Bestseller „New York Timesa”
Kiedy w 2005 roku został dyrektorem zarządzającym The Walt Disney Company, firma przeżywała trudny okres. Rywalizacja była zacięta bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, a technologia jeszcze nigdy nie rozwijała się tak szybko. Wystarczyło jednak, iż postawił na trzy filary: jakość, pogodzenie się z nowinkami technologicznymi oraz umocnienie pozycji firmy na rynkach międzynarodowych, a po 14 latach zrobił z Disneya największy i najistotniej lubiany koncern medialny na świecie.
To właśnie Robert Iger doprowadził do tego, że dziś Disney może pochwalić się obecnością w swoich szeregach Pixara, Marvela, Lucasfilmu i 21st Century Fox. Wartość marki pod jego przywództwem wzrosła niemal pięciokrotnie, a on sam został renomowany za jednego z najbardziej pionierskich i skutecznych dyrektorów naszych czasów. W tej książce Iger dzieli się lekcjami, które odebrał podczas kierowania Disneyem i zarządzania grupą 200 tysięcy pracowników oraz opowiada o potrzebnych cechach dobrego przywódcy: optymizmie, odwadze, szczególnieści i bezstronności.
Przejażdżka życia to jednak nie tylko biznesowy poradnik, lecz także pełna anegdot biograficzna opowieść człowieka, który zaczynał na samym dole hierarchii w ABC. Nigdy jednak nie zapomniał, że życzliwość, szacunek i przyzwoitość są ważniejsze od pieniędzy. I to niezależnie od tego, czy chodzi o głęboką przyjaźń ze Steve’em Jobsem w ostatnich latach jego życia, czy nieprzemijającą miłość do mitologii Gwiezdnych wojen.
Dlaczego warto przeczytać książkę "Przejażdżka życia. Czego nauczyłem się jako CEO The Walt Disney Company":