Zdjęcia nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf (Uniwersytet Śląski)
Do kupienia w: Marka: Uniwersytet Śląski
33,92 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Nauczyciel w „polu" szkolnym – w świetle teorii Pierre'a Bourdieu i nauczycielskich narracji Autor Małgorzata Zalewska-Bujak Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN...
Prezentowany produkt nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf można nabyć w TaniaKsiazka.pl w naprawdę niezwykle atrakcyjnej cenie 33,92 zł. Oferta ta stanowi efekt dogłębnych porównan olbrzymiej liczby sklepów internetowych.
Podstawowe cechy
ISBN
9788322631126
Autor
Małgorzata zalewska-bujak
Sprawdź promocyjne oferty na nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf (sklep TaniaKsiazka.pl)
33,92 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane na temat aktualnych cen i dostępności towaru zastosowane w powyższym rankingu synchronizowane są niemal w czasie rzeczywistym.
Pełny opis produktu
Tytuł Nauczyciel w „polu" szkolnym – w świetle teorii Pierre'a Bourdieu i nauczycielskich narracji Autor Małgorzata Zalewska-Bujak Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-2263-112-6 Rok wydania 2017 Katowice Wydanie 1 ilość stron 386 Format pdf Spis treści Spis treści Wstęp / 9 Rozdział 1: Makrospołeczne konteksty umiejscowienia nauczyciela w polu szkolnym / 17 1.1. Nauczyciel w sytuacji zmian generowanych politycznie / 17 1.2. Nauczyciel uwikłany w neoliberalne konteksty edukacji / 27 Rozdział 2: Koncepcja strukturalizacji Pierre’a Bourdieu jako teoretyczny „szkielet" badań własnych / 41 2.1. Habitus jako źródło postrzegania i nowoczesnania / 43 2.1.1. Ewolucyjny i wieloaspektowy charakter pojęcia habitusu / 48 2.1.2. Zmysł funkcjonalny jako podstawa ludzkiego działania / 54 2.2. Koncepcja pola / 57 2.2.1. Szkoła jako pole / 60 2.2.2. Przemoc symboliczna w polu szkolnym / 62 Rozdział 3: Wybrane polskie aplikacje empiryczne teorii Pierre’a Bourdieu w badaniach i interpretacji zjawisk związanych z edukacją / 67 3.1. Habitus i jego rola w lokowaniu się uczniów szkół średnich w strukturach społecznych /68 3.2. Inspiracje teoretyczne Pierre’a Bourdieu w badaniach doświadczeń szkolnych studentów / 72 3.3. Charakterystyka młodzieży akademickiej w kategoriach Bourdieu’owskiej dystynkcji / 75 3.4. Illusio – stan pochłonięcia grą / 79 3.5. Szkolny fenomen wytwarzania kapitału rodzajowego uczennic i uczniów z perspektywy teorii społecznej Pierre’a Bourdieu / 80 Rozdział 4: Perspektywa metodologiczna badań nad nauczycielem w polu szkolnym / 89 4.1. Przedmiot badań i obrana orientacja badawcza / 89 4.2. Wybór metodologii jakościowej / 99 4.3. Cel badań i problematyka badawcza / 106 4.4. Wywiad swobodny jako sposób gromadzenia informacji / 110 4.5. Charakterystyka badanych nauczycieli / 114 4.6. Analiza gromadzonych informacji / 117 Rozdział 5: Habitus nauczycieli jako mechanizm postrzegania i tworzenia codziennych praktyk / 123 5.1. Dobór zawodu nauczyciela / 124 5.1.1. Zewnętrzne inspiracje do zostania nauczycielem / 125 5.1.2. Wewnętrzne motywy wyboru zawodu / 132 5.2. Dzieciństwo i habitus nauczycieli / 135 5.2.1. Wchodzenie w rolę nauczyciela według wzorca – zabawa „w szkołę" / 138 5.2.2. Habitualny wzorzec nauczyciela / 141 5.2.3. Ukierunkowanie nauczycieli na przekaz wiedzy – nauczycielskie illusio / 146 5.2.4. Behawioralne wzorce nauczycielskich działań i ich konsekwencje dla reprodukowania się istniejących struktur / 162 5.3. „Inne czasy" / 172 5.3.1. „Inny uczeń" – rekonstrukcja obrazu ucznia w świadomości nauczycieli /181 5.3.2. Rola ucznia – spojrzenie przez pryzmat nauczycielskich pragnień / 197 Rozdział 6: Szkoła miejscem reprodukcji / 201 6.1. Szkoła w nauczycielskim oglądzie / 202 6.2. Wszystko zależy od rodziny – rodzina z perspektywy badanych nauczycieli / 209 6.3. Brak współpracy z rodzicami – źródło nierozwiązywalności problemów / 213 6.4. Nauczyciele i szkoła wobec problemów uczniów / 220 6.5. Szkoła jako teren walki – dobre klasy uczniów rodziców „walczących" / 224 6.6. Selekcja – zaznaczanie i pogłębianie się różnic w polu szkolnym / 230 6.7. Podtrzymywanie nierówności w szkole / 233 6.8. Bezradność nauczycieli jako „pożywka" dla reprodukcji / 242 Rozdział 7: Przemoc symboliczna w polu szkolnym / 251 7.1. Nadrzędne formy dominacji w polu szkolnym / 253 7.1.1. Sztywne ramy programowe jako przejaw przemocy / 265 7.1.2. Nauczyciel i biurokracja / 270 7.1.3. Ewaluacja, czyli malowanie trawy na zielono jako przejaw ulegania przemocy / 275 7.2. Przemoc osadzona w lokalności / 278 7.3. Dyrektor szkoły – bezpośrednie źródło przemocy / 290 Rozdział 8: Nauczycielskie strategie utrzymania się w polu szkolnym / 305 8.1. Strategia „uczenia poprzez testy i pod testy" / 307 8.2. Strategia „osiągnięć i wykazywania się" / 314 8.3. Strategia „rękami rodziców" / 323 8.4. Strategia „wyręczania ucznia" / 327 8.5. Strategia „robienia, co każą" / 332 8.6. Strategia „dbania o efektowność szkoły" / 334 8.7. Strategia „zapracowania o ucznia" / 338 Zakończenie / 341 Bibliografia / 349 Wykaz zaimplementowanych znaków transkrypcyjnych / 367 Indeks nazwisk / 369 Summary / 375 Résumé / 377 Zhrnutie / 379
Parametry
ISBN
9788322631126
Autor
Małgorzata zalewska-bujak
Wydawnictwo
Uniwersytet śląski
Ilość stron
386
Rok wydania
2017
Kategoria
E-booki
Producent
Uniwersytet Śląski
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Eugeniusz D.
21.11.2024
Utwórz z innymi użytkownikami aktywną wspólnotę - przesyłaj opinie opinie / recenzje produktu
Jeśli tylko skorzystać z pokazywanego nauczyciel w "polu" szkolnym - w świetle teorii pierre'a bourdieu i nauczycielskich narracji, AZ#912BC03DEB/DL-ebwm/pdf prześlij nam opinię i recenzję. Napisz jakie są Twoje ze stosowania, czy możesz zarekomendować produkt, a także czy relacja ceny do jakości jest wystarczająca.
Tytuł Antologia literacka. Przemiany, ekspansja i perspektywy gatunku. Seria pierwsza Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-226-3160-7...