Publikacja jest adresowana do wszelkich zainteresowanych zagadnieniem dwujęzyczności, a także poszukujących sposobów rozwijania słownictwa w języku polskim u dzieci przebywających poza granicami Polski. Tytuł pracy jasno pokazuje, jaki kontekst dwujęzyczności i teren badań znalazł się w centrum zainteresowań.
Wnioski przedstawione w publikacji zostały dogłębnie przemyślane i zweryfikowane w praktyce. Wysiłek badawczy Autorki wpisuje się w indeks ważnych problemów i pytań, jakie stawia dziś lingwistyka używana i cała humanistyka.
Jednym z celów pracy była próba oceny sprawności rozmaitych sposobów służących rozwojowi słownictwa dzieci na emigracji, ze szczególnym zwróceniem uwagi na progresywne metody. W pracy zwięźle opisano dwie, opozycyjne w stosunku do siebie metody stymulacji: konwencjonalną, która sprowadza się do rozwijania poziomu słownictwa przez kanał słuchowy oraz nowoczesną, w której wykorzystano multimedialne narzędzie umieszczone na platformie internetowej.
Opisane w pracy autorskie narzędzia dają możliwość poręcznego wykorzystania, co może okazać się cennym walorem dla nauczycieli, terapeutów czy rodziców poszukujących zróżnicowanych metod rozwijania leksyki dzieci na emigracji.