Publikacja ta wypełnia lukę w dotychczasowych działaniach porządkujących istniejące, jak i poszukujących nowych dróg pedagogicznego definiowania, poznawania i stosowania metod badań nad twórczością. (...) Czytelnik odszuka tu materiał rzetelnie gromadzący aktualną analizę literatury przedmiotowej, lecz też prekursorskie podejście do empirycznych działań.
Będzie nim na pewno osoba akademicko zajmująca się zagadnieniami pedagogiki twórczości, ale także metodolog, poszukujący inspiracji (albo przestrzeni do dyskusji) dla własnych ustaleń badawczych. Książka zainteresuje na pewno także studentów, bowiem teoretyczny wywód stanowić będzie doskonałe wprowadzenie do studiów nad zagadnieniami kreatywności.
Odbiorcami staną się także nietuzinkowi nauczyciele, animatorzy działań twórczych, dla których refleksja nad wyróznioniami teoretycznymi zyskuje w opracowaniu użytkowaną prezentację empiryczną i stanowić może asumpt dla podjęcia własnych działań edukacyjnych w praktyce pedagogicznej i artystycznej.
(z recenzji prof. Katarzyny Krasoń)