

46,95 zł
Zwykli żyć w cieniu, być czyimś cieniem, aż do momentu kiedy ujawniła się w nich ta świadomość i chęć wyzwolenia. Być może był to jakiś...
Rekomendacja
Odlotowe gołębie łapią bandytów
Do sklepu Szczegóły

Odlotowe gołębie łapią bandytów

26,03 zł
ODLOTOWE GOŁĘBIE ŁAPIĄ BANDYTÓWKażdy prawdziwy gołąb da się pokroić za okruszki. Mniam! Mniam! Mniam! Lubicie frytki? Pizzę? Lody? Tym dla...
Rekomendacja
Justyn męczennik - rozmowa z żydem tryfonem
Do sklepu Szczegóły

Justyn męczennik - rozmowa z żydem tryfonem

9,40 zł
Justyn Męczennik skierował list do marka Pompejusza w którym zdaje precyzyjną relację z rozmowy jaką przeprowadził z żydem Tryfonem. Książka...
Rekomendacja
Zasada równości stron w procesie cywilnym Wydawnictwo c.h beck
Niniejsza monografia poświęcona jest zasadzie równości stron w procesie cywilnym. Mimo iż zasada równości nie została sformułowana wprost...
Rekomendacja
Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1 Literat
Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 1 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wiatr przez dziurkę od klucza. mroczna wieża. tom 4.5
Roland z Gilead jest rewolwerowcem, jednym z nielicznych usiłujących utrzymać porządek w świecie rosnącego bezprawia, połączeniem błędnego...
Rekomendacja
Let`s visit england. photocopiable resource book for teachers
Let ’s Visit… to seria progresywnych podręcznik ó w dla nauczycieli z ciekawymi materiałami do kopiowania. Podręczniki prezentują różnorakie...
Rekomendacja
Beata guzowska Sprawdziany. język polski. przyroda. klasa iii
Sprawdziany, opracowane przez nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem, dedykowane są dla uczniów klasy III szkoły podstawowej do samodzielnej...