Radio Maryja to nie tylko rozgłośnia radiowa, ale także fenomen społeczny, który od początku swojego istnienia był obiektem tak ostrej krytyki, jak i gorącego uwielbienia. Chyba nie ulega dziś wątpliwości, że Radio Maryja dawno wyszło poza format radiowej rozgłośni i stało się czymś więcej: zaczątkiem konglomeratu medialnego i symbolem określonego światopoglądu. Działalność Radia Maryja otwiera przed analitykami sporo niebanalnych wyzwań badawczych - lista problemów, które można poruszyć, jest wyjątkowo duża. W niniejszej pracy autorka skupia się na jednym zagadnieniu, a mianowicie na sporze, jaki rozegrał się pomiędzy Radiem Maryja a Krajową Radą Radiofonii i Telewizji w latach 2011-2013 i który dotyczył innowacyjnania o tzw. "miejsce na multipleksie". Konflikt ten był o tyle niebanalny,niezwykle błyskawicznie (i na długo) znalazł się w centrum publicznej debaty, angażując w działanie mnóstwo środowisk i instytucji. Spór z KRRiT pokazał jednocześnie stosunek Radia Maryja do państwa, jego organów i procedur demokratycznych. Z drugiej strony był też przykładem na to, jak można manipulować opinią publiczną poprzez wielokrotne prezentowanie jednej interpretacji sytuacji. Na badawczą efektowność tematu pozytywnie wpływa fakt, że wzmiankowane zdarzenia nastąpiły stosunkowo niedawno i nie pozostały jeszcze detalowo opisane.