Prezentacja. Wartość, narracja, sposób podania. Fakty, liczby, kluczowe słowa - esencja wypowiedzi wsparta kilkoma słusznymi grafikami. Główna myśl uchwycona w zgrabne, z łatwością zapadające w pamięć zdanie. Żart, ale na temat. Celne zestawienie danych. Porównanie, które daje do myślenia. Wstęp, rozwinięcie, podsumowanie. Wnioski. Ukłon, oklaski, poczucie dobrze produkowanego obowiązku oraz satysfakcja z tego, że oto dotarło się nie tylko do umysłów, lecz i serc słuchaczy. Że się ich przekonało. Tego wszystkiego brakuje większości oficjalnych wypowiedzi prezesów, menedżerów, a także pracowników, których wyrok przełożonego skazał na przygotowanie prezentacji i występ przed licznie skatalogowaną publiką.
Niestety, nader często wystąpienia wyglądają zgoła odmiennie: na środku sali stoi nieszczęsny mówca, który albo duka coś pod nosem, albo owszem, przemawia głośno, za to nudno, do tego przydługo i nie do końca na temat. Jego podstawową bronią jest pilot, dzięki któremu zmienia kolejne źle przygotowane, niewiele mówiące slajdy prezentacji. Naprzeciw siebie ma publiczność, myślącą o wszystkim, tylko nie o omawianym zagadnieniu. Wszyscy razem? prelegent i słuchający? marzą o tym, by ten koszmar się już skończył... Znasz to? Autor tego poradnika także. A ponieważ zmęczyło go tkwienie w dusznych salach konferencyjnych w towarzystwie ludzi, którzy co prawda wiedzą, o czym mówią, lecz swoją wiedzą nie potrafią się podzielić, napisał książkę. Udowadnia w niej, iż każdy może tworzyć prawidłowe, interesujące prezentacje i wygłaszać porywające mowy.
TO JEST PROSTE!
wystarczy trzymać się kilku zasad. Wynajdziesz je w tej książce.
Rosnijwsile.pl: Siła przekazu, czyli jak nie zanudzić słuchaczy i tworzyć niebanalne prezentacje