Zdjęcia Dydaktyka języków obcych. wprowadzenie marki Wydawnictwo naukowe pwn

E-booki

Dostępność: Do kupienia

Dydaktyka języków obcych. wprowadzenie (Wydawnictwo Naukowe PWN)

Do kupienia w: Sklep TaniaKsiazka.pl Marka: Wydawnictwo Naukowe PWN
76,04 zł
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Tytuł Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie Autor Przemysław E. Gębal Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-20920-9 Rok wydania 2019 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 508...

Sugerowany w naszejporownywarce artykuł Dydaktyka języków obcych. wprowadzenie marki Wydawnictwo naukowe pwn kupisz w TaniaKsiazka.pl w naprawdę niezwykle atrakcyjnej cenie 76,04 zł. Promocja ta jest wynikiem zbiorczych analiz ogromnej liczby hurtowni i sklepów internetowych.

Podstawowe cechy

ISBN

9788301209209

Autor

Przemysław e. gębal

Sprawdź promocyjne oferty na Dydaktyka języków obcych. wprowadzenie marki Wydawnictwo naukowe pwn

Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Dydaktyka języków obcych. wprowadzenie marki Wydawnictwo naukowe pwn jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:

Dydaktyka języków obcych. wprowadzenie marki Wydawnictwo naukowe pwn (sklep TaniaKsiazka.pl)

76,04 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
  • Informacje na temat dostępności i aktualnych cen wykorzystane w naszym zestawieniu synchronizowane są praktycznie natychmiast.

