Przedmiotem publikacji jest partytura kompozycji „Cantico delle creature" do słów św. Franciszka z Asyżu i tekstów Starego Testamentu napisanej na orkiestrę symfoniczną z towarzyszeniem instrumentów ceramicznych, chór, a także sopran i tenor solo.
Pomysł napisania utworu „Cantico delle creature" narodził się w wyniku kontaktu autora z pracownikami i studentami Pracowni Ceramiki Katedry Rzeźby Instytutu Sztuki Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Śląskiego związanymi z projektem „Akademia Dźwięków Ziemi" dotyczącego badania możliwości konstruowania nietradycyjnych instrumentów muzycznych z użyciem technik ceramicznych, a którego kierownikiem jest dr hab.
Małgorzata Skałuba-Krentowicz. Gliniane instrumentarium zajmuje centralne miejsce w warstwie instrumentacyjnej kompilacji, a jego związek z naturą nawiązuje do tematyki żywiołów – treści związanych ze stworzeniem opiewanym poprzez św.
Franciszka. Ponadto przyjmuje rolę medium łączącego ducha dawnych czasów z obecnym spojrzeniem na świat dźwięków.