Tytuł Dziecko in vitro społeczeństwo Podtytuł Ujęcie interdyscyplinarne Autorzy Anna Krawczak, Ewa Maciejewska-Mroczek, Magdalena Radkowska-Walkowicz Język polski Wydawnictwo Oficyna Naukowa ISBN 978-83-66056-21-3 Rok wydania 2020 Wydanie 1 liczba stron 280 Format pdf Spis treści Spis treści
Dziecko, in vitro, społeczeństwo. Wprowadzenie (Anna Krawczak, Ewa Maciejewska-Mroczek, Magdalena Radkowska-Walkowicz) / 7
Część 1
Polityki prywatności
Dziecko z in vitro? O ontologicznej choreografii pomiędzy polityką a tożsamością (Ewa Maciejewska-Mroczek, Magdalena Radkowska-Walkowicz) / 23
Rodzina i jej najbliższe otoczenie w obliczu leczenia niepłodności metodą zapłodnienia pozaustrojowego (Magdalena Kołodziej) / 53
Być w ciąży tylko na próbę. Konceptualizacja przyszłego dziecka przez pary będące w trakcie i po zakończeniu leczenia, objęte opieką psychologiczną w ośrodkach leczenia niepłodności (Dorota Gawlikowska) / 76
„Trzeba być w tym razem". O męskim doświadczeniu niepłodności i leczenia metodą in vitro
(Maria Reimann) / 109
pomiędzy nakazem religijnym, dyskursem politycznym a przeżyciem prywatnym. Babcia i dziadek wobec zapłodnienia in vitro (Ewa Maciejewska-Mroczek, Magdalena Radkowska-Walkowicz) / 123
Trzy rozmowy o życiu. Różne relacje o in vitro. Dyskusja / 154
Część 2
Polityki publiczne
Państwo polskie i rodzicielstwo. Analiza krytyczna odejścia od refundacji leczenia niepłodności i wprowadzenia programu „Rodzina 500 plus" (Joanna Mishtal) / 173
„...by każde dziecko miało mamę i tatę". Czy dziecko w Polsce musi mieć heteroseksualnych rodziców? Analiza prawna wybranych przepisów ustawy o leczeniu niepłodności (Anna Woźniak) / 195
Preimplantacyjna diagnoza genetyczna (PGD) i zasada odpowiedzialności rodzicielskiej (Dorota Szawarska) / 214
Dawstwo, lekarze i dzieci. Czego mogłaby nas nauczyć historia? (Anna Krawczak) / 232
Noty o autorkach / 264
Podziękowania / 267
Indeks rzeczowy / 269
Indeks osób / 272
Table of contents / 278