Pełny opis produktu

Tytuł Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie Autor Przemysław E. Gębal Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-20920-9 Rok wydania 2019 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 508 Format epub, mobi Spis treści Wstęp 11 1. Języki obce w polskim kontekście edukacyjnym 17 1.1. Znaczenie i wartość komunikacyjna poszczególnych języków. Części polityki językowej 17 1.1.1. Narzędzia europejskiej polityki językowej 18 1.1.2. Definicje i charakterystyka polityki językowej 19 1.1.3. Czynniki i kryteria rozwoju polityki językowej 21 1.1.4. Polska polityka językowa 24 1.2. Nauczanie języków obcych w polskim systemie edukacyjnym 27 1.2.1. Założenia programowe kształcenia językowego w Polsce (od roku 2017) 30 1.2.2. Preferencje językowe Polaków i ich odzwierciedlenie w ofercie językowej systemu edukacyjnego 42 1.2.3. Wybrane rozwiązania w zakresie organizacji i realizacji kształcenia językowego w Polsce 47 1.2.3.1. Nauczanie języka polskiego jako drugiego 48 1.2.3.2. Zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowe Oddziały dwujęzyczne 51 2. Dydaktyka języków obcych jako dziedzina badań naukowych 54 2.1. Rodowód dydaktyki języków obcych 56 2.2. Wokół definicji dydaktyki języków obcych 56 2.3. Modelowanie koncepcji dyscypliny naukowej. Układy glottodydaktyczne 62 2.4. Tożsamość dydaktyki języków obcych 71 2.5. Główne obszary dydaktyki języków obcych 73 2.6. Metodologia badań (glotto)dydaktycznych 80 2.6.1. Cele poznawcze i aparat terminologiczny dydaktyki języków obcych 80 2.6.2. Metody i techniki badawcze 81 2.6.3. Współczesne badania glottodydaktyczne 88 2.6.3.1. Badania porównawcze 89 2.6.3.2. Badania historyczne 91 2.6.3.3. Badania etnograficzne 92 2.6.3.4. Badania neurobiologiczne i psychofizjologiczne 94 3. Główne nurty teoretyczne współczesnej dydaktyki języków obcych 98 3.1. W stronę konstruktywizmu 99 3.2. Konstruktywizm poznawczy 101 3.3. Konstruktywizm społeczno-kulturowy 102 3.4. Konstruktywizm neurobiologiczny 103 3.5. Konstruktywizm emocjonalny 105 3.6. Pedagogika konstruktywistyczna 106 3.7. Dydaktyka konstruktywistyczna 109 3.8. Pragmatyzm pedagogiczny 112 3.9. Teorie działania 113 3.10. W stronę działania w kontekście społecznym 113 3.11. Pedagogiczne podstawy współczesnej dydaktyki języków obcych 114 3.11.1. Pedagogika humanistyczna 114 3.11.2. Pedagogika emancypacyjna 116 3.11.3. Pedagogika postmodernizmu 118 4. Ku podejściu działaniowemu do uczenia się i nauczania języków obcych. Kierunki rozwoju i koncepcje współczesnej dydaktyki języków obcych 121 4.1. Podejścia dydaktyczne – metody nauczania – techniki nauczania 121 4.2. Dydaktyka komunikacyjna w teorii i praktyce edukacyjnej 122 4.2.1. Lingwistyczne podłoże podejścia komunikacyjnego 122 4.2.2. Programy komunikacyjne. Poziom progowy w nauczaniu języków obcych 123 4.2.3. Założenia pedagogiczne i dydaktyczne podejścia komunikacyjnego 126 4.2.4. Jednostka uczenia się / nauczania w podejściu komunikacyjnym. Planowanie zajęć 130 4.2.5. Osiągnięcia dydaktyki komunikacyjnej 133 4.2.6. Krytyka dydaktyki komunikacyjnej 134 4.3. Dydaktyka postkomunikacyjna 136 4.4. Dydaktyka działaniowa – rozważania teoretyczne i rozwiązania programowe 138 4.4.1. Podstawowe cele i założenia dydaktyki działaniowej 138 4.4.2. Podejście działaniowe czy zadaniowe? Nieścisłości terminologiczne 139 4.4.3. Filozofia podejścia działaniowego 140 4.4.4. Kompetencje ogólne i językowa kompetencja komunikacyjna 141 4.4.5. Profilowanie edukacji językowej. Sfery zastosowania języka 144 4.4.6. Działania językowe i ich podejmowanie w kontekście edukacyjnym 144 4.4.7. Skale biegłości językowej 150 4.4.8. Skala globalna autoewaluacji biegłości językowej 156 4.5. Dydaktyka działaniowa w praktyce edukacyjnej. Podejście zadaniowe i metoda projektów 160 4.5.1. Podejście zadaniowe 162 4.5.2. Praca metodą projektu 169 4.5.3. Podejście zadaniowe i praca metodą projektu w polskim kontekście kształcenia językowego 174 4.6. Europejskość dydaktyki działaniowej 177 4.7. Dydaktyka komunikacyjna i działaniowa w szkolnej edukacji językowej 178 5. Współczesne wyznaczniki dydaktyki języków obcych 180 5.1. Uczący się w centrum zainteresowania współczesnej dydaktyki języków obcych 180 5.2. Autorski model uczenia się i nauczania języków obcych w kontekście konstruktywistycznych koncepcji pedagogicznych 181 5.3. Uczenie się języków obcych jako wspieranie otwartości na zasobność kulturową 184 5.3.1. Edukacja międzykulturowa w perspektywie pedagogicznej 186 5.3.2. Edukacja międzykulturowa i rozwijanie kompetencji międzykulturowej w nauczaniu języków obcych 188 5.3.3. Kultura/kultury w procesie dydaktycznym 194 5.3.4. Podejścia do nauczania kultury w kontekście nauczania języków obcych 195 5.3.5. Polska koncepcja glottopedagogiki międzykulturowej 200 5.3.6. Nauczanie międzykulturowe w europejskich standardach kształcenia językowego 201 5.3.7. Nauczanie międzykulturowe w kontekście kształcenia językowego – podstawowe założenia dydaktyczne 203 5.3.8. Metodyka nauczania międzykulturowego 211 5.3.9. Portfolio doświadczeń kulturowych. Autobiografia spotkań międzykulturowych 214 5.3.10. Ukryte (kulturowe) konteksty nauczania 215 5.3.11. Edukacja dla demokracji 218 5.3.12. Dydaktyka literatury 226 5.3.13. Zewnętrzna i wewnętrzna perspektywa nauczania międzykulturowego 229 5.4. Uczenie się języków obcych jako wspieranie różnojęzyczności 230 5.4.1. Wielojęzyczność w oficjalnych deklaracjach i zaleceniach europejskich 231 5.4.2. Od wielojęzyczności do różnojęzyczności 234 5.4.3. Dydaktyka wielo- i różnojęzyczności 237 