Problemy alkoholowe w wieku dorastania oraz ich przyczyny. Założenia teoretyczne nierozdzielnego programu profilaktyki uzależnienia alkoholowego. Znaczenie komunikacji w profilaktyce uzależnień. Współpraca szkoły i rodziny w realizacji integralnego programu profilaktycznego
Tytuł Pomóż uzależnionym Podtytuł Poradnik dla nauczycieli i wychowawców Autor Marian Łakomski Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-802-8 Rok wydania 2007 Kraków Wydanie 3 ilość stron 156 Format pdf Spis treści Wstęp
Rozdział 1
Problemy alkoholowe w wieku dorastania oraz ich przyczyny
1.Charakterystyka uzależnienia alkoholowego
2.Uwarunkowania inicjacji alkoholowej dzieci w wieku szkolnym
3.Skutki uzależnienia alkoholowego w wieku szkolnym
Rozdział 2
Przyczyny niewielkiej wydajności aktualnie użytkowanych programów profilaktycznych
1.Kryterium zewnętrzne oceny programów profilaktycznych
2.Kryterium wewnętrzne oceny programów profilaktycznych
Rozdział 3
Założenia teoretyczne nienaruszalnego programu profilaktyki uzależnienia alkoholowego
1.Personalistyczna koncepcja człowieka jako punkt wyjścia nierozdzielnego programu profilaktycznego
2.elementy informacyjne nierozłącznego programu profilaktycznego
2.1 informacje dotyczące ciała człowieka
2.2 dane dotyczące funkcjonowania psychiki
2.3 informacje dotyczące rozwoju moralnego
2.4 informacje dotyczące podstawowych komponentów duchowości w człowieku
2.5 informacje dotyczące relacji interpersonalnych
2.6 dane dotyczące korzystnej komunikacji
3.komponenty formacyjne programu
3.1 Motywacja wychowanków
3.2 Kształtowanie dojrzałych postaw dzieci w wieku szkolnym
Rozdział 4
Znaczenie komunikacji w profilaktyce uzależnień
1.Społeczeństwo informacyjne a komunikacja międzyludzka
2.Komunikacja bez przemocy
2.1 Aplikacje funkcjonalne
Rozdział 5
Współpraca szkoły i rodziny w realizacji niepodzielnego programu profilaktycznego
1.Rola rodziny w wychowaniu do trzeźwości
1.1 Formowanie dojrzałości w sferze psychofizycznej
1.2 Formowanie dojrzałości moralnej i duchowej
1.3 Środowisko rodzinne a nabywanie kompetencji interpersonalnych
2.Formy współpracy rodziny i szkoły
3.Współpraca instytucji wspomagających szkołę i rodzinę w realizacji programu profilaktycznego
3.1 Samorządy lokalne
3.2 Kościół
3.3 Służba zdrowia
...