Niniejsza książka przedstawia delikty w zakresie reklamy. Uwzględnia ona „dwutorowość" regulacji w prawie polskim. Obejmuje zagadnienia reklamy jako czynu niedozwolonego w świetle Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i działania reklamowe adresowane do konsumentów w kontekście Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
Publikacja zawiera dane przydatne zwłaszcza dla studentów takich kierunków, jak: organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, zarządzanie, ekonomia czy administracja, oraz osób zawodowo związanych z produkcją i użyciem reklamy.
Autor stara się w sposób przystępny omówić kryteria, które decydują o tym,mocną reklamę należy uznać za nieuczciwą, a także wskazywać sytuacje, kiedy określone reklamy uznawane są za dozwolone.
Z tych względów książka stanowi materiał dydaktyczny dla studentów oraz swego rodzaju poradnik dla osób pracujących w stacjach telewizyjnych i radiowych i w redakcjach prasowych.