5.4.4. Psycholingwistyczne modele wielo- i różnojęzyczności 239 5.4.5. Czynniki i strategie wspierające rozwój kompetencji różnojęzycznej w procesie dydaktycznym 242 5.4.6. Zintegrowana dydaktyka języków tercjalnych 246 5.4.6.1. Dydaktyka języków tercjalnych DaFnE 248 5.4.7. Interkomprehensja 254 5.4.7.1. Metodyka interkomprehensji 259 5.4.7.2. Materiały do nauczania interkomprehensji 261 5.4.7.3. Interkomunikacja 266 5.4.8. Otwarcie na języki 267 5.4.9. Bilans koncepcji dydaktyki wielojęzyczności 273 5.4.10. Europejska standaryzacja dydaktyki wielojęzyczności 276 5.4.11. Łączenie koncepcji dydaktyki wielojęzyczności w praktyce edukacyjnej 279 5.5. Nauczanie języków obcych jako przygotowywanie do kariery zawodowej 280 5.5.1. Ogólna dydaktyka językowa a dydaktyka języków obcych dla potrzeb zawodowych i specjalistycznych 280 5.5.2. Lingwistyczne podstawy dydaktyki języków dla potrzeb specjalistycznych i zawodowych 284 5.5.3. Badanie potrzeb językowych jako wyznacznik planowania cyklu dydaktycznego w zakresie języków zawodowych i specjalistycznych 286 5.5.4. Ewolucja koncepcji nauczania języka dla potrzeb zawodowych 291 5.5.5. Metodyka nauczania języków dla potrzeb zawodowych i specjalistycznych 292 5.5.6. Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe (CLIL) 295 5.5.7. Język edukacji szkolnej jako odmiana języka specjalistycznego i istotne zagadnienie dla dydaktyki języka polskiego jako drugiego 297 5.5.8. Kompetencje miękkie a nauczanie języków dla potrzeb zawodowych i specjalistycznych 299 5.6. Nauczanie języków obcych jako przygotowywanie do skutecznego posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną 303 5.6.1. Koncepcja CALL (Computer Assisted Language Learning) 303 5.6.2. Koncepcja MALL (Mobile Assisted Language Learning) 307 5.6.3. W stronę MALU (Mobile Assisted Language Use) 308 5.7. Nauczanie języków obcych jako wspieranie rozwoju osobistego 309 5.7.1. Coaching językowy – tutoring – peer-consulting 309 5.7.2. Metodyka edukacji spersonalizowanej 312 5.7.3. Relacja między coachem/tutorem a podopiecznym 315 5.8. Nauczanie języków obcych jako czynnik włączania społecznego 315 5.8.1. Założenia edukacji włączającej 316 5.8.1.1. Międzynarodowe deklaracje propagujące podejścia inkluzyjne 317 5.8.1.2. Od integracji do inkluzji 318 5.8.2. Wybrane założenia metodyki edukacji włączającej 320 5.8.3. Edukacja włączająca a nauczanie języka polskiego jako drugiego 323 5.8.4. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i wynikające z nich trudności w uczeniu się języków 324 5.8.4.1. Uczący się niedosłyszący i niesłyszący 327 5.8.4.2. Uczący się niedowidzący (słabowidzący) i niewidomi 328 5.8.4.3. Uczący się dyslektyczni 329 5.8.4.4. Uczniowie nad wyraz zdolni 332 6. Uczący się języków obcych w świetle współczesnych koncepcji psycholingwistycznych i dydaktycznych 336 6.1. Cykl uczenia się w ujęciu neurobiologicznym 337 6.2. Uwarunkowania osobowościowe i indywidualne a proces efektywnego uczenia się języków obcych 341 6.2.1. Właściwości i czynniki osobowościowe, temperament 342 6.2.2. Inteligencje 344 6.2.3. Style poznawcze, style uczenia się, strategie uczenia się 346 6.2.4. Zdolności i tzw. Zdolności specjalne 350 6.2.5. Postawy, przekonania, wartości 351 6.2.6. Lęk językowy i gotowość komunikacyjna 352 6.2.7. Poczucie własnej wartości i samoocena. Czynniki motywacyjne 356 6.2.8. Savoir-être a skuteczność uczenia się języków. Model SSAKK Macieja Smuka 358 6.3. Kompetentny uczący się na lekcji języka obcego. Model MAN (menedżer – artysta – naukowiec) Jolanty Sujeckiej-Zając 360 6.4. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym jako uczący się języków obcych. Wczesna edukacja językowa 364 6.4.1. Polska koncepcja kształcenia zintegrowanego 364 6.4.2. Argumenty przemawiające za wczesną edukacją językową 366 6.4.3. Założenia dydaktyczno-metodyczne wczesnej edukacji językowej 369 6.5. Młodzież jako uczący się języków obcych. Szkolna dydaktyka języków obcych 371 6.5.1. Charakterystyka młodzieży jako uczących się języków obcych 372 6.5.2. Zalecenia programowe szkolnego kształcenia językowego 375 6.5.3. Egzaminy językowe. Efekt zwrotny egzaminów 376 6.6. Dorośli uczący się języków obcych. Andragogika a nauczanie języków obcych 378 6.6.1. Koncepcja „uczenia się poprzez całe życie („life long learning"; LLL) 379 6.6.2. Charakterystyka dorosłych jako uczących się języków obcych 380 6.7. Seniorzy jako uczący się języków. Założenia i koncepcje glottogeragogiki 383 6.7.1. Od geragogiki do glottogeragogiki 383 6.7.2. Charakterystyka seniorów jako uczących się języków obcych 385 6.7.3. Cele edukacji językowej seniorów 388 6.7.4. Metodyka nauczania seniorów języków obcych 389 7. Nauczający języków obcych jako podmiot badań dydaktyki języków obcych 392 7.1. Kompetencje i umiejętności współczesnych nauczających języków obcych 394 7.2. Style dydaktyczne. Kierowanie klasą/grupą 401 7.2.1. Fason demokratyczny 401 7.2.2. Styl partycypacyjny 402 7.2.3. Styl konsultacyjny 402 7.2.4. Styl perswazyjny 403 7.2.5. Styl autorytarny 403 7.2.6. Fason laissez-faire 404 7.3. Subiektywne teorie nauczających 405 7.4. Nauczający jako refleksyjny praktyk 406 7.5. Koncepcje kształcenia nauczycieli 408 7.6. Dobrostan nauczającego 409 7.7. Europejskie standardy pedeutologiczne 416 7.7.1. Europejski profil kształcenia nauczycieli języków 416 7.7.2. Europejskie portfolio dla studentów – przyszłych nauczycieli języków 419 7.8. Części edukacji spersonalizowanej w kształceniu nauczycieli języków 422 7.9. Firma osobista nauczającego 427 8. Zakończenie 430 Literatura przedmiotu 432 Aneksy 461

