Pierwsza na świecie monografia na temat pieśni na głos i fortepian Franza Liszta, demonstruje jego główną ideę artystyczną: łączenie muzyki i poezji. Autorka przeprowadziła wnikliwe badania źródłowe i z pasją dąży do wyjaśnienia tajemnic ukrytych w słowno-muzycznej materii utworów Liszta. Dokonuje pogłębionej analizy jego dzieł i skrupulatnie sytuuje twórczość artysty w kontekście europejskiej XIX-wiecznej tradycji gatunku. Książkę dopełnia aktualny katalog pieśni, oryginalne teksty pieśni, kalendarium życia artysty, a także szczegółowe indeksy. Adresatami niniejszej pracy są wszyscy, którzy interesują się dzisiejszą humanistyką, niezwykle interakcjami zachodzącymi między literaturą i muzyką w ich najistotniej naturalnym połączeniu, jakim jest pieśń. Liryka wokalna XIX wieku to obszar niebanalny dla wielu dziedzin naukowych - muzykologii, literaturoznawstwa, wyjątkowo komparatystyki intersemiotycznej czy kulturoznawstwa zainteresowanego pieśnią, a także przenikaniem idei między sztukami. Książka ta może stanowić ciekawą lekturę dla osób zajmujących się zawodowo i z pasji wzajemnym oświetlaniem się sztuk, które było nad wyraz bliskie XIX-wiecznej estetyce i Lisztowi. Inne publikacja z tej serii: Muzyka fortepianowa Franza Liszta z lat 1835-1855 w kontekście idei correspondance des arts