Parametry

ISBN

9788301209209

Autor

Przemysław e. gębal

Wydawnictwo

Wydawnictwo naukowe pwn

Kategoria

E-booki

Producent

Wydawnictwo Naukowe PWN

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Grzegorz Z.
Grzegorz Z.
22.11.2024
Nadesłane recenzje / opinie pomogą innym klientom
Jeśli korzystać z prezentowanego produktu Dydaktyka języków obcych. wprowadzenie marki Wydawnictwo naukowe pwn podeślij nam swoją opinię i ocenę. Zaakcentuj jakie są Twoje z użytkowania, czy jesteś usatysfakcjonowany z produktu, a także czy relacja cena / jakość jest dla Ciebie dobra.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Niewolnicy i panowie. sześć i pół eseju z antropologii i filozofii społecznej świata
Niewolnicy i panowie to zbiór esejów z antropologii i filozofii społecznej postępowości poświęconych kwestii emancypacji, rozumianej jako...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Uszkodzenia i naprawy przegród budowlanych w aspekcie izolacyjności termicznej Wydawnictwo naukowe pwn
To jedyna krajowa publikacja opisująca w tak kompleksowy sposób błędy i nieprawidłowości – jednocześnie w zakresie projektowania – jak i...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN On the phenomenon of visual arts and the meanders of their preservation, AZ#A96E3743EB/DL-ebwm/mobi
Tytuł On the Phenomenon of Visual Arts and the Meanders of Their Preservation Podtytuł The Philosophy and Elements of the New Theory and...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Szumią, trzeszczą i szeleszczą. o polskiej fonetyce dla dzieci i młodzieży
Tytuł Szumią, trzeszczą i szeleszczą. O polskiej fonetyce dla dzieci i młodzieży Autor Anna Kamińska-Mieszkowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Wydawnictwo naukowe pwn Urządzenia elektroenergetyczne - wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką
Tytuł Urządzenia elektroenergetyczne Autor Henryk Markiewicz Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-18594-7 Rok...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN 50 idei, które powinieneś znać. architektura - philip wilkinson (epub) Wydawnictwo naukowe pwn
nowe wydanie światowego bestsellera literatury popularnonaukowej, część pasjonującej kolekcji „50 idei, które powinieneś znać". Jaka jest...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Diagnoza w psychoterapii par. tom 1. diagnoza par w różnych podejściach
Diagnoza w psychoterapii par. Tom 1: Diagnoza par w przeróżnych podejściach to polifonia psychoterapeutów par pracujących w przeróżnych...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Family office. teoria i praktyka działania na rynkach polskim i międzynarodowym Wydawnictwo naukowe pwn
Family Office to podmioty świadczące usługi międzypokoleniowego, kompleksowego zarządzania posiadajątkiem zamożnych rodzin, zabezpieczające...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Wydawnictwo naukowe pwn Angielsko-polski słownik matematyczny - wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką
Słownik mieści ok. 5000 podstawowych terminów występujących w anglojęzycznej literaturze matematycznej i ich odpowiedniki lub objaśnienia...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa Wydawnictwo naukowe pwn
Tytuł Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa Autorzy Paweł Mielcarz, Paweł Paszczyk Język polski...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej Wydawnictwo naukowe pwn
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak sporo innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom....
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Człowiek istota społeczna. wydanie nowe - elliot aronson, joshua aronson (mobi) Wydawnictwo naukowe pwn
Pierwsze wydanie książki Elliota Aronsona powstało w 1970 roku. Od tamtej pory stale aktualizowany podręcznik Człowiek istota społeczna...
Wybrane dla Ciebie
Rekomendacja
Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego
Do sklepu Szczegóły

Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego

45,43 zł
Książka podejmuje tematy tabu o których na co dzień ludzie boją się głośno mówić. Pokazuje znane i mniej znane przykłady: obłudy, kłamstwa,...
Rekomendacja
Justyn męczennik - rozmowa z żydem tryfonem
Do sklepu Szczegóły

Justyn męczennik - rozmowa z żydem tryfonem

9,40 zł
Justyn Męczennik skierował list do marka Pompejusza w którym zdaje precyzyjną relację z rozmowy jaką przeprowadził z żydem Tryfonem. Książka...
Rekomendacja
Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże
Do sklepu Szczegóły

Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże

20,00 zł
Żyli w dwóch różnorodnych światach… zespoliło ich przeznaczenie. Książka, która zainspirowała twórców serialu doskonałe stulecie. Ona jest...
Rekomendacja
Szydełko. zabawki Literat
Do sklepu Szczegóły

Szydełko. zabawki Literat

9,21 zł
Szydełkowanie to obecnie nad wyraz popularne hobby. Raduje się zainteresowaniem jednocześnie dziewczynek 7-8-letnich, jak i pań w każdym...
Rekomendacja
Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1 Literat
Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 1 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Literat Pielęgnacja włosów w domu
Do sklepu Szczegóły

Literat Pielęgnacja włosów w domu

2,18 zł
Poradnik Pielęgnacja włosów w domu mieści mnóstwo cennych danych i porad, jak samodzielnie w warunkach domowych uzyskać spektakularne, zdrowe,...
Rekomendacja
Harlequin Gorąco jak przed laty
Do sklepu Szczegóły

Harlequin Gorąco jak przed laty

8,98 zł
Przystojny, zmysłowy, bogaty, seksowny – oto popularny hokeista Jordan Serenghetti. Kontuzjowany trafia w ręce rehabilitantki Sery. Sera...
Rekomendacja
Zasada równości stron w procesie cywilnym Wydawnictwo c.h beck
Niniejsza monografia poświęcona jest zasadzie równości stron w procesie cywilnym. Mimo iż zasada równości nie została sformułowana wprost...
Rekomendacja
Wiatr przez dziurkę od klucza. mroczna wieża. tom 4.5
Roland z Gilead jest rewolwerowcem, jednym z nielicznych usiłujących utrzymać porządek w świecie rosnącego bezprawia, połączeniem błędnego...
Rekomendacja
Odlotowe gołębie łapią bandytów
Do sklepu Szczegóły

Odlotowe gołębie łapią bandytów

26,03 zł
ODLOTOWE GOŁĘBIE ŁAPIĄ BANDYTÓWKażdy prawdziwy gołąb da się pokroić za okruszki. Mniam! Mniam! Mniam! Lubicie frytki? Pizzę? Lody? Tym dla...
Rekomendacja
Chłopcy z placu broni ferenca molnara, AZ#567596AAEB/DL-ebwm/pdf
Rzetelne i przystępnie napisane opracowanie lektury, m.in. Szczegółowe i znaczne streszczenie, skrupulatna analiza, charakterystyka bohaterów,...
Rekomendacja
Beata guzowska Sprawdziany. język polski. przyroda. klasa iii
Sprawdziany, opracowane przez nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem, dedykowane są dla uczniów klasy III szkoły podstawowej do samodzielnej...